חדשות קולנוע וסרטים

"החשק שלי לקולנוע תמיד נשאר": ראיון עם יהודה בארקן

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר מעל שני עשורים בהם לא כיכב בסרט, חוזר יהודה בארקן בסרט "אהבה בשלייקס" על אהבה בגיל השלישי בו הוא משחק לצד ניצה שאול. בראיון לאלעד שלו הוא מספר על הכימיה המחודשת עם שאול, על הקושי לשחק בסצנות שעוסקות במין בתור אדם שחזר בתשובה, על הרצון לחזור ולשחק לצד זאב רווח בסרט המשך ל"חגיגה בסנוקר" וגם מגלה למי הצביע בבחירות
כבר 25 שנה שיהודה בארקן לא הופיע על המסך הגדול (פרט לתפקיד משנה קטן ב"צומת וולקן"). מי שהיה לאחד מהכוכבים הישראליים הגדולים והאהובים אי פעם ושחתום על כמה מסרטי הקאלט האהובים והמצוטטים ביותר כמו "חגיגה בסנוקר", "צ'רלי וחצי" וטרילוגיית "אבא גנוב", נעלם ממסכי הקולנוע בעקבות כשלונו הקופתי של הסרט "מחפשת בעל על ארבע" (1994), שהביא אותו לכדי פשיטת רגל ששיאה במשפט מתוקשר בגין העלמות מס עליהן נידון לשישה חודשי עבודות שירות. בשנים אלו הוא גם החל להתקרב לדת בהדרגה עד שחזר בתשובה.

כעת, כשהמשברים הכלכליים והאישיים כבר מאחוריו, הוא חוזר עם תפקיד ראשי חדש בסרט "אהבה בשלייקס" של הבמאי יוחנן ולר בו הוא מגלם את בנו אלמן בן 70, זאב בודד קשה יום ועקצני, המתאהב בתמי (ניצה שאול), אלמנה עליזה ואופטימית בת 64 לאחר שזו פוגעת בו במקרה במכוניתה.

עשית הפסקה ארוכה מעולם הקולנוע. מה גרם לך לרצות לחזור?

" זה נכון שלא עשיתי סרטים למגזר הכללי, אבל כן שיחקתי בסרטים למגזר הדתי. לא יצאתי מהמקצוע, רק התמקדתי בסרטים שקשורים למגזר הדתי. הסרט הזה הוא סוג של טייק אוף על סדרה שעשינו לפני 15 שנה שנקראת 'אהבה בשלכת'. היא הצליחה מאוד וחשבנו כבר אז לעשות ממנה סרט, אבל הערוץ הראשון החזיק בזכויות. כשהערוץ הפך לתאגיד 'כאן' והזכויות ניתנו לנו, החלטנו לעבד את התסריט כך שיתאים לשנת 2019. יצרנו סרט שיש בו ניחוח של טעם של פעם. ניחוח של אגדה עם הפי אנד. זה מה שאתה מחפש היום עם כל הבעיות. מישהו אמר לי בפרמיירה שכבר שנים הוא לא יצא מסרט שככה עשה לו טוב. כשאתה שומע ביקורת כזו אתה מבין שאתה תורם להעלאת המורל בצורה לא שגרתית".

[*]

("אין לי את העניין של החרדיות". יהודה בארקן, צילום: רפי דלויה)

בסרט ישנן מספר סצנות שעוסקות באהבה בגיל השלישי וגם ביחסי מין בגיל זה, דבר שלא רואים הרבה על המסך. היה לך קושי עם זה בתור אדם שחזר בתשובה?

"הכל נעשה בהומור ולא עם קונוטציה מינית. אני אשקר אם אגיד שלא היה לי קושי, אבל מעולם לא הצגתי את עצמי כאדם חרדי, אני אדם דתי ויש הבדל. למשל את אותה סצנה במיטה עם ניצה שאול אורי זוהר לא היה עושה. אני יהודי שלוחץ יד לנשים, נמצא בשמחות גם כשאין הפרדה. אין לי את העניין של החרדיות. אני מייצג יהדות יותר מתונה". מה הדמיון שמצאת בינך לבין הדמות של בנו?

"לא ניסיתי למצוא את הדמיון שלי אליו, אבל הגינונים והדברים הקטנים הם פועל יוצא של דמות שהשם שלה בנו רזניק שלקוחה מתוך המיתולוגיה הנתנייתית. הכרתי מישהו בשם זה וניסיתי לבוא ולהיות בסגנון שלו".

"אהבה בשלייקס" עשה לך חשק לחזור לקולנוע?

"החשק תמיד היה ותמיד נשאר. המשכתי בחשק הזה, אבל קהל היעד השתנה. היום אני חוזר לקהל יעד יותר רחב. כן עשיתי מספר תפקידים טלוויזיוניים כמו ב'פלפלים צהובים' ו'כיפת ברזל' ששמרו על קשר מול הקהל וגם בהופעות בימתיות".

הסרט מפגיש את בארקן עם לא מעט שחקנים עימם שיחק בעבר בהם ניצה שאול שגילמה את אהובתו ב"חגיגה בסנוקר", מיכל ינאי שגילמה את בתו ב"נשיקה במצ"ח", גבי עמרני ששיחק עמו בסרט "לופו" ואריה מוסקונה שכיכב לצד בארקן במספר סרטים.



איך היה להיפגש עם כל השחקנים שעבדת איתם לאורך הקריירה ואיך הייתה הכימיה המחודשת בינן לבין ניצה אחרי כל השנים?

"זה היה מין שחזור ההיסטוריה. זה לא היה מכוון, אנחנו מדינה קטנה עם שחקנים מצומצמים, אז זה יצא ככה במקרה. לגבי ניצה, היא מדהימה ופרטנרית נפלאה. יש משהו בכימיה שעבד אז ועובד גם היום. אנחנו מתאימים על המסך וזה אחד הדברים החשובים ביותר. כמו שזאביק (זאב רווח) היה הפרטנר האידיאלי בשבילי וגם אני הייתי בשבילו. אני עשיתי הרבה סרטים עם שחקנים אחרים והוא עשה עם אחרים, אבל כולם זוכרים את השני הסרטים שעשינו ביחד. אם זה עובד בינינו, זה עובד גם על הקהל".

היית רוצה לחזור לעבוד עם זאב רווח?

"אנחנו מנסים לעשות סרט המשך ל'חגיגה בסנוקר', אבל הבעיה היא שהרף שהצבנו בסרט המקורי הוא כל כך גבוה שאתה לא יכול לבוא ולעשות חלטורה. לכן אנחנו מחכים שנצליח לכתוב את התסריט הנכון, שידבר על מה קרה לשני החבר'ה האלה אחרי 40 שנה כשהם נפגשים מחדש. לצערנו התסריט עדיין לא בשל. יש ניסיונות שונים לכתוב אותו, אבל להגיד לך שזה יהיה בהקדם, זה יהיה שקר".

מה גרם לך להוסיף א' לשם המשפחה שלך?

"הסיפור שאוב מהמקורות. לפני 7 שנים הוספתי את האות א' כי עמדתי למשפט קשה מאוד (באשמת העלמות מס, א.ש) והרב שלי אמר' אם בורא עולם הוסיף לאברם אבינו את האות ה', אז אין סיבה שגם אתה לא תוסיף את האות א''. זה הממד האלוהי וגם המשמעות של זה היא באר ק"נ - מספר פרקי תהילים - מאוד אהבתי את הרעיון ולכן אימצתי את הדבר".

אנחנו בדיוק אחרי בחירות והרבה מפורסמים חוששים להתבטא בנושא. איפה אתה ממוקם על המפה?

"יש כאלה שמצביעים לימין ויש כאלה שלשמאל. אני מצביע למעלה. אני שם את האות שמביעה את הממד של מעלה".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט