חדשות סרטים

"האימה עובדת יותר כשהמפלצת לא נראית": ראיון עם במאי "האשמים"

מאת: |
האימה עובדת יותר כשהמפלצת לא נראית: ראיון עם במאי האשמים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסרט הבכורה שלו בגיל 30 בלבד הספיק גוסטב מולר לזכות בעשרות פרסים ברחבי העולם ולהיות ברשימה המקוצרת במועמדים לאוסקר הזר. בראיון מיוחד לאתר "סרט" הוא מספר על ההצלחה הבלתי צפויה, על הרעיון לסרט הייחודי המתרחש כולו במוקד משטרה בו מתקבלת שיחה על חטיפה ועל אי האכזבה מכך שלא הגיע לחמישייה הסופית באוסקר
גוסטב מולר הוא רק בן 30 וכבר סרט הבכורה שלו, "האשמים", הפך להצלחה בינלאומית של ממש עם פרס חביב הקהל בפסטיבל סאנדנס, בחירה לאחד מהסרטים הזרים של השנה של איגוד המבקרים האמריקאי, 25 זכיות בפרסים בפסטיבלים ברחבי העולם, והדובדבן שבקצפת – בחירה לאחד מתשעת המועמדים הסופיים ברשימה המקוצרת לאוסקר הזר, למרות שלחמישייה הסופית שהוכרזה בשבוע שעבר הוא לא נכנס.

התאכזבת כשהסרט לא נכנס לחמישייה הסופית?

" זה רק הסרט הראשון שלי וכשאתה רואה את הרשימה של הבמאים הגדולים שהיו מועמדים, ואני הייתי היחיד ביניהם עם סרט הבכורה, אז רק עצם העובדה שהייתי חלק מהרשימה הזו וזכיתי לתשומת לב בין לאומית היא משמעותית. לא היו לי ציפיות גדולות, בכלל לא חשבתי שהסרט יגיע לשורטליסט, כך שגם זה כבוד גדול".



"האשמים" עוקב אחר אסגר הולם, קצין משטרה המשרת כמוקדן במוקד משטרתי ועונה לשיחת חירום מאישה חטופה. כשהשיחה מתנתקת לפתע, מתחיל מרדף אחר האישה והחוטף. חמוש בטלפון בלבד, יוצא אסגר למרוץ נגד הזמן. עד מהרה הוא מבין שמדובר בפשע גדול בהרבה משחשב. ייחודו של הסרט הוא שהוא מתרחש במוקד המשטרתי בלבד, כשאת כל הדרמה המתרחשת מחוץ לו שומע הצופה על הקו ונאלץ להשלים בדמיונו.

כיצד עלה לך הרעיון לסרט?

"הרעיון היה משיחת חירום למשטרה שמצאתי ביוטיוב. הדבר הגדול ביותר היה שיכלתי לראות בדמיוני את השיחה, אפילו שרק שמעתי אותה. הבנתי שכל אחד שיקשיב לשיחה יראה תמונות אחרות בדמיון שלו ומשם עלה לי הרעיון לסרט שיגרום לאנשים להשלים את החסר בדמיונם".

מה גרם לך להחליט להראות הכל רק מנקודת המבט של אסגר?

"היה לנו רעיון של זמן אמת, מקום אחד ולא להראות שום דבר מעבר. הסרט היה מרגיש קטן יותר מבחינה הפקתית אם היינו חותכים למה שמתרחש באמת. רציתי תסריט שאפשר להפיק ברמה גבוהה ובתקציב לא גדול לאחר שסיימתי בית הספר לקולנוע. יותר מזה, כשאנו משאירים מקום לדמיון לצופים, אז הם יכולים לחשוב על הדבר הגרוע ביותר, יותר ממה שאתה מראה במצלמה. זה כמו ב'מלתעות', האימה עובדת יותר טוב עד שאתה רואה את הכריש. אני חושב שיותר מפחיד לא להראות בכלל את הכריש".

האמנת שסרט הביכורים שלך יצליח במידה כזו?

"זה היה מסע נפלא, זה הסרט הראשון שלי אבל גם הרבה אנשים שעשו את הסרט הזה עשו זאת לראשונה לאחר שהיינו בבי"ס לקולנוע ביחד – המפיק, התסריטאי השותף, העורך. עשינו סרט שחשבנו שהוא רעיון ייחודי וסרט שרצינו לצפות בו ואני שמח שגם אנשים ברחבי העולם התחברו אליו".

מהן התכניות לסרט הבא? אתה חושב לפני ההפקה לגבי כיצד לתפוס תשומת לב בינלאומית?

"אני לא חושב לגבי המשיכה הבין לאומית בסרט הבא. גם בסרט הזה חשבנו על רעיון שנשמע לנו מעניין ולשמחתנו הוא משך תשומת לב ברחבי העולם. קשה לביים בצורה כזו שאתה חושב על פנייה לעולם. מה שכן, הסרט הבא יהיה גדול יותר, כל סרט יהיה גדול יותר מבחינה הפקתית מהסרט הנוכחי".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
האשמים (עמוד סרט)
כתבות אחרונותלכל הכתבות מהחודש
 
חיפוש בארכיון 2019
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Green Book1הספר הירוקציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.7
Spider Man Into the Spider Verse2ספיידרמן: ממד העכבישציון גולשים10 / 8.9
The Silent Revolution3שתיקה רועמתציון גולשים10 / 8.9
Finding Your Feet4אהבה מריקוד ראשוןציון גולשים10 / 8.4
Redemption5גאולהציון גולשים10 / 8.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט