חדשות קולנוע וסרטים

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה 2023: הקומדיות שכדאי לכם לראות

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה 2023: הקומדיות שכדאי לכם לראות
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע הגאה חוזר השבוע במתכונת מצומצמת יותר מהמקורית והחגיגות הפכו למעין בריחה אינטימית בשביל כולנו. לכבוד הפסטיבל, שיתקיים בין ה-21-31 בדצמבר בסינמטק ת"א ואתרים נוספים, כתבי האתר ממליצים על הסרטים שאסור לכם להפסיד. בחלק השני - הקומדיות בפסטיבל בהן הסרטים בכיכובם של כוכבי "אליטה" ו-"Hacks" והקומדיה הקורעת שהפיק וויל פארל
קורה בורה

הבמאית האנה פרל אוט בשיתוף פעולה מפתיע עם מייגן סטאלטר, כוכבת הסדרה ״Hacks”, שאחרי שגנבה את ההופעה בכל פרק מחדש מקבלת על עצמה כעת את האחריות לתפקיד ראשי. היא מגלמת את קורה, מוזיקאית ביסקסואלית, נציגה קלאסית של דור ה-Z שלא יודע מה הוא רוצה עם עצמו, שחולמת להצליח בגדול בלוס אנג׳לס אבל בינתיים מסתפקת בהופעות בבית קפה. בהחלטה של רגע היא מחליטה לעשות טיול חזרה לעיר הולדתה פורטלנד כדי לנסות להחזיר את בת זוגה לשעבר ג'סטין.

שום דבר כמובן לא ילך חלק והיא תמצא את עצמה ברצף של אירועים משעשעים, מיניים ומביכים. סטאלטר כובשת את המסך בתפקיד הראשי ולצדה ניתן למצוא את הסטנדאפיסטית מרגרט צ'ו, הקומיקאי הוותיק דארל האמונד ("SNL"), מני ג'סינטו ("המקום הטוב") והת'ר מוריס ("Glee"). סרט מצחיק שלא הולך בדרכים המקובלות תודות לקאסט המוצלח, לדמויות הצבעוניות ויוצאות דופן בנראות הקולנועית שלהן ולכתיבה משובחת

.

חזרה גנרלית

נדמה שלסרט הזה בהפקתו של וויל פארל מצאו קודם כל את הליהוק המושלם ועל בסיסו בנו את אחד הסרטים הכי מצחיקים של השנה עם תסריט חכם בסגנון מוקומנטרי (כמו תיעודי) סטייל "המשרד". הסרט, שמבוסס על סרט קצר באותו השם, מפגיש בין מולי גורדון ("שבעה בייבי") ובן פלאט ("הפוליטיקאי") שמדריכים ילדים תיאטרון ובמקביל חולמים על קריירה בברודווי. הילדים, שנשמתם טמונה עמוק בתוך מחזות הזמר של ברודווי וחולמים על קריירה באור הזרקורים, לא יודעים שהמקום נמצא בפשיטת רגל. המייסדת האגדית שלו ג'ואן (איימי סדריס) בתרדמת בבית חולים, ועל בנה חסר האחריות מוטלת המשימה לשמור על המקום.

יחד עם הילדים הצעירים מגיעים גם המדריכים האקסצנטריים הקבועים, אסופת שחקנים לא ממש מוצלחים שאמורים להעביר סדנאות לילדים המוכשרים מהם. המטרה היא כמו בכל קיץ להעלות מחזמר מקורי בסוף המחנה. החניכים והחונכים מאוהבים בקסם של התיאטרון, אבל זקוקים מעת לעת גם למצוא את הביטחון שלהם בעצמם. צוות שחקנים קומי מנצח, יצירתיות חסרת גבולות, דמויות מטורפות ושפע סיטואציות אבסורדיות, סוחטים מהקהל צחוק מתגלגל. הסרט שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל סאנדנס מתגלה כאחת היציאות המהנות והנגישות של הפסטיבל הגאה.

על הדרך

היצירה האנרכיסטית והמטורפת של הבמאיות\תסריטאיות ג'וליה דה קסטרו ומריה רויו, בכיכובו של עומאר איוסו (כוכב הסדרה "אליטה") בתפקיד נועז כולל עירום פרונטלי, מזכירה את הסרטים הפרועים של סוף שנות ה-60. מילאגרוס בת ה-37 היא צעירה חסרת דאגות בשנות הפוריות האחרונות שלה, בעוד שג'ונתן בן ה-24, חברה הטוב ביותר, מחפש נחמה בגריינדר באופן אובססיבי כדי להתגבר על חרדות נטישה מהן הוא סובל.

ג'ונתן רק רוצה לברוח אחרי שהוא שרף מועדון. השניים יוצאים למסע בדרכים המסתוריות שבהן הם יפגשו בתולת ים, סטוצים, פושעים ויקשיבו למוזיקה מעולה. סרט שצולם כולו ב-16 מ"מ על הנשים והגברים הצעירים של היום שחושבים שהם חיים בעידן של בחירה חופשית עם אפשרויות בלתי מוגבלות, אך מגלים כי "הבחירה החופשית" אינה כה חופשית כמו שחשבו וכי לפעמים דווקא השפע האינסופי הוא מה שמגביל אותנו.



לרדוף אחרי איימי

הקלאסיקה המודרנית של קווין סמית' ("מוכרים בלבד") משנת 1997 בכיכובו של בן אפלק הצעיר. איימי היא לסבית מוצהרת, אבל כשהיא והולדן (אפלק) נפגשים יש ביניהם קליק מיוחד והולדן נופל שבי בקסמיה. היות ואיימי היא לסבית הקשר בין השניים מתפתח לידידות, כאשר הולדן הולך ומתאהב בה יותר ויותר. ככל שהקשר בין הולדן לאיימי מעמיק, הקשר בין הולדן לבין בנקי (ג'ייסון לי), חבר קרוב שאיתו הוא חי ויחד איתו הוא עובד על סדרת קומיקס משותפת, הולך ומתערער. בנקי מתקשה לקבל את הקשר בין הולדן לאיימי בתואנה שהולדן מבזבז את הזמן עם בחורה שממנה לעולם לא יוכל לקבל את מה שהוא רוצה, אבל לאורך הסרט מתברר שההתנגדות שקשר זה מעורר בו הינה יותר עמוקה.

הסרט הקורע מצחוק הזה נעשה בתקופה שבה סמית' עוד היווה את הקול של דורו עם הומור חצי גיקי חצי גס ובוטה אבל עם לב עמוק וחומל לדמויותיו, דיאלוגים ארוכים ושנונים וים של רפרנסים תרבותיים. "לרדוף אחרי איימי" עסק כבר אז בנושאים שלא נראו בקולנוע המסחרי כמעט - הפלואידיות של נטייה מינית, חופש להגדרה עצמית ומיניות נשית. בפסטיבל תתקיים גם הקרנה של הסרט התיעודי "לרדוף אחר צ'ייסינג איימי".



לכל הסרטים והזמנת כרטיסים לפסטיבל הקולנוע הגאה >> לחצו כאן, לכל הכתבות, הסקירות והראיונות מהפסטיבל הגאה >> לחצו כאן
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט