חדשות קולנוע וסרטים

חדשות קולנוע: הבמאי המפורסם שמגיע לירושלים והבכורה לסרט "אמריקה"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רובן אוסטלונד, זוכה שני פרסי דקל הזהב ("הריבוע", "משולש העצבות") יהיה אורח הכבוד של פסטיבל הקולנוע בירושלים, "אמריקה" - סרטו החדש של במאי "האופה מברלין" ערך בכורה עולמית אתמול, הסרט הישראלי "השכן שלי אדולף" יפתח את המסגרת היוקרתית בפסטיבל לוקרנו ומחזות זמר מובילים מלונדון יוקרנו מדי שבת בסינמטק ת"א
"השכן שלי אדולף" יפתח את המסגרת היוקרתית בפסטיבל לוקרנו

הסרט הישראלי "השכן שלי אדולף" יפתח את מסגרת ה"פיאצה גראנדה" בפסטיבל הקולנוע היוקרתי של לוקרנו שיערך בתחילת חודש אוגוסט הקרוב. סרטו של לאון פרודובסקי בהפקת תותים הפקות יתחרה על פרס חבר השופטים ועל פרס הסרט אהוב הקהל.

"השכן שלי אדולף"- דרמה קומית דוברת אנגלית, יידיש, גרמנית, עברית, פולנית וספרדית – מתרחשת בשנת 1960 בעיירה נידחת בדרם אמריקה ומספרת את סיפורו של פולסקי (דייויד היימן), ניצול שואה זקן, בודד ונרגן שהרצוג (אודו קיר), זקן גרמני נרגן עובר לגור בשכנות אליו. מבט אחד בשכן מספיק לפולסקי לקלוט שהוא אינו אלא... אדולף היטלר. לאחר שהוא נזרק מהמדרגות של השגרירות הישראלית על ידי קצינת הביטחון (כנרת פלד) - הרי ידוע כי היטלר התאבד בבונקר - הוא מחליט לצאת למבצע בילוש עצמאי להוכחת טענתו.

הסרט צולם ברובו בקולומביה. חיים מקלברג, המפיק הראשי של הסרט מספר כי "האווירה על הסט הייתה מדהימה. היה תענוג אמתי לראות את השמחה שבה התאחדו כל האנשים הללו כדי לסייע בהבאת הסרט העצוב-המצחיק-נוגע ללב הזה למסך הגדול". במאי הסרט, לאון פרודובסקי, מספר כי ניסה לספר מעין משל חסידי, עם הומור אירוני וטראגי שכל כך טיפוסי לעולם היהודי שלפני השואה. "ניסיתי לחקור את טבעה של האיבה" הוא מספר, "מה יכול לקרות לכשתכיר את הגרוע באויביך? האם השנאה חזקה יותר מהצורך בחבר"?

הקרנות הפיאצה גראנדה הינן ייחודיות ביותר, כיוון שהן מתקיימות תחת כיפת השמיים בכיכר המרכזית של העיר, על מסך ענק בגובה 4 קומות בפני קהל של כשמונת אלפים צופים. סרטם הקודם של "תותים הפקות" שהשתתף בפסטיבל היה "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", שאף זכה בפסטיבל בפרס "חביב הקהל", ובפרס אופיר לסרט הטוב ביותר.

[*]

(מתוך הסרט "השכן שלי אדולף". צילום: לואיס קאנו)

הקרנת הבכורה העולמית של הסרט "אמריקה" של במאי "האופה מברלין"

הבכורה העולמית לסרט "אמריקה", סרטו החדש של זוכה פרסי אופיר הבמאי אופיר ראול גרייצר, התקיימה אתמול בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקרלובי וארי. הסרט משתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל ולהקרנה בפסטיבל הגיעו הבמאי, השחקנים מיכאל מושונוב ואושרת איגדשט ושותפים נוספים לסרט. לאחר הקרנה בפני אולם מלא, נעמד הקהל על רגליו והריע ממושכות לסרט ליוצרו ולשחקנים.

״אמריקה״, קו-פרודוקציה ישראלית-גרמנית-צ׳כית, צולמה בישראל במהלך משבר הקורונה. הסרט, בכיכובם של מיכאל מושונוב, אושרת אינגדשט, עופרי ביטרמן, עירית שלג ומוני מושונוב, מספר על מורה לשחייה המתגורר בארה״ב וחוזר לישראל לאחר 10 שנות היעדרות. מפגש עם חבר ילדות וארוסתו הטרייה, המנהלים חנות פרחים, יוביל לסדרת אירועים דרמטיים שישפיעו על חייהם. "האופה מברלין", סרטו הראשון של אופיר ראול גרייצר שזכה בשבעה פרסי אופיר, הוצג גם הוא בבכורה בתחרות פסטיבל קרלובי וארי וזכה שם בפרס . "אמריקה" יוצג בבכורה בישראל במסגרת תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים בשבוע האחרון של חודש יולי ויגיע לבתי הקולנוע בארץ בחודש דצמבר הקרוב.

[*]

(בכורת הסרט "אמריקה". צילום: רונית גלעד הרמן – סרטי נחשון)

זוכה דקל הזהב רובן אוסטלונד יהיה אורח פסטיבל הקולנוע בירושלים

הבמאי רובן אוסטלונד יהיה אורח הכבוד של המהדורה ה-39 של פסטיבל הקולנוע ירושלים. כפי שפורסם לפני כשבועיים, סרטו החדש "משולש העצבות" נבחר לפתוח את הפסטיבל השנה ב-21 ביולי, כמעט חודשיים אחרי שזכה עליו בדקל הזהב, הפרס הגדול בתחרות של פסטיבל קאן. באירוע הפתיחה בבריכת הסולטן יוענק לאוסטלונד אות הוקרה מיוחד על הישגיו בתחום הקולנוע, ובמהלך הפסטיבל תוצג רטרוספקטיבה של עבודתו - זוכה דקל הזהב "הריבוע", "כוח עליון", "משחק", "לא רצוני", "סצנה אוטוביוגרפית מס׳ 6882", "גיטרה מונגולואידית".

