חדשות קולנוע וסרטים

מבאגס באני ועד רוג'ר ראביט: הארנבים הקולנועיים האהובים בכל הזמנים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חמודים ומתוקים, לובשי מדים או עירומים, רודפי צדק או רוצחים פסיכופתים, לא משנה איך אתם אוהבים את הארנבים שלכם - בקולנוע תוכלו למצוא את האחד בשבילכם. לכבוד הצטרפותם של חברים נוספים למשפחה עם יציאת "פיטר ראביט 2" ו"ספייס ג'אם: אגדה חדשה" אנו גאים להציג בפניכם שמונה מהארנבים הקולנועיים האהובים בכל הזמנים
באגס באני - "ספייס ג'אם" (1996)

הארנב המצויר המפורסם ביותר בעולם (ואולי הארנב המפורסם ביותר בעולם נקודה) לא צריך הצגה. כולנו מכירים אותו עוד משחר ילדותנו מהטלוויזיה והקולנוע ככוכב הראשי של הלוני טונס. הבחור המגניב שכולם רוצים להיות כמותו. חכם, שנון, קר רוח ועם מלאי בלתי נגמר של גזרים. כשהוא שואל 'מה המצב דוק?' היום נהיה קצת יותר שמח. כשמישהו מעצבן אותו או פשוט מנסה להרוג אותו, אתם יודעים שהוא ישלם על זה. אפילו כשהוא מפסיד, מה שקורה לעיתים נדירות, אי אפשר שלא לאהוב אותו.

על מסכי הקולנוע הוא כיכב באופן רשמי בשני סרטי לוני טונס - "ספייס ג'אם" לצדו של מייקל ג'ורדן ו-"הלוני טונס חוזרים לאקשן" ואפילו סיפק הופעת אורח קצרה בסרט הקאלט "מי הפליל את רוג'ר ראביט" (אליו נגיע בהמשך). הוא בן יותר משמונים אבל נראה מצוין לארנב בגילו ולא נראה שיעלם לשום מקום בקרוב כשהשבוע הוא יחזור בסרט ההמשך "ספייס ג'אם: אגדה חדשה" לצד לברון ג'יימס.



פרנק - "דוני דארקו" (2001)

ללא ספק הארנב הכי פחות חמוד ברשימה והיחיד שמסוגל לנבא אסונות קטלניים. בגודל אדם בתחפושת עם מסיכת ארנב מבעיתה, פרנק הוא החומר ממנו עשויים סיוטים. דוני דארקו (ג'ייק ג'ילנהול) הוא בן עשרה עם בעיות נפשיות והיחיד שמסוגל לראות את פרנק. היצור מגלה לו את התאריך והשעה המדויקים בהם יגיע העולם לסופו.

ככל שחולף הזמן, משפיעה דמות הארנב המעוותת על התנהגותו של הנער שהולך ומאבד שליטה על שפיותו. לא ברור בדיוק מה הוא. בדרך כלל הוא מופיע בתור ישות על טבעית אבל אנו רואים אותו גם בתור בן אדם רגיל שנרצח אחרי שכבר הפך לרוח. או שהרוח חזרה בזמן כדי להזהיר את דוני. או שזו ישות שרק לובשת את הצורה של פרנק בתחפושת הארנב. או כל הסבר אחר. סרטים עם פרדוקס זמן הם דבר מבלבל.

ת'מפר - "במבי" (1942)

הוא אמנם לא הגיבור של הסרט, אבל גונב את ההצגה בכל סצנה בה הוא מופיע. ת'מפר, שנקרא כך בשל רקיעת הרגל שלו, הוא ארנב שובב אבל עם כוונות טובות. הוא ידידו הראשון של במבי ומלמד אותו ללכת, מה כדאי לאכול וגם החלקה על הקרח או לפחות הוא מנסה. הארנבון האפור הקליל את הסרט שמפורסם בגרימת טראומה לילדים רבים. במקור התפקיד שלו היה קטן בהרבה, אך המפיקים חששו ש"במבי" רציני מדי ולא מסחרי מספיק ולכן קיבלנו יותר ארנב על המסך - וטוב שכך.

למעשה הדמות הפכה כל כך פופולרית שבשלב מסוים אף שקלו להעניק לו תכנית משלו כחלק מרצועת השידורים של דיסני. זה לא קרה, אבל ת'מפר המשיך לבצע גיחות בפרויקטים שונים של החברה על המסך הקטן והגדול (ידעתם שרוג'ר ראביט הוא אחיין שלו?) ועד היום הוא אחד מדמויות המשנה המפורסמות בתולדות החברה.

רוג'ר ראביט - "מי הפליל את רוג'ר ראביט" (1988)

רוג'ר ראביט, כוכב סרטים מצוירים נשוי לאישה לוהטת ולאחרונה גם מבוקש על ידי המשטרה. מישהו ממש מתאמץ להפליל אותו ברצח מרווין אקמה, הבעלים האנושי של טונטאון. מה ארנב מבוקש יכול לעשות אלא לפנות לאדי וליאנט, בלש פרטי כושל שלא סובל יצורים מסוגו. רוג'ר הוא לא טיפוס אלים, להיפך, הנשק החביב עליו הוא צחוק משהו שאדי הטביע מזמן בבקבוק וויסקי. בלית ברירה יוצאים השניים לנסות להוכיח את חפותו של רוג'ר ולהרחיק אותו ככל האפשר מהמטבל הקטלני של השופט דום. הסרט נחשב עד היום להישג אמנותי וטכני יוצא מן הכלל, הפך לסרט קאלט משפיע ומצוטט והוא חייב לא מעט לאותו ארנב, מצחיק מקסים ונאיבי וגם לג'סיקה ראביט – הארנבת הסקסית ביותר שהוצגה בקולנוע.

הארנב מקרבנוג - "מונטי פייתון והגביע הקדוש" (1975)

לאחר ניסיונותיהם הכושלים של המלך ארתור ואביריו לאתר את הגביע הקדוש, כל אחד בנפרד, מתאחדת החבורה מחדש. בהדרכתו של טים המכשף, הם פונים אל מערת קרבנוג, שם נאמר כי נכתב מקום הימצאו של הגביע. אך אבוי, על המערה שומרת חיה אכזרית שהרגה רבים שניסו לתוכה. האבירים יורדים מסוסיהם המפוחדים (ובסוסים הכוונה לנושאי כלים שרצים אחריהם בנקישות קוקוסים) וממתינים בחרדה למפלצת שמתגלה כארנבון לבן ותמים למראה. הם לועגים לו בהקלה עד שהוא הורג שלושה מחבריהם בזינוקים מהירים ושיניים קטנות וחדות. האבירים נסים על נפשותיהם עטויות השריון.

לא, לא מדובר בקטע הכי מוזר בסרט, יותר כמו אירוע נוסף בשורה של אירועים מופרכים שרק מונטי פייתון יכלו להמציא, אבל אם בארנבים עסקינן, אי אפשר להתעלם מגוש הפרווה הרצחני הזה. לא רק שמדובר באחת הסצנות האיקוניות באחד מסרטי הפולחן המצחיקים אי פעם אלא גם לקח חשוב, אסור לשפוט חיה אכזרית על פי המראה החמוד והצמרירי שלה.



הארנב הלבן - "אליס בארץ הפלאות" (1951)

הארנב הלבן שמוביל את אליס לעולם מוזר והזוי היווה במשך שנים השראה לצרכני חומרים אסורים באשר הם. השיר white rabbit של ג'פרסון איירפליין נכתב על התנסות בסמים פסיכדליים אי שם בשנות ה-60 ואפשר להבין למה, ארץ הפלאות היא חתיכת טריפ. במשך השנים מאז פרסום הספר היו לא מעט גרסאות קולנועיות לסיפור, אך הידועה והאהובה מכולם היא ללא ספק זו של דיסני משנת 1951.
לסרט אין קשר לסמים אבל הוא מרהיב במוזריותו לא פחות. אליס רודפת אחרי ארנב לבן לבוש חליפה שככל הנראה מאחר לדבר מה חשוב. מכאן ואילך היא שותה שיקויים, אוכלת פטריות, משנה את גודלה ופוגשת אנשים שלא בדיוק מחוברים למציאות. בסופו של דבר הכל מתברר כחלום שאת המפתח אליו מחזיק הארנב הלבן.

ג'ודי הופס - "זוטרופוליס" (2016)

אם חשבתם שארנבים הם חמודים וצמריריים ומפחדים מכל דבר שזז, ג'ודי הופס היא זו שתוכיח לכם אחרת. הארנבת שלא תיתן לאף אחד לומר לה מה היא יכולה או לא, מגשימה את חלומה והופכת לשוטרת מן המניין בעיר הגדולה, בערך. בעיני רבים, כולל המפקד שלה, היא צריכה לחזור לכפר ולגדל גזרים. בינתיים אין לה ברירה אלא לחלק דו"ח חניה אחד אחרי השני. רוע הגזירה משתנה כאשר ניתנת לה הזדמנות לפתור מקרה היעלמות של אזרח או להחזיר את התג לצמיתות. היא מגייסת לצידה את ניק השועל הנכלולי ויחד יוצאים השניים למצוא את הלוטרה הנעדרת שלהם. בדרך הם לומדים שסטריאוטיפים הם לא תמיד המציאות ועל אף שלכולם יש דעות קדומות זה לא אומר שלא צריך לנסות לראות מעבר אליהן.



הארווי – "הארווי" (1950)

אלווד פ. דאוד (ג'יימס סטיוארט) הוא רווק חביב בן 42 שמתגורר בבית ילדותו עם אחותו הגדולה ויטה ובתה. יחד איתם מתגורר חברו הטוב ביותר בכל העולם, הארווי, ארנב בלתי נראה בגובה 1.90 מ' שמסוגל לעצור את הזמן ומתלווה אליו לכל מקום. באופן טבעי, אלווד והארווי לא עושים רושם טוב כל כך על הסביבה. אחרי האירוע האחרון בו הצמד הבריח את כל האורחים, מחליטה ויטה שמקומו של אחיה הקטן במוסד.

אולם לא פשוט לאשפז את אלווד שכן הארווי הוא פוקה, רוח מגנה בדמות חיה גדולה או לפחות כך הוא טוען. טענה שרק מתחזקת כשמסתבר שמר דאוד אינו היחיד שרואה את הארנב הענקי מדי פעם. ובזמן שמעגל הטירוף סביבו מתרחב, נשאלת השאלה האם אלווד באמת משוגע? וגם אם כן, האם זה בהכרח דבר רע?

פיטר ראביט

עוד לפני 80 שנה פנה וולט דיסני לסופרת ביאטריס פוטר והציע לה לעבד את ספרי "פיטר הארנב" לסרט. פוטר סירבה. מאז כיכב הארנב בסדרות טלוויזיה במיוזיקל ובהרבה מרצ'נדייז ובשנים האחרונות הוא מככב בשני סרטים מצליחים, השני יצא ממש עכשיו בבתי הקולנוע. בסרט הראשון אנו מכירים את הארנב שנאלץ להתמודד עם שכנו המרושע שלא מוכן לחיות בהרמוניה עם הארנבים. בסרט השני הארנב השובב והמתוק מנסה להבין איזה סוג ארנב הוא רוצה להיות.

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ספייס ג'אם: אגדה חדשה (עמוד סרט)
חץ פיטר ראביט 2 (עמוד סרט)
חץ זוטרופוליס (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט