חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סיכום עשור: מקומות 31-40

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
משאל סיכום העשור בהשתתפות 46 במאים ומבקרים מובילים, לצד צוות האתר, ממשיך עם מקומות 31-40 במצעד המשוקלל וכניסות ל"סארו - הדרך הביתה", "הרשת החברתית", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "בין כוכבים" והסרט הישראלי היחידי במצעד
40. פרויקט פלורידה ( 19 נקודות)

הסרט היחידי ב-50 הגדולים שלא הופץ מסחרית בישראל, ואיזה פספוס של המפיצים. ההצלחה המפתיעה של סרטון של שון בייקר "מנדרינות" אפשרה לו לגייס תקציב לתסריט ששכב במגירה במשך שנים על ילדה בת שש המתגוררת עם אמה במוטל דרכים מוזנח הנמצא בפאתי פארק השעשועים דיסנילנד. בייקר מלווה את הגיבורים בסגנון כמו דוקומנטרי ומראה את היופי שבחיי השוליים לצד ההזנחה והפערים החברתיים העצומים בחצר האחורית של ארה"ב. הסרט זיכה את ווילם דפו, המגלם את מנהל המוטל, במועמדות לאוסקר שחקן משנה.

סרט העשור של אסף קורמן (במאי, "את לי לילה"): "הסרט המושלם מבחינתי, יש בו יופי עוצר נשימה וכיעור מעורר עצב ,יש בו אמת אנושית ויש בו את ההופעה המדהימה ביותר שראיתי על המסך בשנים האחרונות, של הילדה ברוקלין פירס. הסרט מסמל באופן עמוק מאוד את העשור הזה בעיני, מכל מני סיבות: האם לוהקה דרך האינסטגרם, הסרט צולם בפילם אבל דווקא השוט הכי מרגש, שוט הסיום, צולם באייפון".

39. אפס ביחסי אנוש (19 נק') *

סרט השנה של אתר סרט לשנת 2014 הוא גם הסרט הישראלי היחיד שנכנס לרשימת 50 הגדולים של העשור. עם מעל ל-600 אלף צופים שראו אותו בבתי הקולנוע, הפך "אפס ביחסי אנוש" לאחד הסרטים הישראליים המצליחים ביותר בעשורים האחרונים והצליח להתחבב על קהל ומבקרים כאחד עם זכייה בשישה פרסי אופיר ופרס הסרט הטוב בפסטיבל טרייבקה. סרטה הראשון באורך מלא של טליה לביא עוסק בקורותיהן של חיילות שלישות משועממות בבסיס בנגב ומחזיר את הקומדיה הישראלית לימיה הגדולים, בהומור נוקב, חד ואבסורדי שסביר להניח שיהפוך לקאלט גם בעשורים הבאים. בימים אלו מוצג בתיאטרון בית ליסין מחזמר המבוסס על הסרט.



38. בין כוכבים (19 נק')

הנציגות השנייה (ולא האחרונה) של כריסטופר נולאן במשאל באחד מסרטי המדע בדיוני המורכבים והמאתגרים של העשור. נולאן רקח יצירה העוסקת במסעו של מדען (מתיו מקונוהי) לחלל כדי למצוא כוכב בו יהיה ניתן ליישב את המין האנושי שנשאר על כדור הארץ הגוסס. למרות התמות הפילוסופיות והנושאים המדעיים בהם הסרט עוסק הוא זכה לאהדה גדולה, ממוקם במיקום ה-30 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB והפך לאחד משוברי הקופות הגדולים של 2014.

37. היא (19 נק')

גם שש שנים לאחר צאתו, סרטו של ספייק ג'ונז ("שמש נצחית בראש צלול") הוא הסרט המציג בצורה הטובה ביותר את העידן הטכנולוגי בו אנו חיים. הסרט מגולל בצורה מלנכולית וחכמה את מערכת היחסים שמתפתחת בין גבר (חואקין פיניקס) למערכת הפעלה אינטליגנטית (קולה של סקרלט ג'והנסון). הוא היה מועמד ל-5 פרסי אוסקר וזכה בפרס התסריט. 36. הנוקמים מלחמת האינסוף (20 נק')

הנציג השני (והאחרון) למארוול במשאל העשור לאחר "סוף המשחק" שהגיע למקום ה-45. הסרט הרווחי ביותר לשנת 2018 עם הכנסות של יותר מ-2 מיליארד דולר ברחבי העולם היה לא רק אירוע קולנועי ענק שאיחד את כל גיבורי העל של מארוול, אלא גם לסרט קומיקס שסחף את המבקרים, מדורג 61 בסרטים הטובים בכל הזמנים באתר IMDB וכולל סוף מפתיע ובלתי נשכח שהותיר מעריצים רבים בהלם.



35. יפה לנצח (20 נק')

אחד מגדולי הבמאים האיטלקיים בימינו, פאולוו סורנטינו, ביצע מחווה לקולנוע של פדריקו פליני בדגש על סרטו הקלאסי "רומא" במסע לילי אחר עיתונאי החוגג את יום הולדתו ה-65. הפלייבוי המזדקן גר בדירה מרהיבה שמביטה אל הקולסיאום ונדמה שמכיר את כל סודותיה של העיר ומתרפק כמוה על זיכרונות של עבר מפואר. סרט שהוא שיר אהבה לאומנות הקולנוע, לסרטיו של פליני ולעיר שבה סורנטינו מתגורר – רומא.

סרט העשור של אסתי עלמו וקסלר (במאית, "ליידי טיטי"): "אסתטי ומפעים, סוחף, עם שימוש במוזיקה באופן מבריק ומלא באווירה. אין בו נרטיב ברור אך הגיבור מרתק. זה סרט שאני תמיד יכולה לראות שוב ושוב, בלתי ניתן לתפיסה".

סרט העשור של יונתן גת (מבקר קולנוע, כאן): "סרט מושלם, שנשען על מסורת סרטי פליני, אבל באותה עת עומד בזכות עצמו. מרהיב ונחרט לנצח".

34. סארו: הדרך הביתה (20 נק')

אחד הלהיטים המפתיעים של שנת 2016 שזכה להצלחה נאה בקופות (בייחוד בישראל) לצד 6 מועמדויות לפרס האוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר. הסרט המבוסס על סיפור אמיתי, עוקב אחר סארו, ילד הודי בן החמש הולך לאיבוד על רכבת הלוקחת אותו הרחק מביתו ומשפחתו ומגיע לבית יתומים. לבסוף, סארו מאומץ על ידי זוג אוסטרלי. פגישה מקרית עם חברים ממוצא הודי מעוררת את כמיהתו לצאת למסע למצוא את משפחתו.



33. הרשת החברתית (21 נק')

העשור הנוכחי היה העשור בו פייסבוק הפכה למפלצת ענק מהסוג שטרם נראה בתאגידים העולמיים, הגיעה כמעט לכל בית, קנתה מתחרות, הסתבכה בשערוריות איסוף פרטי משתמשים ובהאשמות בגין סיוע בהפצת פייק ניוז ודברי שנאה. כבר בשנת 2010 יצרו הבמאי דיוויד פינצ'ר ("מועדון קרב") והתסריטאי ארון סורקין ("מאניבול") את הסרט המלווה את שלבי הקמתה של פייסבוק ע"י הסטודנט הצעיר מארק צוקרברג, ושרטטו דיוקן מודרני, מבריק ונוקב של העידן הטכנולוגי בו אנו חיים ושל העומדים מאחוריו. הסרט זכה בשלושה פרסי אוסקר, בפרס גלובוס הזהב לסרט הדרמה ואף הפך לשובר קופות.
32. חיות הדרום הפראי (21 נק')

יש סרטים עם פרופיל גבוה שאתה מצפה להם זמן רב, ויש הפתעות כמו "חיות הדרום הפראי" שמגיעות משום מקום ובזכות המקוריות והאותנטיות שלהן הופכות להצלחה משום מקום. הסרט, שעוקב אחר אב ובת שחיים בארה"ב בקהילה מבודדת ומתכוננים לקראת סופה מתקרבת, כבש את המבקרים עם 4 מועמדויות לאוסקר כולל לסרט הטוב ביותר ואת הקהל שהפך אותו להצלחת אינדי מפתיעה. קוובנג'ניי ואליס היא הצעירה ביותר אי פעם שהייתה מועמדת לאוסקר בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר.



31. המאסטר (22 נק')

אחרי יצירות מופת כמו "לילות בוגי", "מגנוליה" ו"זה ייגמר בדם" הפך פול תומאס אנדרסון לאחד הקולות המעניינים והאיכותיים בקולנוע האמריקאי בן זמננו. בעשור הנוכחי ביים שלושה סרטים, שניים מהם נכנסו ל-50 הגדולים במצעד העשור. הסרט האניגמטי והמתעתע עוקב אחר היווצרותה של כת הסיינטולוגיה השנויה במחלוקת דרך מפגש בין יוצא צבא מבולבל (חואקין פיניקס) למנהיג כת כריזמטי (פיליפ סימור הופמן באחת מהופעותיו האחרונות). "המאסטר" היה מועמד ל-4 פרסי אוסקר וזכה בפסטיבל ונציה בפרס המשחק.

לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן

* במקרה של שוויון נקודות הסרט שזכה למספר רב יותר של דירוגים דורג ראשון. במקרה של שוויון בגם כמות המדרגים, הסרט שזכה למספר רב יותר של מיקומים גבוהים דורג ראשון.

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך פרויקט סיכום העשור), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו, יבגני גרינברג, בן קבסה, מתי לנג, הדר אורלנוב

במאי קולנוע: גיא נתיב ("סקין"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), אהרון קשלס ("מי מפחד מהזאב הרע"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), תום שובל ("הנוער"), אסף קורמן ("את לי לילה"), מרקו כרמל ("פרא אציל"), אסתי עלמו וקסלר ("ליידי טיטי"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), יבגני רומן ("קולות רקע"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה")

מבקרי קולנוע:: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), גידי אורשר (גלי צה"ל), יעל שוב (טיים אאוט), יונתן גת (כאן), לירון סיני (סריטה), שמוליק דובדבני (ynet), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (מאקו), עידו רוזן (חוקר קולנוע בקיימברידג')
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט