חדשות קולנוע וסרטים

יום הנראות הטרנסי: 5 סרטים שכדאי לכם לראות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד יום הנראות הטרנסי שחל השבוע, מייסד פסטיבל הקולנוע הגאה ומבקר האתר יאיר הוכנר ממליץ לכם על 5 סרטים שעוסקים בטרנסג'נדרים שלא כדאי לכם לפספס - מ"שפה משותפת" ו"אליס ג'וניור" ועד "מנדרינות" • קוד הנחה מיוחד לגולשי האתר לצפייה בסרטים בכתבה
בשנים האחרונות ישנו גל חדש ומסעיר של יצירות קולנועיות עצמאיות איכותיות ויוצאות דופן שעוסקות בעולמן או עולמם של חברות וחברי קהילת הטרנסג'נדרס. חלקם אף בוימו על ידי חברות וחברי הקהילה הטרנסית ובחלקם ניתן למצוא בתפקידים הראשיים שחקניות ושחקנים טרנסים. המנהג בו לוהקו שחקנים סטרייטים כמו הילרי סוונק ב"בנים אינם בוכים" או ג'ארד לטו "במועדון הלקוחות של דאלאס" הולך ומתפוגג מהעולם. בחרתי 5 סרטים על טרנסים מהתקופה האחרונה שמומלץ לראות לרגל יום הנראות הטרנסי שמתקיים מחר. נכון שאף אחד מהסרטים הנ"ל לא זכה להגיע לבתי הקולנוע בישראל אבל ניתן היה לראותם בפסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב בניהולי ואחרים הגיעו לערוצי הסרטים ונטפליקס.

1. שפה משותפת - סרטה של הבמאית, תסריטאית, מפיקה, עורכת ושחקנית איזבל סנדובל. לא לעתים קרובות סרט של אשת קולנוע טרנסג’נדרית נבחר לאחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים בעולם, אך "שפה משותפת", אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה החולפת, מגיע אלינו הישר מפסטיבל ונציה. איזבל מגלמת את אוליביה, אישה טרנסג’נדרית פיליפינית ללא גרין קארד, שעובדת כמטפלת של אולגה (לין כהן), אישה רוסיה מבוגרת, בברייטון ביץ’, ברוקלין.

כשהאפשרויות להשגת מעמד חוקי בארצות הברית אוזלות, דווקא אז אוליביה מסתבכת במערכת יחסים רומנטית עם אלכס (אמון פארן), נכדה של אולגה. דמיינו את וונג קאר וואי ("מצב רוח לאהבה") פינת ג'ון קסאווטס ("אישה תחת השפעה") ותקבלו את "שפה משותפת". הסרט הזה הוא פנינה קולנועית אמיתית שאף זכתה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל הגאה האחרון.

ניתן יהיה לצפות בסרט בסינמטק תל אביב ביום רביעי ה-31.3 בשעה 21:00. מיוחד לגולשי האתר - כרטיס ב- 29 ש”ח במקום 40 ש”ח. קוד/שובר הנחה TLVFESTINTRANS. לכרטיסים - לחצו כאן



2. אליס ג'וניור – כאשר חושבים על סרטים שעוסקים בעולמן של טרנסיות צעירות, ז'אנר קומדיית הנעורים לא ממש קופץ לראש. אבל סרטו של גיל בארוני הברזילאי פועל בדיוק בז'אנר הזה. אליס ג’וניור בת ה-17 היא יוטיוברית מצליחה. במהלך צילום סרטון לערוץ היוטיוב שלה, שבו היא מספרת על הנשיקה הראשונה לה היא כל כך מחכה, אביה נכנס לחדר ומודיע מול המצלמה שהם עומדים לעזוב את העיר רסיפה הברזילאית התוססת ולעבור לעיירה קטנה ושמרנית בדרום. אליס צריכה להכין את עצמה לחיים אחרים לחלוטין.

אליס היא נערה טרנסג’נדרית המורגלת לחיי העיר הגדולה ולסביבה פלורליסטית. בדיוק ההפך מהתיכון הקתולי השמרני שאליו היא מגיעה עם המנהלת צרת האופקים שעומדת בראשו. “אליס ג’וניור” קטף בארץ מולדתו פרסים רבים ובצדק רב. מדובר בקומדיה מפתיעה ברעננותה ופשוט אי אפשר שלא לעמוד בקסם הבלתי נדלה של הכוכבת אן סלסטינו מוטה שכמו גיבורת הסרט היא יוטיוברית טרנסג'נדרית צעירה. את הסרט יהיה ניתן לראות בסינמטק תל אביב ביום ראשון ה-4.4 בשעה 19:30. מיוחד לגולשי האתר - קוד/שובר הנחה TLVFESTINTRANS. כרטיס ב- 29 ש”ח במקום 40 ש”ח. לכרטיסים - לחצו כאן



3. גוף שלישי – נוצרו מספר סרטי תעודה ישראלים טובים וחשובים שעוסקים בעולם של קהילת הטרנס. אך נוצרו בארץ רק שלושה סרטים עלילתיים שגיבורותיהן הן נשים טרנסיות. "נמס בגשם" של דורון ערן בכיכובה של חן יאני, "הנשף" של טל גרניט ושרון מימון, ואני רוצה להתמקד בסרט הביכורים העלילתי יוצא הדופן של הקולנוען התיעודי זוהר מלינק עזרא שיצר את סדרת הרשת “על הרצף” עם אפק טסטה לאונר. בסרטו החדש "גוף שלישי" הוא משתף פעולה עם האמנית הישראלית הטרנסית המתגוררת בברלין, רועי ויקטוריה חפץ.

העלילה מספרת את סיפורה של ויקטוריה, בת 36, שנמצאת בעיצומו של תהליך התאמה מגדרית בו היא לומדת לחוות את זהותה בדרך חדשה. ויקטוריה משוועת לחוות שחרור מהכבלים של הגוף. במשך לילה אחד אנו מתלווים אליה למסע אינטימי וכואב, המותח את גבולות הגוף והנפש. “גוף שלישי” הוא חוויה אומנותית טהורה היוצרת תחושה שאנו צופים בפיסת חיים ריאליסטית לחלוטין ולא בסרט עלילתי. זהו סרט שדורש את תשומת ליבו של הצופה לכל אורך 76 דקותיו הטעונות רגשית. אין ספק שמדובר באחת היצירות הקולנועיות הישראליות המקוריות והנועזות שנוצרו בשנים האחרונות. ניתן לצפות בסרט בתשלום - כאן

4. Tangerine – סרטו של שון בייקר משנת 2015 הפך כבר לסרט פולחן עם האנרגיה הבלתי נדלית והמשחק הגדול מהחיים של צמד השחקניות הראשיות קיטאנה קיקי רודריגז ומיה טיילור, טרנסג'נדריות שלוהקו לתפקידים הראשיים ומגיעות מהסצנה של חיי הרחוב והזנות. השחקניות היו מעורבות בכתיבת התסריט ומכאן גם האמינות הגדולה של הסרט, כמו גם העובדה שהוא צולם כולו באמצעות אייפון.

סינדי רק השתחררה מהכלא ומגלה שבן זוגה והסרסור שלה צ'סטר בגד בה. יחד עם חברתה אלכסנדרה היא יוצאת למסע עמוס הפתעות ברחובות הפחות תיירותיים בלוס אנג'לס בניסיון לאתר את בן זוגה הבוגדני והזונה איתה הוא בגד בה. מדובר באחת החוויות הקולנועיות המפתיעות, הלא שגרתיות ובאותה מידה מרגשות שנראו מזה שנים על גבי המסך הגדול. מיה טיילור היתה לטרנסית הראשונה שזכתה בפרס ה'ספיריט' של הקולנוע העצמאי האמריקאי.

5. פאקינג דיפרנט XXY - יוצרות ויוצרים טרנסג’נדרס מכל רחבי העולם חברו יחדיו ליצור סרטים קצרים על היבטים של מיניות מנקודת המבט שלהם. התוצאה היא שבעה סרטים קצרים שהם תערובת צבעונית ומגוונת הכוללת תרומות מיוצרי סרטים תיעודיים כגון: ג’קי באייר ("יוליה, בית הבושה") וגוון האוורת` ("היא הנער שהכרתי") ויוצרי סרטי פורנו כגון באק אנג’ל ומור ויטל הישראלית בסרט תיעודי על שחקנית פורנו פלסטינית טרנסג'נדרית. המוטו של הסרט: “לשבור סטריאוטיפים, ליצור בלבול ולחגוג את הגיוון!” והסרט בהחלט מקיים את ההבטחה שלו ומספק חוויה קולנועית יוצאת דופן שאף הוקרנה בפסטיבל ברלין היוקרתי. צפייה בסרט - כאן.
יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט