חדשות קולנוע וסרטים

עוז, גרוסמן, שושנה דמארי וטיפולי המרה: הסרטים הישראליים בדוקאביב

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל דוקאביב חוזר לאולמות הקולנוע בין ה-1-10 ביולי! היום הוכרזו הסרטים הישראליים בפסטיבל בהם בין היתר סרטו החדש של תומר הימן, סרטים על עמוס עוז, דוד גרוסמן, ענת גוב, שלמה בר, ענת קם ושושנה דמארי וסרטים על צעירים במגפת הקורונה, עולם טיפולי ההמרה, המתנדבים בקיבוצים וקבוצה המאמינה בחיי נצח
לאחר מהדורת אונליין בשל מגפת הקורונה, פסטיבל דוקאביב ה-23 לקולנוע דוקומנטרי חוזר לאולמות הקולנוע בין התאריכים 1 ל-10 ביולי במתכונת משולבת ומעודכנת, בהתאם להנחיות, הכוללת הקרנות באולמות ובאירועי חוצות ברחבי תל אביב וכן אונליין באתר הפסטיבל של מעל 100 סרטים תיעודיים חדשים מהארץ ומהעולם. בפסטיבל יוענק פרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר בסך 70,000 ש"ח, ובנוסף הסרט הזוכה יקבל מענק כספי בסך 100,000 ש"ח מטעם דוקאביב עבור שיווק וקידום הסרט לקראת המרוץ לאוסקר. זהו הפרס הכספי הגדול ביותר בישראל ליצירה דוקומנטרית.

לתחרות הישראלית נבחרו 13 סרטים חדשים של יוצרים ישראלים: "כל העצים נושבים ברוח" של תומר הימן על מסעו של ילד מאומץ עם אספרגר למציאת הוריו הביולוגיים בגואטמלה; "קופסה כחולה" של הבמאית מיכל וייץ, נינתו של יוסף ויץ, מראשי הקרן הקיימת לישראל, אשר יומניו חושפים היסטוריה כואבת מאחורי המלחמה על אדמות ארץ ישראל; "קלף מלוכלך", סרטו של דניאל סיון על השערורייה של אלוף העולם הישראלי שטלטלה את ענף הברידג'; "החלון הרביעי" של יאיר קדר על הטרגדיה הכפולה של הסופר עמוס עוז; "אהבה תלויה" של צבי לנזמן על עולם טיפולי ההמרה. "המלכה שושנה" של קובי פרג' ומוריס בן-מיור על סיפורה של הדיווה הישראלית הראשונה שושנה דמארי.

[*]

(תמונה מתוך "המלכה שושנה")

עוד בסרטים בתחרות הישראלית: "חורים" של שירלי ברקוביץ' על טרגדיה פתאומית המאלצת את הגיבור להתעמת עם עברו ועם הממסד; "לילות קיץ" של אוהד מילשטיין, מסע לילי אל תוך עולמו הפנימי של ילד בן-6; "ויראלי" של אודי ניר ושגיא בורנשטיין העוסק בתיעוד החיים של צעירים מרחבי העולם ביוטיוב בצל מגפת הקורונה; "הברכה של יאמנה" של אילנית סוויסה על מחוללת הניסים בת ה-82 משדרות; "איך אומרות שתיקה" של שיר ניומן סיפור על השתקה בין-דורית של שלוש נשים; "המלחמה האחרונה של נלסון" של אבי מאור מרזוק מבט אבסורדי על הסכסוך במזרח התיכון דרך קמ"ר אחד זרוע יצרים; "להיות ענת קם" בו מתלווה הבמאי שלומי אלדר אל גיבורת הסרט במסעה ברחבי ארה"ב. פרס 'מעבר למסך' ע"ש אילנה צור יוענק לזכרה של מייסדת פסטיבל דוקאביב, ומי שניהלה אותו בעשור הראשון לקיומו ואשר נפטרה בשנה שעברה. המועמדים לפרס הם סרטים ישראלים ובינלאומיים אשר יוצריהם או גיבוריהם פועלים על מנת להביא לשינוי במציאות החברתית, הסביבתית והפוליטית . לפרס מועמדים הסרטים: "ענת גוב, על החיים ועל המוות" של תמר טל על אחת המחזאיות החשובות בתיאטרון הישראלי, "סיבה לחיות" של אריק אלון המצולם מנקודת מבטו הייחודית של פצוע מלחמה הכלוא בתוך גופו המשותק והמונשם ו"שתי דקות לחצות" של האמנית יעל ברתנא הבוחן מה היה קורה לו שלטו נשים בעולם?.

את מסגרת סרטי אמנות ותרבות יפתח הסרט "גרוסמן" של עדי ארבל בו נחשף דוד גרוסמן במבט קרוב ואינטימי, במסגרת הפנורמה יוקרנו בין היתר "הלהבה הנצחית" של רני מדין, סיפורה של קבוצה שמאמינה בחיי נצח המסופר על ידי במאי הסרט שהיה חלק מוביל בקבוצה; ו"תוצרת חוץ" של יואב בריל עלייתה ונפילתה של תנועת המתנדבים הזרים. עוד יוקרנו: "שלמה בר – מחזמר דוקומנטרי" של גלעד ענבר, "החייל הטוב" סרטה של סילבינה לנדסמן שמציע מבט מבפנים על עבודת ארגון ׳שוברים שתיקה׳ ו"המיטות שלנו בוערות", סרטו החדש של הבמאי הוותיק יגאל בורשטיין, מסה דוקומנטרית על לאומנות קיצונית שמתבססת על כתבי אינטלקטואליים אירופאים וארץ ישראליים. לתחרות סרטי הסטודנטים נבחרו שמונה סרטים ממיטב בתי הספר הגבוהים לאמנות ולקולנוע בישראל.

[*]

(תמונה מתוך "ענת גוב - על החיים ועל המוות". קרדיט: אלבום פרטי)
בתוך כך, רגע לפני פסטיבל דוקאביב יתקיים אירוע האונליין האוצרותי "דוקוסטרים" מבית הפסטיבל בחודשים מאי-יוני באתר דוקאביב. התכנית תכלול הקרנת בכורה לסרט "לשחק עם כרישים" של נשיונל ג'יאוגרפיק, מלהיטי פסטיבל סאנדנס האחרון. את "ANALOG VS. DIGITAL", מחווה קולנועית לעולם האנלוגי, עם מקבץ סרטים המתעדים או עוסקים בכל מה שאנלוגי ו/או נעשה בעבודת יד, ביניהם ״הצלמניה״ שחוגג עשור ו״פרויקט בלתי אפשרי״, על הקאמבק של מצלמות הפולארויד. בנוסף במסגרת "מי קובע את הקנון"? תוקרן אסופת סרטים על אמנות ומעבר לה, כמו ״המחיר של הכל״, על אחורי הקלעים של עולם האספנות והסחר באמנות, ו"ההתגלות של הילמה אף קלינט", על חלוצת הציור המופשט. כן יתקיימו סדרה של אירועים מיוחדים הכוללים בין היתר הקרנה של ״החיים כשמועה״ לרגל יום השנה למותו של אסי דיין, הקרנה של "המשוררת", ואירוע בשיתוף הספרייה הלאומית כחלק מאירועי לילות רמדאן מירושלים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט