חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבלים בסלון שלכם: קולנוע יפני, רומני, עיבודים לספרים וחודורובסקי

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
החורף הקר וימי הסגר הם הזדמנות מצוינת להתכרבל מתחת לשמיכה ולצפות בשורה של פסטיבלים מקוונים שעולים בימים אלו בסינמטקים השונים: פסטיבל הקולנוע היפני, פסטיבל הקולנוע הרומני, ספיישל "קולנוע בין השורות" של סינמטק חולון ומחווה של סינמטק ת"א לבמאי הפסיכדלי הגדול בכל הזמנים - אלחנדרו חודורובסקי
פסטיבל הקולנוע היפני

פסטיבל "אקי-נו" לקולנוע יפני בישראל של סינמטק ירושלים יקיים את מהדורתו החמישית בגרסה מקוונת בין התאריכים 18-27 בפברואר. הפסטיבל יציג בבכורה בישראל את הסרטים הבולטים והטובים שהציע הקולנוע יפני בתקופה האחרונה. בנוסף, יציע הפסטיבל לצופים הרצאות ושיחות (מצולמות) עם במאים.

זו הזדמנות נוספת לקהל הישראלי להיחשף לתעשיית הקולנוע היפני, מהגדולות והפורות בעולם, החמישית בגודלה כיום. במהלך הפסטיבל יוקרנו באתר סינמטק ירושלים, כמה מהסרטים הטובים ביותר שיצאו מיפן בתקופה האחרונה: סרטו של קיושי קוראסאווה – "עד קצוות העולם" על צוות תוכנית טיולים יפנית המגיע לאוזבקיסטן. "פה ושם בעיר" סרטו החדש של ריקיה אימאיזומי ("המרחק שביניהם") על חיי הצעירים ביפן, סרט התעודה "משימה: העימות האחרון" על אחד מהסופרים הגדולים והשנויים במחלוקת ביפן יוקיו מישימה/ "אהבה ראשונה", סרטו היפהפה, האלים והקצבי של טקאשי מייקה, אחד מהבמאים הפורים ביפן שסגנונו צוטט כהשפעה על "להרוג את ביל" של טרנטינו.

עוד בפסטיבל, הדרמה "גנבי הסוסים: שבילי הזמן" שיתוף פעולה של הבמאית היפנית ליסה טאקבה והבמאי הקזחי ירלן נורמוקהמבטוב, "אחרי השקיעה" סרטו המלודרמטי של מישיו קושיקאווה על הורים מאמצים הנאלצים להתמודד עם חזרתה של האם הביולוגית לחיי ילדם באי הקטן בו הם גרים, "נער גאורמה, נערת פנורמה", סרטה של הבמאית נאטקושי סטה המבוסס על ספר מנגה פופולרי ומציג דרמת נעורים יוצאת דופן ו"איינו מוסיר" סרטו השני של הבמאי טאקשי פוקונאגה, זוכה ציון לשבח פסטיבל טרייבקה 2020, על נער מתבגר בקהילת שבט האיינו ביפן. מקום מיוחד מייחד הפסטיבל ל"הדבר האמיתי", סדרת הטלוויזיה (הבחירה הרשמית פסטיבל קאן 2020) של קוג'י פוקאדה שסרטיו הקודמים "הרמוניום" זוכה פסטיבל קאן ו"נערה נעדרת" הוצגו במהדורות הקודמות של הפסטיבל.

לרכישת כרטיסים: לחצו כאן

[*]

"קולנוע בין השורות" בסינמטק חולון

"קולנוע בין השורות", ספיישל און-ליין קולנועי ייחודי של סינמטק חולון, יתקיים בין ה-24 בינואר עד ה-6 בפברואר. הספיישל בוחן את הקשר שבין אומנות המילה הכתובה לתמונה המצולמת ובוחן את הדרך שבה עולם הקולנוע מתייחס למילה הכתובה. סרטי "קולנוע בין השורות" נעים על ספקטרום רחב של מערכת היחסים בין הכתיבה והקולנוע, מעיבודים ישירים ליצירות ספרותיות, אינטרפרטציות מודרניות ליצירות עבר, ועלילות שבמרכזן אנשים כותבים או אוהבי כתיבה. בפסטיבל יוקרנו סרטים בטרום בכורה, קלאסיקות בלתי נשכחות וסרטים מדנמרק, ארה"ב, יפן, ישראל, צרפת ועוד. במהלך הספיישל יוקרנו 3 טרום בכורות בהן סרט דני, "חריגה משלנו", של במאי הסדרה "הממשלה" (בורגן). מחווה לשירה ביידיש בסרט תיעודי ישראלי מרגש "יידיש" של נורית אביב, "אלו שנשארו" על פי ספרה של זושה וארקוניי, שייצג את הונגריה באוסקר 2019 והקרנת טרום בכורה של "סיפור חיי", בכיכובן של ענקיות הקולנוע הצרפתי קתרין דנב וג'ולייט בינוש, שפתח את פסטיבל ונציה 2019. במסגרת הפסטיבל תיערך מחווה לבמאי ארמנדו יאנוצ'י - אחד היוצרים הבולטים היום בעולם הקולנוע והטלוויזיה, שיצר את הסדרה המצליחה VEEP"". יוקרנו שני סרטיו האחרונים, טרום בכורה של "החיים האישיים של דיוויד קופרפילד", המבוסס באופן חופשי על הספר הקלאסי של צ'ארלס דיקנס וסרטו "סטאלין מת!" שמבוסס על סדרת נובלות גראפיות.

כחלק מיחסי הגומלין בין הקולנוע לתיאטרון יוקרנו שלושה סרטים: "הקיסר חייב למות" ובו קבוצת אסירים מעלה את "יוליוס קיסר" השייקספירי בסרטם זוכה פסטיבל ברלין של האחים טביאני. "להרוג אייל קדוש" עיבוד חופשי ועוכר שלווה של יורגוס לנתימוס ל"איפיניה באאוליס" מאת אוריפידס, שזכה בפרס התסריט הטוב ביותר של פסטיבל קאן. "ראן", המאסטרפיס היפני משנת 1985, שאמנם מתרחש בימי הביניים, אבל אקירה קוראסווה נשען בו על עשייה קולנועית מודרנית כדי לספר לנו על טבע האדם בעולם בו אנו חיים.

לרכישת כרטיסים: לחצו כאן

הבמאי הפסיכדלי הגדול בכל הזמנים מגיע לסינמטק ת"א

חייו של אלחנדרו חודורובסקי הם יצירת אמנות המשובצת באירועים פלאיים ובחוויות יוצאות דופן – מהפעילות בחוג המשוררים הצ'יליאנים של שנות הארבעים, דרך תנועת הסוראליסטים בצרפת, הקמת קבוצת 'תיאטרון הפאניקה', ההתנסות בקולנוע אקספרימנטלי פסיכדלי, שחזור קלפי הטרוט של מארסיי ועד לעבודתו כשולייתה של אחת השמאניות המרפאות הגדולות במקסיקו ושבעקבותיה פיתח את שיטת הטיפול המהפכנית ששינתה את חייהם של אלפי אנשים, הפסיכומאגיה - אלה הן מקצת תחנות חייו של האיש והאגדה.

סינמטק ת"א מציע החל מהיום (28 בינואר) צפייה ישירה בסרטי הפולחן הקלאסיים של הבמאי האקסצנטרי עם תרגום לעברית. בין הסרטים שמשתתפים בתכנית : "אל טופו" (1970) - מערבון סוריאליסטי שהפך לאחד מסרטי הפולחן הגדולים של כל הזמנים. אל טופו (החפרפרת) בגילומו של חודורובסקי הוא אקדוחן לבוש שחורים שתר אחד הארה במדבר של מקסיקו ומתעמת עם מאסטרים לוחמים.
"ההר הקדוש" (1973) - צעיר דמוי ישו מודרך בידי אלכימאי מוזר ועוזרותיו, בתוך בליל פסיכדלי של פולחנים דתיים וחילוניים. הוא פוגש שבעה אנשים בעלי כוחות מיסטיים שמייצגים את כוכבי מערכת השמש, ויחד הם לומדים להיפטר מרכושם ומתאוותיהם הגשמיות כדי ליצור את הקבוצה המגובשת שתמצא את האמת.

"סנטה סנגרה" (1989) - צעיר המאושפז בבית משוגעים נזכר בטראומת ילדותו כאשר אביו, זורק סכינים בקרקס, חתך את ידיה של אמו, מנהיגת הכת של הדם הקדוש (סנטה סנגרה). העלילה עוברת להווה כאשר הצעיר נמלט מבית החולים כדי להצטרף אל אמו חסרת הידיים, והשניים יוצאים למסע נקמה.

"פסיכומאגיה, אמנות מרפאת" (2019) - אם כל אחד אוצר בתאיו תורשה גנטית, באותו אופן הוא גם נאחז בתורשה הפסיכולוגית המועברת מדור לדור. אלחנדרו חודורובסקי משוכנע שהאומנות נושאת משמעות עמוקה רק כשהיא מרפאת ומשחררת את התודעה, ומייצרת פסיכומאגיה.

לרכישת כרטיסים: לחצו כאן

[*]

פסטיבל הקולנוע הרומני

מהדורת פסטיבל הקולנוע הרומני בישראל מתקיים בימים אלו בגרסה מקוונת באתרי הסינמטקים השונים. הפסטיבל מתקיים עד ל - 31.01 בסינמטקים של ת"א, חיפה והרצליה עד אמצע חודש פברואר בסינמטקים של ראש פינה ושדרות והחל מה - 07.02 ועד סופו בסינמטק חולון. השנה מדובר במהדורה נוסטלגית עם סרטים רומניים משנות ה -60, ה- 70 וה-80 של יוצרים חשובים בתולדות הקולנוע הרומני + סרט משנת 1957 שזכה בפסטיבל קאן. בין הסרטים שיוקרנו "השחזור" של לוציאן פינטיליה, "גלויות עם פרחי בר" של אנדריי בלאייר, "יאקוב" של מירצ'אה דלניוק ו"קטן מדי בשביל מלחמה כה גדולה" של ראדו גבראה.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ סטלין מת! (עמוד סרט)
חץ סיפור חיי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט