חדשות קולנוע וסרטים

ברוס לי, פייר קארדן וטרקובסקי: התכנית של דוקאביב נחשפת

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
115 סרטים דוקומנטריים חדשים מהארץ ומהעולם יוקרנו בפסטיבל, שיתקיים במתכונת קורונה שמשלבת הקרנות דרייב אין והקרנות אונליין בין 3-12 בספטמבר. "רוקפור: מכונת הזמן" יפתח את הפסטיבל לצד הופעה של הלהקה. בין הסרטים הבולטים: סרטים על ברוס לי, מרגרט אטווד, אוליבר סאקס, שארל אזנבור ואנדריי טרקובסקי
פסטיבל דוקאביב ה-22, שיתקיים בין התאריכים ה-3-12 בספטמבר, הכריז על התכנית האמנותית שלו: הפסטיבל יתקיים השנה במתכונת קורונה מיוחדת ויכלול 115 סרטים דוקומנטריים חדשים מהארץ ומהעולם, תכניות מחווה וסרטים בהקרנות מחודשות שיתקיימו אונליין באתר הפסטיבל לצד הקרנות דרייב אין, וובינרים ואירועי תעשייה. סרטי הפסטיבל מגיעים מ-38 מדינות, 54 מהם בוימו ע"י נשים. "רוקפור: מכונת הזמן" של גדי אייזן על להקת הרוק הוותיקה יהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל. הקרנת הבכורה תלווה בהופעה של הלהקה שתתארח באולפן דוקולייב, בערב הפתיחה שיתקיים ב-2 בספטמבר.

גם השנה, יתארחו בפסטיבל טובי היוצרים הדוקומנטריים, הפעם באופן וירטואלי. ביניהם היוצרת האמריקאית העצמאית לין סאקס תתארח עם שני סרטים, ביניהם סרטה החדש על אביה האקסצנטרי אותו תיעדה במשך 30 שנה, הוברט סאופר ("הסיוט של דארווין") אשר חוזר לדוקאביב עם סרטו זוכה פסטיבל סאנדנס "אפיצנטר", הבמאי האוקראיני סרגיי לוזניצה שיציג את "הלוויה ממלכתית", השוזר את חומרי הארכיון מהלווייתו של סטאלין בברית המועצות.

עוד בין האורחים: הבמאית הצ'יליאנית מייטה אלברדי עם מותחן הריגול המפתיע "החפרפרת" שגיבורו השרמנטי נשלח למשימה חשאית בבית אבות, אלכסנדר ננאו עם סרטו "קולקטיב", על שערוריית השריפה במועדון הקולקטיב ברומניה, והתחקיר העיתונאי עוצר הנשימה שהוביל לחשיפת שחיתויות והתפטרות הממשלה; האחים ביל וטרנר רוס האמריקאים עם "סיבוב אחרון" שמטשטש את הגבול בין אמת ופיקציה, והיוצרים קורטני סטיבנס ופאצ'ו ולז עם סרטם "אמריקן סקטור" המתעד את שאריותיה של חומת ברלין המוצבות ברחבי ארצות הברית.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "להיות מים" על ברוס לי)

בין הסרטים הבולטים של הפסטיבל השנה יוקרנו "להיות מים", הפורטרט שחושף צדדים אחרים של ברוס לי; "הלמוט ניוטון: היפה והרע", על צלם האופנה מעורר המחלוקת; קנינגהאם, על הכוריאוגרף פורץ הדרך בסרט שהוא מסע ויזואלי מהפנט; "בלחישה", זוכה פסטיבל אידפא האחרון; "ימי הקניבליזם", מערבון מודרני מאיר עיניים על ההשפעה ההדדית בין סין ולסוטו, "ביתה של משפחת אנצ'ה", על משפחה שביתה בשמורת טבע פסטורלית ומנותקת מהציוויליזציה מפונה, והם מגורשים לדירת שיכון בבוקרשט; "היו זמנים בוונצואלה", על מאבק ההישרדות של כפר דייגים כנגד שחיתות פוליטית והמשבר האקולוגי שפוקד אותם; ו"חייו של אוליבר סאקס", סיפורו של הסופר והנוירולוג האגדי שנלחם בממסד הרפואי, בהתמכרות ובהומופוביה.עוד מסרטי האמנות וגיבורי התרבות הבולטים יוקרן עותק משוחזר של הסרט מ-1976 "A Bigger Splash", אנדריי טרקובסקי: תפילה קולנועית", פורטרט עדין שביים בנו של המאסטר הרוסי; "מרגרט אטווד: מילים הן כוח", על הסופרת הנודעת בת ה-80 שספרה "סיפורה של שפחה" הכה גלים בשנים האחרונות; "בית האופנה קארדן", על המעצב הרב-תחומי והוורסטילי פייר קארדן; "ללכוד את לי מילר", על הצלמת, המוזה והדוגמנית שתיעדה את מלחמת העולם השנייה ולא פחדה להצטלם גם באמבטיה של היטלר.

לצד סרטי המוזיקה הישראלים על רוקפור ועל ריימונד אבקסיס, יוקרנו בפסטיבל כמה מסרטי המוזיקה הבינלאומיים הגדולים של השנה, ביניהם "בילי", החושף את סיפור חייה המסעיר והטרגי של הזמרת בילי הולידיי; "פעם היו אחים: רובי רוברטסון והבנד", בו חוזר רוברטסון הגיטריסט אל כמה מרגעיה הגדולים של להקת The Band ושותפיו לדרך; "אזנבור, המבט של שארל", המספק מבט אישי מבעד לעיניו של השאנסונר והשחקן הצרפתי; וסרטו האחרון של קמאל אשקר "בעינייך, אני רואה את ארצי", אשר מלווה את המוזיקאים נטע אלקיים ועמית חי כהן במסע שורשים במרוקו. המוזיקאים יתארחו להופעה חיה באולפן דוקולייב במהלך הפסטיבל.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "היו זמנים בוונצואלה")

כמו כן הפסטיבל יערוך מחווה לבמאי המוערך פטריסיו גוזמן ויקרין את הטרילוגיה הצ'יליאנית שלו, שכוללת את "נוסטלגיה לאור", כפתור הפנינה" ואת סרטו האחרון זוכה פסטיבל קאן - "רכס החלומות". הפסטיבל יקרין גם תוכנית קצרים של אנייס ורדה במסגרתה יוקרנו "שלום לקובנים!" ו"הפנתרים השחורים", שני סרטים שביימה בשנות ה-60 על המהפכות בארה"ב ובקובה. בתוך כך, מתוך רצון לעודד את המשך היצירה הדוקומנטרית גם בחודשים מאתגרים אלו, הפסטיבל השנה משתף פעולה עם קרן תל אביב לתמיכה ביוצרים. דרך אתר הפסטיבל ניתן יהיה לתרום ישירות ליוצרות ויוצרי הסרטים הישראלים באמצעות קרן תל אביב, כאשר עיריית תל אביב יפו תכפיל את התרומות.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט