פיקאסו, יוליסס ודיסקו איטלקי: פסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות
מאת: מערכת אתר Seret
02/03/2023 12:08:13
שלח לחברהוסף תגובה
הפסטיבל הבינלאומי ה-14 לסרטי תרבות ואמנות יתקיים בין ה-3-11 במרץ בסינמטק ת"א ובמוזיאון ת"א לאמנות עם • עשרות סרטים בינ"ל שמציגים את האנשים והסיפורים ששינו את העולם מאדריכלות ועד מוזיקה, מסין עד קניה. סרט הפתיחה: "מכתבים חבויים" על שפה עתיקה וסודית של נשות סין
אפוס, הפסטיבל הבינ"ל לסרטי תרבות ואמנות, יתקיים בפעם ה-14, בתאריכים 3-11 במרץ במוזיאון תל אביב לאמנות ובסינמטק תל אביב. בפסטיבל יוקרנו עשרות סרטים מהארץ והעולם בהקרנות בכורה בישראל. אפוס מתמקד בעידוד יצירה המתעדת את העשייה האמנותית בישראל ויקיים תחרות סרטים ישראלים באורך מלא וקצרים ועוד.
הפסטיבל ייפתח עם הסרט "מכתבים חבויים" - לאורך אלפי שנים ותחת מעטה חשאיות מוחלט, חלקו נשות סין בינן לבין עצמן את שפת הנושו הסודית. הסרט הוא תמונה נדירה, בחלקה ביקורתית, של החברה הסינית ושל מעמדן ומצוקתן של הנשים בתוכה. הסרט "איטלו דיסקו" ינעל את הפסטיבל. בתחילת שנות השמונים פרץ ז'אנר האיטלו דיסקו את גבולות מולדתו, איטליה, וכבש בסערה את רחבות הריקודים ברחבי העולם. פרי האהבה האסורה של הדיסקו והסינתיסייזר, לבוש בבגדי אייטיז נדושים, הביא לעלייתם של להיטים נוטפי קיטש.
עוד יוקרנו סרטים בולטים: "לאונור לכולם לא תמות" פרודיה על סרטי פעולה פיליפינים - והרבה מעבר לזה. סרט הביכורים הסוריאליסטי של הבמאית המבטיחה מרטיקה רמירז אסקובר; "המוזות של פיקאסו" המוקרן לציון יום השנה ה-50 למותו של פיקאסו מתמקד במורשתו האמנותית והאישיותית יוצאת הדופן של האמן ומאיר לא מעט היבטים פחות מוכרים בחייו; "מרינה ואוליי: הסוף לא ידוע" ב-1988 במיצג אחרון שלהם, הם צעדו האחד לעבר השנייה מצדדיה השונים של החומה הסינית ושם תם הקשר ביניהם. עכשיו, כשימיו של אוליי ספורים לאחר שחלה בסרטן, השניים נפגשים וסוקרים את דרכם המשותפת; "יוליסס גם אחרי 100 שנה" - חוקרי ספרות, כמו גם מעריצים אדוקים של הספר ביניהם הסופר סלמאן רושדי ורבים אחרים, לוקחים אותנו בסרט למסע על מנת לנסות ולפצח את סוד הקסם והחשיבות של היצירה המונומנטלית.
"טולסטוי אהובי" סרטו העלילתי השני של הבמאי פרדריק וייזמן בן ה-92, המוכר כאחד היוצרים הדוקומנטריים החשובים של הקולנוע העולמי, מוכיח כי הוא מסוגל לתעד גם פיסות חיים שהתקיימו בעבר הרחוק, באמצעות טקסט אותנטי ומרגש ושחקנית אחת, שמציגה מסע מטלטל בנבכי נפשה המיוסרת של סופיה טולסטוי; "קאראיאן וברנשטיין ראש בראש" השניים נחשבים לשני המנצחים הגדולים של המאה העשרים וגם הפכו לאייקוני תרבות בינלאומיים, אך כגודל השפעתם כך גם גודל ההפכים; "הצלם של הנערה עם העיניים הירוקות" - דרך הצמצם של הצלם האמריקאי סטיב מקארי תועדו רבים מהאירועים הגדולים של עשרות השנים האחרונות כולל השער המפורסם ל"נשיונל ג'אוגרפיק".