הבמאי השוודי, חובב סקי מושבע, החל את דרכו הקולנועית כאשר במשך חמש שנים צילם סרטי סקי. בהמשך למד קולנוע באוניברסיטה של גטבורג ובאמצעות הסרטים הקצרים שיצר, פיתח את אחת המיומנויות הנודעות שלו: שוטים ארוכים ומורכבים, היבט שילווה את כל גוף עבודתו. הוא גם החל לגבש את שפתו הייחודית המשלבת חוש הומור יוצא דופן עם התבוננות חדת אבחנה על התנהגות אנושית, מעין שילוב של קולנוע וסוציולוגיה.

ב-2004 ביים את סרטו הארוך הראשון, "גיטרה מונגולואידית", שלוקח אותנו למסע בין שורה של דמויות יוצאות דופן החיות בעיר שוודית דמיונית. סרטו השני, "לא רצוני" (2008), המורכב מחמישה פרקים נבחר להשתתף במסגרת תחרות "מבט מסוים" בפסטיבל קאן וזכה לשבחי הביקורת. ב-2011 ביים את "משחק", דרמה מרתקת שכתב עם אריק המנדורף בהשראת אירועים אמיתיים, ועוררה לא מעט דיונים. הסרט הוקרן אף הוא בפסטיבל קאן וזכה בשורה של פרסים.

ב-2014 ביים את "כוח עליון" בו עקב אחר משפחה היוצאת לחופשה באתר סקי באלפים הצרפתים ונקלעת לסופת שלגים, תוך שהוא חושף את המתחים המשפחתיים בחדות ובהומור האופייניים לו. "כוח עליון" זיכה אותו בפרס חבר השופטים במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן, היה מועמד לפרס גלובוס הזהב, הופץ ב-75 מדינות ואף זכה לגרסה אמריקאית בשם "מדרון תלול" (2020).

ב-2017 הוא זכה בדקל הזהב על סרטו "הריבוע", סאטירה מושחזת על עולם האמנות שעוררה הדים רבים וזיכתה אותו בשלל עיטורים, בהם מועמדות לפרס האוסקר וחמישה פרסי האקדמיה האירופית (בהם הסרט הטוב ביותר). השנה הצליח אוסטלונד לעשות היסטוריה ולהיכנס למועדון מאוד אקסקלוסיבי של במאים שזכו בדקל הזהב יותר מפעם אחת שכולל את פרנסיס פורד קופולה, מיכאל הנקה, האחים דארדן ואמיר קוסטוריצה.
"משולש העצבות", סרטו דובר האנגלית הראשון, בו משתתף וודי הרלסון, סחף את הקהל בהקרנת הבכורה העולמית שלו בקאן. הסרט הוא סאטירה מושחזת על האלפיון העליון, על משפיענים ומשפיעניות ועל פערי המעמדות. במרכז העלילה ניצבים דוגמנית מצליחה ודוגמן מצליח קצת פחות שמנהלים קשר הנע בין הרומנטי לאינטרסנטי. השניים יוצאים לשיט על ספינת תענוגות שרוב התיירים בה הם מיליונרים ואוליגרכים המתייחסים בפטרונות לעובדים שעל הסיפון, אבל את ההפתעה האמיתית הסרט שומר לסוף. הסרט יופץ בהמשך בישראל ע"י בתי קולנוע לב.



מחזות זמר בסינמטק ת"א

סינמטק תל אביב בשיתוף עדן סינמה יציגו מדי שבת בשעה 17:00 במהלך חודש יולי הקרנות של מחזות זמר ומחול היישר מהבמות הגדולות של לונדון. ההקרנה הראשונה ב-9 ביולי תהיה של ההפקה הלונדונית עטורת הפרסים של המחזמר "קינקי בוטס". המחזמר, המבוסס על הסרט הבריטי, עלה בברודווי וזכה להצלחה גדולה ולפרסי טוני רבים. סיפורו של מנהל מפעל נעליים כושל, הנעזר בדראג קווין מצליחה, וביחד שני ההפכים הללו יוצרים ליין מיוחד של מגפיים, ובעיקר מגלים את הקבלה, ההבנה והחברות. את השירים כתבה והלחינה סינדי לאופר.

ב-16 ביולי יוקרן עיבוד בימתי לסרט הקלאסי "רחוב 42", המספר על מאחורי הקלעים של עולם התיאטרון, ועל הסיפור הקלאסי של רקדנית המקהלה שמקבלת את ההזדמנות החד פעמית, כשהכוכבת שוברת רגל. שבוע לאחר מכן יוקרן המחזמר הקלאסי של רוג'רס והמרשטיין "המלך ואני" - סיפורה של אנה המורה האנגליה ובנה לואי המגיעים לממלכת סיאם, ללמד את נשותיו וילדיו הרבים של מלך סיאם, המנסה לפתוח את ארצו למערב. את חגיגת אמנות על המסך יחתום ב-30 ביולי מופע המחול "נעליים אדומות" עיבוד לסרט המפורסם, על נערה החולמת להיות הרקדנית הטובה בעולם.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט