חדשות קולנוע וסרטים

יולי של מפגשים מרתקים עם יוצרי קולנוע זוכי פרסים בסינמטק חיפה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חודש עם מגוון מפגשים עם יוצרי קולנוע ישראליים ובינלאומיים: קולנוע תיעודי ("עצבני ומהיר: הסיפור של פאסט מיוזיק והפטיפון" ו"משפט הבנקאים") ועלילתי, קפקא לילדים, הסיפור מאחורי הסרט "כנר על הגג" בכיכובו של חיים טופול וזוכה פסטיבל דוקאביב - "המצלמה של ד"ר מוריס"
מפגש עם הבמאי דוד אופק מבכירי יוצרי הקולנוע בישראל - שבע השנים של אבשלום - 05/07

מאיר אשל, נער חופים בן 22 מאשדוד, קונה כרטיס לכיוון אחד לפריז וממציא את עצמו מחדש כאמן בשם אבשלום. מהר מאד הוא פורץ כמטאור בשמי סצנת האמנות, ומוצג במוזיאונים היוקרתיים ביותר בעולם: הביאנלה בוונציה, מוזיאון ישראל ועוד. ,Centre Pompidou Paris, Tate Modern Gallery London הצלחתו של אבשלום הייתה קצרת מועד – כמעט 7 שנים עברו מאז הגעתו לפריז עד שבשיא הצלחתו, בגיל 28, הוא מת באופן טראגי. שנים מאוחר יותר, מתמנה אחיו הצעיר, דני אשל, למנהל העיזבון של אבשלום, ומשימתו הראשונה – מכירת יצירתו האחרונה של אבשלום. באמצעות המסע שלו אנו נחשפים לסיפורו הייחודי של האמן הישראלי יוצא דופן. סרטו של דוד אופק זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל דוקאביב 2022.

מפגש עם איתמר אלקלעי ומיטל צביאלי – זוכי הפרס הראשון בפסטיבל דוקאביב 2022 על הסרט "המצלמה של דוקטור מוריס" - 09/07

שנות החמישים; זוג בריטי יוצא אחרי החתונה לטיול בעולם. הם מגיעים לעיירה קטנה במדבר, מתאהבים ומחליטים להישאר. שם, באילת הרחוקה, יקימו את משפחתם. כך מתחיל סיפורם של ד"ר מוריס – רופא וצלם ושל אשתו, פיי – טיפוס נדיר בפני עצמו. עשרות שנים מצלם ד"ר מוריס את קורות המשפחה המתרחבת, על השמחות, הטרגדיות והדרמות המשפחתיות, את קורותיה של עיר שקמה אל מול עיניהם, והם בשר מבשרה; וגם את קורותיו של התנין קלרנס, שהפך לשם דבר בעיר. לאחר מותו מתגלות מאות שעות הצילומים של הדוקטור, שהופכות בידיהם של הבמאים ליצירה מרהיבה ומרגשת, על משפחה יוצאת דופן ובאותו הזמן רגילה כמו כולן.



עמית איצקר מגיש סיפור ישראלי אמיתי על חזון אומנותי ומציאות – "עצבני ומהיר: הסיפור של פאסט מיוזיק והפטיפון" - 14/07

סיפור עלייתם ונפילתם של לייבל המוזיקה העצמאי "פאסט מיוזיק" ומועדון "הפטיפון" שהוקמו על ידי אמיר שור ועמיר "ג'נגו" רוסיאנו (תערובת אסקוט) בסוף הניינטיז כתגובת נגד לתעשיית מוזיקת המיינסטרים ששלטה באותה תקופה. אמיר וג'נגו היו שני אידיאליסטים שנכוו מהתעשייה והחליטו להקים משהו אמיתי ביחד - קולקטיב מוזיקלי של אמנים עצמאיים שיעשו רק את מה שהם אוהבים ומאמינים בו. המועדון הפך לבית לסצנות מוזיקליות שונות ומגוונות, אך האם החזון האידילי יכול להחזיק מעמד לזמן רב? סרטו התיעודי המשעשע של עמית איצקר, כולל מוזיקה משובחת, חומרי ארכיון נדירים וראיונות עם יהלי סובול, רמי פורטיס, אסף אמדורסקי, דייויד ברוזה, מאור כהן, גל תורן, יואב קוטנר, יובל מנדלסון, דן תורן, שרון קנטור, אלישע בנאי, דנה קסלר, רם אוריון, יוסלס איידי ורבים אחרים.

ערב עם קפקא והיוצר רועי רוזן - קפקא לקטנים - 17/07

קפקא לקטנים הינה קומדיה מוזיקלית שגולשת לדרמה מחד ולרבדים תיעודיים מאידך. סדרת טלוויזיה מתיימרת לעבד את כתבי קפקא לגיל הרך, כשהסיפור בפרק הראשון הוא ״הגלגול״. בעוד עלילותיו של גרגור סמסא ההופך לשרץ מתוארות באנימציה, דרמות נוספות מתחוללות בבית הסיפורים הקסום, שם מוקרא הספר לילדה ללא שם, כשלצידה מקהלה של רהיטים וחפצים מונפשים: מר וגברת כיסא, מר שולחן, גברת מנורה, גברת ארון, אדון כדור, והציור בעל הפה המלוכלך, טיטורלי. במקביל לגלגול של גיבורו של קפקא, עובר הסרט בעצמו גלגול, כשאווירת המתיקות, ההיתול והתום נהיית אכזרית ואפלה. זוהי הזדמנות למפגש מרתק עם יוצר קולנוע ואמן ישראלי ייחודי ובינלאומי שעבודתו הוצגה במוזיאונים המובילים בעולם .

[*]

על הון ומאבקים חברתיים – מפגש עם הבמאי אליאב לילטי – "משפט הבנקאים" 20/07

בעקבות צו עיקול לא חוקי שהוצא כנגד זוגתו, יצא עו"ד ברק כהן למאבק נגד ראשי המערכת הבנקאית, ויצר מודל חדש של התנגדות אזרחית התובע אחריות אישית ממקבלי ההחלטות. הרעש הציבורי שעורר הקמפיין הובילו את ראשי הבנקים, הפרקליטות והמשטרה לנסות לעצור בכל דרך את הפעילות של ברק וחבריו. שיאו של ניסיון ההשתקה הזה היה "משפט הבנקאים" שכלל אישומים חמורים, שכמו לקוחים מעולם הפשע המאורגן. ברק וחבריו לא נבהלו והפכו את המשפט לכתב אישום חמור נגד ראשי המערכת הבנקאית...



בעקבות "כנר על הגג " – מבט נוסף ביצירת הקולנוע הקלאסית בעזרתו של הבמאי דניאל ריים – "הכנר במסע להוליווד" - 26/07

פולין קייל, מבקרת הקולנוע האגדית של הניו יורקר, הכתירה בזמנו את הגרסה ההוליוודית של "כנר על הגג" כמיוזיקל הקולנועי העוצמתי ביותר שנעשה אי פעם, ולא בכדי. מאחורי ההפקה השאפתנית הזו, ששחזרה את העולם האבוד של קהילות היהודים ברוסיה הצארית עם הרבה הומור, דרמה וקטעי מוזיקה בלתי נשכחים, עמדה שורה של כישרונות ובראשם הבמאי הנפלא נורמן ג'ואיסון. הדוקומנטריסט האמריקאי דניאל ריים ("הרולד וליליאן: סיפור אהבה הוליוודי") נעזר בקריינות של ג׳ף גולדבלום ולוקח אותנו למסע בעקבות הסרט, תוך שהוא כולל חומרים נדירים מאחורי הקלעים וראיונות עם ג'ואיסון, חיים טופול (שגילם בסרט את טוביה), המלחין ג׳ון וויליאמס ואחרים.

לרשימת הסרטים באתר >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט