חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל ירושלים: "האדם הגרוע בעולם", "פרה", "מחץ הדלתא" ועוד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כתבי האתר ממשיכים לסקר מפסטיבל הקולנוע ירושלים שמתקיים בימים אלו (עד ה-4 לספטמבר), והפעם: סרטי אולפן 'קאנון' - "מחץ הדלתא" של מנחם גולן עם צ'אק נוריס ו"קינג'ייט" עם צ'ארלס ברונסון, סרטו של יואכים טרייר זוכה פרס נשחקנית בקאן - "האיש הגרוע בעולם" וסרטה הדוקומנטרי של אנדריאה ארנולד - "פרה"
קינג'ייט

מבקר: רון פוגל

במסגרת מחווה לסרטי קאנון שאצר קוונטין טרנטינו, הוצג הסרט "קינג'ייט" (נושאים אסורים" ביפנית). הסרט משנת 1989 מציג שני ענקי קולנוע בשלהי הקריירה שלהם: הבמאי ג'יי לי תומפסון שביים בין היתר את "פסגת הפחד" המקורי וזהו סרטו האחרון וכוכב הסרט צ'רלס ברונסון שכיכב לאחר מכן רק בעוד שני סרטים שהוצגו בקולנוע (ועוד כמה בטלוויזיה).

הסרט ,עוד אחד מיצירות הטראש של חברת קאנון, מתאר את ניסיונותיו של שוטר קשוח ללכוד אדם המסרסר בילדות ובנשים צעירות. מילא אם הייתה כאן אלימות יוצאת דופן או אמרה מתוחכמת על יחסי מזרח-מערב, אבל מדובר פשוט בסרט משעמם וזניח שסרטי צ'אק נוריס הם מופת לידו. ברונסון משחק על אוטומט וגם הוא נראה אבוד לחלוטין על הסט. גילטי פלז'ר בקושי, וגם זה כי אני אישית מת על סרטי טראש ועל עלילות וכוכבים מדרג ח'.



מחץ הדלתא

מבקר: אלעד שלו

בניגוד ל"קינג'ייט", הנה דוגמה לסרט אקשן טראשי של 'קאנון' שעושה עבודה מצוינת בלהיות הפאן הטהור שהוא אמור להיות. סרט הקאלט של מנחם גולן משנת 1986 שצולם בישראל משחזר בצורה חופשית מאוד חטיפת מטוס שהתרחשה שנה קודם לכן ע"י טרוריסטים ואת המבצע להצלת הנוסעים. כן, בדיוק כמו בסרטו המועמד לאוסקר של גולן – "מבצע יונתן". אנו גם זוכים לכמה הופעות אורח של שחקנים ישראליים כמו אסי דיין, אורי גבריאל ואלברט אילוז.

ניתן לחלק את הסרט לשני חלקים – במשך כ-75 דקות הוא מתפקד כדרמת חטיפה מוצלחת ודי ריאליסטית, המתארת את חטיפת המטוס והיחסים בין החוטפים לנוסעים השונים, בדגש לאלו היהודים שהם מפרידים מהשאר. כיאה לסרטיו של גולן, אין בחלק זה יותר מדי סאב-טקסט והוא זועק מהשוואות לשואה, אך הוא מותח ועשוי היטב וכולל הופעה מוצלחת של רוברט פורסטר ("ג'קי בראון") בתפקיד אחד החוטפים האיראנים.

החלק השני הוא כבר סרט אקשן פאלפי, מלא בפיצוצים, מרדפים וצ'אק נוריס יורה רקטות מאופנועים ומכה במכות קראטה נמרצות את החוטפים וחבריהם. זה החלק בו הסרט מאבד כל אחיזה במציאות ופשוט נותן דרור לחגיגת אקשן מוגזמת ברוח האייטיז של חברי יחידת הקומנדו "כוח דלתא", בפיקודם של לי מרווין ("12 הנועזים") וכמובן נוריס הבלתי ניתן להכנעה. חובבי סרטי אקשן בלתי מתנצלים מהאייטיז, עם טובים ורעים מוחלטים ובלי פוליטיקלי קורקט – זה הסרט בשבילכם.

האדם הגרוע בעולם

מבקר: אלעד שלו

הבמאי הנורבגי יואכים טרייר ("אוסלו, 31 באוגוסט", "השקט שבפנים") יודע לשלב בסרטיו בין צלילה לנפש גיבוריו והתמודדותם עם אתגרי החיים הניצבים בפניהם לבין שימוש באמצעים קולנועיים וירטואוזיים לעיתים המוציאים את דמויותיו מהמציאות הכולאת אותן. כך גם סרטו החדש "האדם הגרוע בעולם", שזיכה את השחקנית הראשית בו רנאטה ריינסב, בפרס השחקנית הטובה בפסטיבל קאן האחרון, מתמרן בין טון מדוד, לקצבי, בין קומדיה לדרמה מרגשת ובין ריאליזם לשימוש בטכניקות קולנועיות הקוטעות אותו וממחישות את גילוי הפלא שבאהבה והשברון באובדנה.

העלילה עוקבת אחר ארבע שנים בחייה של ג'ולי (ריינסב המצוינת) אישה בת 30 שמזגזגת בין עבודות, לא מצליחה להחליט על כיוון בחיים וגם נקלעת לכאוס בחיי האהבה שלה, כאשר בכל פעם שנדמה והיא מגיעה ליציבות, היא מחליטה שרצונה בשינוי ובריענון. הסרט עוקב אחר מערכת היחסים שלה עם אמן קומיקס מבוגר ממנה כאשר מפגש אקראי עם בחור צעיר שמציע לה מפלט מהשגרה, הופך עם הזמן גם הוא לנטל עבורה. זוהי דרמה בוגרת, עם תסריט כתוב היטב המחולק ל-12 פרקים בחייה, פרולוג ואפילוג, הנעזרת ביכולות הבימוי המוכחות של טרייר ובתצוגות משחק מוצלחות כדי לספק אמירה של ממש על הנושאים הגדולים של החיים – הבחירות שאנו עושים, האהבה ושברה והמוות.

הקרנה נוספת: יום שישי 3.9 בשעה 16:30 בסינמטק 1.

[*]

פרה

מבקר: רון פוגל

סרטה הדוקומנטרי של אנדריאה ארנולד ("אמריקן האני") מתאר את סיפורה של פרה אחת, מהרגע שהיא יולדת את אחד מוולדיה ועד לזקנותה כשכבר אין לה כוח לעמוד על רגליה. על פניו הסרט נעים הליכות ואינו נוקט כלל עמדה לגבי היחס לחיות כברגים בפס ייצור. אולם ככל שהדקות נוקפות, הסרט לופת את הצופה בגרונו ואותי מילאה עצבות גדולה על החיה שמככבת בסרט ועל חייה האומללים. הסיום גרם לחלק מהצופים להתייפח מבכי וארנולד בדרכה השקטה והלא מתלהמת הצליחה להביא למרקע עוד יצירה ראויה לציון.

הקרנה נוספת: ביום חמישי 2.9 בשעה 16:30 בקולנוע לב סמדר בירושלים.

[*]
לאתר פסטיבל הקולנוע ירושלים >> לחצו כאן. לכל הכתבות מפסטיבל ירושלים >> לחצו כאן.

הצביעו לסקר - מה פסטיבל הקולנוע האהוב עליכם בישראל >>

מה פסטיבל הקולנוע האהוב עליכם בישראל? ירושלים חיפה דוקאביב ערבה הקולנוע הגאה קולנוע דרום סרטי סטודנטים אחר
שלח/י
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט