חדשות קולנוע וסרטים

"משיכה לאנשים חשובה הרבה יותר מתרבות או שפה"

משיכה לאנשים חשובה הרבה יותר מתרבות או שפה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עונת הפרסים בעיצומה, ולמרות התעלמות כואבת מצד האקדמיה – "החלטה לעזוב" של הבמאי הקוריאני פארק צ'אן-ווק הוא לחלוטין שם שכדאי לכם לזכור. לכבוד עליית הסרט לאקרנים, שוחחנו עם כוכב הסרט פארק האי-איל על רומנטיקה, טייפקאסטינג, ז'אנרים ובונג ג'ון-הו עמו עבד ב"זיכרונות מרצח"
הסרט הדרום קוריאני החלטה לעזוב" התחרה בפסטיבל קאן האחרון, שם פארק צ'אן ווק זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר; הוא סיים את הפסטיבל במקום הראשון והנחשק בטבלת המבקרים ונכלל כמה חודשים לאחר מכן בחמישיית הסרטים הזרים הטובים ביותר של 2022 של איגוד המבקרים האמריקאי. אך למרות התחזיות שהוא יהיה מועמד מוביל בפרס הסרט הבינלאומי בטקס האוסקר, סרטו של פארק צ'אן ווק, מהבמאים המצליחים והפופולריים בדרום קוריאה ("שבעה צעדים", "סטוקר", "המשרתת"), לא העפיל לחמישייה הסופית.

כוכב הסרט פארק האי-היל זכה לתהילה בינלאומית לאחר שכיכב בשנת 2003 בסרטו של הבמאי קוריאני מוכר אחר "זיכרונות מרצח" של בונג ג'ון הו (זוכה האוסקר על "פרזיטים", "אוקג'ה") שבו גילם רוצח נשים סדרתי. כעת הוא נמצא בצד השני של המתרס ומגלם ב"החלטה לעזוב" את הבלש האי-ג'ון שחוקר את תעלומת מותו של מטייל הרים מקומי ופוגש באלמנתו הסינית סונג סו-ריי (טאנג ויי) של המנוח – צעירה יפה, שלמרבה הפתעתו אינה נראית כזו שמותו של בן זוגה משפיע עליה במיוחד. סונג הופכת לחשודה, אך במהרה הבלש מוצא את עצמו נשאב לקסמה ולמערבולת אובססיבית של רגשות וסכנות, הרבה מעבר למה שציפה. לכבוד עליית הסרט לאקרנים, ראיינתי את כוכב הסרט, פארק הי-איל על משיכה, אהבה ומה שביניהם.

ראשית, ברכותיי על תפקיד מעולה ומרתק בסרט נהדר.

"תודה רבה! הכבוד כולו שלי. אני יותר ממאושר להכיר את הקהל הישראלי דרך 'החלטה לעזוב'"".



מה הן תחושותייך כלפי עונת הפרסים? אתה מרוצה מאיך שהציבור קיבל את הסרט?

"אני חושב שעבורי העונה הזו היא בעיקר הזדמנות להבין איזה סרטים שובים את ליבם של קהלים בינלאומיים, ואלו דמויות וסיפורים מדברים לאנשים בימינו. אישית, השנה האחרונה עבורי כשחקן הייתה מדהימה, ובאמת קיבלנו אהבה מהקהל ומקהילת היוצרים ברחבי העולם".

במהלך הקריירה שלך, עבדת כמעט בכל ז'אנר קולנועי אפשרי - מתח, אימה, דרמה/דרמה רומנטית, קומדיה - אבל תמיד הענקת טייק ייחודי לעניין. איך אתה ניגש לתפקידים בז'אנרים שונים? האם אכפת לך יותר מהדמות עצמה מאשר הז'אנר?

"אני חושב שאני נוטה יותר לבחור פרויקט על בסיס המסר שהוא מנסה להעביר מאשר הז'אנר שהוא מתפקד בו. כשאני מוצא סיפור שהוא מרתק ומציאותי בו זמנית, אני נפגש עם הבמאי ונכנס איתו לשיחה כוללת על הסרט ועל הדמויות בפרט. אז במובן מסוים, הז'אנר לא כזה קריטי כאן." נגענו בז'אנר, ו"החלטה לעזוב" הוא בדיוק דוגמה לסרט שחומק מהגדרה אחת: לרגעים הוא סיפור בלשים, באחרים הוא מותחן היצ'קוקיאני ודרמה רומנטית. מה אתה חושב שבאמת עומד במרכז הסרט?

"פארק (צ'אן-ווק) אמר שלדעתו הסרט לא יכול להיות מסווג כחצי סיפור בלשים, חצי סיפור אהבה - כי הם שניהם משולבים זה בזה בכזו חוזקה. דרך מערכת היחסים של הדמויות הראשיות מתפתחים חשד, סקרנות ופליאה אצל הצופים. אז אולי נכון להגיד שפארק צ'אן-ווק הוא הז'אנר. זו עדות לכמה הסרט הזה יצירתי וייחודי".



ב-2023 אנחנו מציינים 20 שנה לתפקיד הפריצה שלך - חשוד ברציחות סדרתיות ב-"זכרונות מרצח". ב-"החלטה לעזוב" אתה מגלם בלש ותיק ומנוסה. אתה מרגיש במובן הזה מעין סגירת מעגל?

"20 השנה האלו חלפו כל כך מהר, וברובן באמת הייתי מוכר לרבים בתור התפקיד שלי ב'זכרונות מרצח'. אני חושב שעם 'החלטה לעזוב' הצלחתי סוף סוף לשנות את התדמית הציבורית הזו דרך דמות של בלש שלא בהכרח נראתה לפני בקולנוע הקוריאני. בין השאר שני התפקידים האלו מזכירים לי כמה בר מזל הייתי לפגוש קהל חוצה תרבויות בזכות שני הבמאים המבריקים הללו ושתי הדמויות האלו הכה שונות".

הזכרת כבר פה את שני הבמאים הגדולים האלו - פארק צ'אן-ווק ובונג ג'ון-הו. אתה יכול לספר קצת על תהליך העבודה עם כל אחד מאיתם? באיזה שלב בדרך כלל אתה נכנס לפרויקט?

"לשני הבמאים יש את היכולת יוצאת הדופן לחשוף צדדים נסתרים אצל שחקנים ולהביא אותם למסך הגדול. לפני בכלל שאנחנו מתחילים לעבוד, השחקנים והבמאי לוקחים מעט זמן להכיר אחד את השני. לרוב אנחנו יושבים על תה או אלכוהול או ארוחות משותפות ומתחילים לפתח את הדמויות והסרט יחד. התהליך הזה מאפשר להתמקד יותר בדמות וכתוצאה מכך, לשחק אותה באמינות גבוהה יותר. במובן הזה, זה באמת תהליך מופלא ומשמח בעבור שחקן ליצור דמות חדשה, וזו כנראה הסיבה למה שחקנים וקולנוענים מרחבי העולם רוצים לעבוד עם שני הבמאים הגדולים האלו".

בסרט אתה מככב לצד השחקנית הסינית הנהדרת טאנג ויי ("תשוקה, זהירות"). אתה מרגיש שההבדלים התרבותיים ביניכם והשפות השונות שלכם עזרו לפתח את הכימיה הקולנועית בין שתי דמויותיכם?

"טאנג ווי היא שחקנית עם כישרון משחק פנומנלי ושליטה מדהימה בשפות רבות. הסרט מתפתח כשהדמויות שלנו מתבגרות ולומדות זו מזו באמצעות החוויה של התמודדות עם מחסומי השפה והתרבות. הרגשות של הדמויות נבנות דרך חילופי המבטים ביניהן והמתח העדין בחדר בסצנות החקירה. שפה גם משמשת להעברת רגשות בסרט באמצעות הודעות טקסט או אפליקציות לתרגום. אלו רק כמה מהאלמנטים שיכולים לדבר לקהל עולמי, שככל הנראה התמודד בחייו עם מחסומים שכאלו. אני מניח שבמובן מסוים המשיכה של אנשים זה לזה, הסקרנות שהיא מעוררת והמטרה להיות בקשר מתגברים על כל מכשול תרבותי או שפתי".
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט