חדשות קולנוע וסרטים

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: מדריך צפייה בקולנוע

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הערב ומחר נציין את יום הזיכרון לשואה ולגבורה ונתייחד עם זכר קורבנות השואה. הערב בתי הקולנוע יהיו סגורים, אך החל ממחר ובמהלך השבועיים הקרובים יעלו בבתי הקולנוע לא פחות מחמישה סרטים שעוסקים במאורעות השואה ומלחמת העולם השנייה – מסיפורה של חברתה הטובה אנה פרנק בסרטו של ארי פולמן, דרך המתאגרף היהודי במחנה ההשמדה ועד תכנית ההונאה הסודית נגד הנאצים
השורד

תאריך יציאה: 28.4

במאי: בארי לוינסון ("איש הגשם", "לכשכש בכלב")

שחקנים: בן פוסטר, דני דה ויטו, ויקי קריפס, דר זוזובסקי (כן, השחקנית הישראלית)

תקציר: סיפורו האמיתי של הארי האפט, מתאגרף יהודי, שהתאגרף במהלך שהותו במחנה השמדה במטרה לשרוד. בתום המלחמה, כשהוא רדוף טראומות ורגשות אשם, הוא מנסה לארגן קרבות מתוקשרים עם מתאגרפים בעלי שם עולמי כמו רוקי מרציאנו, בעודו מנסה להחיות מחדש את האהבה הגדולה שלו לאגרוף ולהשאיר מאחוריו את עברו.

דבר המבקרת: "הצילום הנפלא שמשלב צבע עם שחור-לבן יחד עם המוזיקה המרגשת של האנס זימר יוצרים סרט שואה מרגש וקצבי". (מיכל ליבר רונן)



שרלוט

תאריך יציאה: 28.4

במאים: אריק וורין, תאיר ראנה

שחקנית: קיירה נייטלי מדבבת את דמותה של שרלוט

תקציר: סיפורה של שרלוט סלומון, המתגוררת בברלין ערב תחילת מלחמת העולם השנייה. שרלוט המוכשרת והיצירתית חולמת להפוך לאמנית, אך העולם מסביבה משתנה במהרה ונעשה מסוכן יותר. כאשר האנטישמיות גוברת היא עוזבת את ברלין לדרום צרפת הבטוחה, שם היא מתחילה לצייר בשנית ומוצאת אהבה חדשה. אך עבודתה שוב נעצרת, הפעם עקב טרגדיה משפחתית החושפת סוד אפל עוד יותר. בעוד שרלוט מאמינה שרק כוח עליון יוכל להציל אותה, היא מתחילה את המסע של ציור סיפור חייה.

דבר המבקר: "הסרט הפואטי מעביר מסרים של העצמה נשית בתקופה אפלה, אך יותר מכול הוא ממשיך לשמר את זיכרון השואה גם עבור הדורות הבאים". (אור טילינגר)



משחק המלכים

תאריך יציאה: 28.4

במאי: פיליפ שטולצל

שחקנים: אוליבר מסוצ'י , רולף לסגרד , אלברכט שוך תקציר: 1938, הנאצים צועדים ברחובות וינה. עורך הדין יוזף ברטוק, המנסה להימלט עם רעייתו לארצות הברית, נעצר ונכלא בגפו במלון מהודר שהולאם בידי הגסטאפו. הוא מסרב לשתף פעולה עם חוקריו הנאצים, שמנסים לחלץ ממנו מידע רגיש על לקוחותיו. הבדידות מאיימת על שפיותו ורוחו עומדת להישבר, עד שברגע אחד של הפוגה מהבידוד, הוא מצליח לגנוב ספר ישן על שחמט – אקט שמשנה את מהלך חייו, אך הופך בהדרגה לאובססיה מסוכנת.

דבר המבקרת: "סרט אינטליגנטי, מטלטל ומרגש על השואה שעוסק בהיבט הלוחמה הפסיכולוגית לריסוק הרוח האנושית והשפעותיה ארוכות הטווח". (מיכל ליבר רונן)



האיש שלא היה

תאריך יציאה: 5.5

במאי: ג'ון מאדן ("מלון מריגולד האקזוטי")

שחקנים: קולין פירת', מת'יו מקפדיין, קלי מקדונלד

תקציר: בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, המודיעין הבריטי ובראשו יואן מונטגיו וצ'ארלס צ'ולמונדליי, מחליטים לרקום תחבולה שתערים על היטלר והמודיעין הגרמני. התכנית, שכוללת גופה, מסמכים מזויפים והרבה תעוזה, יכולה להיות כישלון טוטאלי שיגרום לאובדן עצום של חיי אדם – או הצלחת כבירה שתוביל לנקודת מפנה במלחמה ותשנה לחלוטין את מאזן הכוחות. עם גורל העולם על הפרק, "מבצע קציצה" יוצא לדרך.



איפה אנה פרנק?

תאריך יציאה: 5.5

במאי: ארי פולמן ("ואלס עם באשיר", "כנס העתידנים")

שחקנים: רובי סטוקס, מייקל מלוני, אמילי קארי

תקציר: קיטי, חברתה הדמיונית של אנה, אותה ילדה שאנה הקדישה לה את כל כתבי היומן המקורי, מתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק באמסטרדם, בלי לדעת שעברו יותר מ-75 שנה מאז תום המלחמה. הסרט עוקב אחר קיטי כשהיא יוצאת למסע על פני כל יבשת אירופה כדי לברר מה קרה לחברתה אנה.

דבר המבקרת: "סרט האנימציה המושקע והמרהיב של פולמן ממציא מחדש את דמותה המוכרת של אנה פרנק שהפכה לסמל לרוח האדם". (יעל מאורר)

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט