חדשות קולנוע וסרטים

פוליקר, היצ'קוק ודונה סאמר: הסרטים הבינ"ל בפסטיבל דוקאביב ה-25

מאת:
פוליקר, היצ'קוק ודונה סאמר: הסרטים הבינל בפסטיבל דוקאביב ה-25
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל דוקאביב שיתקיים באמצע מאי הציג היום את סרט הפתיחה שלו "פוליקר, הילד שבי" ועשרות סרטים זוכי פרסים שיוצגו במסגרות השונות על דמויות וסיפורים גדולים מהחיים, בהם: ג'יין קמפיון, ליטל ריצ'רד, אלפרד היצ'קוק ועוד. בין האורחים מחו"ל: ג'ון באטסק, מבכירי מפיקי הקולנוע התיעודי, בעולם יקיים כיתת אמן והקרנה מיוחדת של "מחפשים את שוגרמן" (2012) שהפיק
פסטיבל דוקאביב ה-25, שיתקיים בין ה-11-20 במאי, הכריז היום (חמישי) על הסרטים הבינלאומיים שיוקרנו בו ועל אירועים מיוחדים ואורחים בינלאומיים נבחרים. סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה סרטם של אתי אנטה ויניב אמדואי - "פוליקר, הילד שבי". הזמר האהוב, שחגג 70 לא מכבר, מעז להביט על חייו במבט פנימי ישיר, יפה וגדוש קבלה עצמית, כפי שלא נראה בעבר.

סרטי התחרות הבינלאומית שיציגו בפסטיבל: "20 ימים במריופול", על צוות העיתונאים היחיד שנותר במריופול בעת הפלישה הרוסית; "אפולוניה אפולוניה" על צעירה כריזמטית שגדלה בלב הבוהמה הפריזאית ומגלה את עצמה כאמנית וכאישה; "דבר מה שאינו במקומו" של הבמאי עטור הפרסים ניקולאוס גיירהאלטר, העוקב אחר כמויות האשפה האינסופיות שאנו מייצרים; "הזיכרון הנצחי", זוכה פרס השופטים בפסטיבל סאנדאנס, של מייטה אלברדי - על 25 על שנות אהבה שעומדות למבחן כשזיכרונו של כתב פוליטי בכיר בצ'ילה הולך ומתפוגג; "הטירה", על יוסטינה שירשה את הטירה שבה שימשה כמנקה מגיל חמש.



(מתוך הסרט "הרוכב האחרון". קרדיט: Dogwoof)

עוד בתכנית הבינלאומית: "נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה" על אמן הווידאו-ארט שהיה גם נביא שחזונו הטכנולוגי רלוונטי היום יותר מתמיד; "עתיד מבטיח", על חלום חייה של ג'יזל המשותקת להיות מורה לאנגלית ולמצוא אהבה; "פרדייז" - כשהתחממות כדור הארץ מבעירה את היערות סביב הכפר הזעיר בטייגה הסיבירית והעצים עולים באש, רוסיה מסרבת לשלוח כבאים והמקומיים נותרים לבדם; "פרפרים מברזל", תחקיר יוצא דופן בעומקו וסגנונו מנסה לברר מי באמת הפיל את המטוס המלזי בקיץ 2014; "קוקומו סיטי", על ארבע טרנסג'נדריות שחורות בתעשיית המין האמריקאית ו"תיאטרון של אלימות", על דומיניק אונגוון שהיה ילד חייל בצבאו של ג'וזף קוני באוגנדה, קורבן ורוצח.

בין הסרטים בתכנית המוזיקה: "Love to Love You, Donna Summer" - בתה של דונה סאמר מנסה לפענח את דמותה המרוכבת של אמה; "ג'ואן באאז - אני רעש" על סיפור חייה של הזמרת הנשזר לצד תיעוד מסע ההופעות האחרון שלה; "ליטל ריצ'רד: אני הכל", סרטה של ליסה קורטס המציג שפע של חומרי ארכיון וראיונות (עם מיק ג'אגר, פול מקרטני, טום ג'ונס ואחרים), המשיבים לליטל ריצ'רד את מקומו הראוי בתולדות המוזיקה.

בסרטי האמנות והתרבות יוקרנו בין היתר: "וישניאק", על סיפור חייו של רומן וישניאק, חוקר, צלם טבע מהולל ומי שתיעד את הרגעים האחרונים בחיי הקהילות היהודיות באירופה; "לרקוד את פינה" - 14 שנה לאחר מותה, יצירותיה פורצות הדרך של פינה באוש עדיין מלהיטות רקדנים צעירים ומגלות להם את גופם מחדש; "ורמיר מקרוב" - ההכנות לתערוכת הענק של ורמיר בעיצומן, ומאחורי הקלעים מתחוללות סערות רגש עצומות; "צבע הדיו", על ההיסטוריה המכשפת של הדיו, מבעד לעיני רב-אמן המייצר צבעים מחומרים מפתיעים ביותר. בין סרטי הפנורמה: "דמויות", על אנשים שכיכבו בסדרות וסרטי תעודה מספרים מה קרה להם אחרי שמיליוני צופים בעולם נחשפו לרגעים האינטימיים בחייהם; "הכת שבקצה העולם", העוסק בכת היפנית שמאמיניה צברו נשק וגז לקראת יום הדין; "המלכה של טיים סקוור", על צ'לי וילסון היהודייה שהקימה אימפריית בתי קולנוע לפורנו בניו יורק; "פטריק והלווייתנית", על מערכת היחסים של צלם ימי עם לווייתנים; "הרוכב האחרון", סיפורו הדרמטי של גרג למונד שניצח כנגד כל הסיכויים בטור דה פראנס המסעיר ביותר אי פעם; "פרויקט הכליזמרים", סרט רומנטי, שנון ושופע מוזיקה, החוקר את מקומן ההיסטורי-חברתי-פוליטי של השפה, התרבות והמוזיקה.



(מתוך הסרט "פטריק והלוויתנית". קרדיט: TERRA MATER STUDIOS GMBH ROMAIN BARATS)

עוד יוקרנו בפסטיבל סרטי מאסטרים ומאסטריות, ביניהם: "ג'יין קמפיון, אשת קולנוע" שביימה ג'ולי ברטולוצ'י על חלוצת הבמאיות ג'יין קמפיון; "מרגל החמלה" של סטיב ג'יימס, על מדען האטום המבריק טד הול שמסר סודותיו לברה"מ; "סלבטורה: חלומות על נעליים" של הבמאי לוקה גואדנינו על מעצב הנעליים של כוכבות הוליווד סלבטורה פראגאמו; "קאסה סוזאנה" של סבסטיאן ליפשיץ, על הבית שהיה כמקלט לגברים טראנסים בשנות ה-50; "קוראים לי אלפרד היצ'קוק" של מארק קזינס; "הבלתי מזדהות: מראות מהארכיון" - תיעוד נדיר של המפגשים ההיסטוריים בין טיטו, נאצר וראשי המדינות הבלתי מזדהות.

בין האורחים מחו"ל השנה בפסטיבל: מחווה לג'ון באטסק - מבכירי מפיקי הקולנוע התיעודי בעולם, ששלושה מסרטיו יוקרנו בפסטיבל: "בובי ויין: הנשיא של כולם", "The Deepest Breath" וזוכה האוסקר "מחפשים את שוגרמן", שהוקרן לפני עשור בפסטיבל. בנוסף, הוא יקיים כיתת אמן בהנחיית יוצרת הדוקו מאיה זינשטיין. אמנדה קים - במאית ומפיקה קוריאנית אמריקאית, שביימה את הסרט על נאם ג'ון פייק. ג'ייקוב פיאט - הבמאי של "פיאנופורט", מסטיסלב צ'רנוב - הבמאי של "20 ימים במריופול", ליאה גלוב - הבמאית של "אפולוניה אפולוניה", וינאי שוקלה עם סרטו "בזמן שצפינו", לוקאש קונופה עם "תיאטרון של אלימות" ואורחים נוספים.

לרגל חגיגות שנת ה-25 לדוקאביב, הוחלט לקדם תוכנית אקלים וסביבה ולתת לה במה מרכזית בפסטיבל תחת השם "דוקאקלים". במסגרתה תתקיים לראשונה תערוכת מציאות מורחבת שתכלול 40 עבודות שנוצרו בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) על ידי יוצרים ישראליים ובינלאומיים, אשר עוסקים בתמות של אקולוגיה, סביבה ויחסי אדם-טבע. התערוכה מורכבת כמסלול שיתחיל בפאתי הסינמטק, שם יוצבו 15 עמדות VR.

לכל הסרטים ולהזמנת כרטיסים >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט