חדשות קולנוע וסרטים

"האזור האפור" הוא הצד האפל של בני האדם

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היום עולה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ הסרט "האזור האפור", סרט לא קל לצפייה העוסק שמספר על חייו של דוקטור מיקלוש ניזלי, יהודי הונגרי המשמש כ"זונדרקומנדר" באושוויץ של מלחמת העולם ה-2. ניזלי מתבקש לשמש כפתולוג הראשי של מחנה ההשמדה, ע"י ג'וזף מנגלה האיום ומוצא את עצמו מול מציאות איומה. הוא מגלה שהוא לא מסוכל להישאר אדיש לאימה המתרחשת סביבו.

יחד עם שאר חבריו ל"זונדרקומנדר" מתכנן ניזלי את פעולת ההתנגדות גדולה - מרד אלים, אמיץ וחסר פשרות נגד הנאצים במחנה. בעוד ההכנות נמצאות בשיאן נתקלים חברי ה"זונדרקומנדר" בנערה בת 14 שניצלה מתאי הגזים. הבחורים לוקחים על עצמם את בטחונה של הילדה, ומטפלים בה בנאמנות ואובססיביות כה גדולה, עד שהיא מאיימת לסכן את הצלחתו של המרד המיועד להצלתם של אלפי היהודים במחנה...

הסרט מבוסס על פי ספרו האוטוביוגרפי של דוקטור מיקלוש ניז'לי והפיקו אותו הישראלים לשעבר אבי לרנר ודני דימבורט. את הסרט ביים טים בלייק נלסון שהוא שחקן, מחזאי ובמאי. כשחקן הופיע נלסון בסרטים רבים, בהם "אחי איפה אתה" של האחים כהן, "דו"ח מיוחד" של סטיבן ספילברג, "הקו האדום הדק" של טרנס מאליק ו"דוני בראסקו" של מייק ניואל (1997).

קריירת הבימוי של נלסון כוללת את הסרט "O", גרסה מודרנית ל"המלט" של שייקספיר בכיכובם של ג'וליה סטיילס וג'וש הארנט. "האזור האפור" מבוסס על מחזה שכתב וביים בתיאטרון על פי סיפורו האישי של ניצול השואה ממחנה ההשמדה באושוויץ – מיקלוש ניז'לי.לצורך הפקת הסרט נבנה מחדש מחנה הריכוז אושוויץ בבולגריה שם צולם הסרט. המחנה היה העתק מדוייק של המחנה ממלחמת העולם השנייה והמפיקים השתמשו באותן תוכניות בנייה שבהן השתמשו הנאצים.

ההפקה הצליחה לגייס לא מעט שחקנים הוליוודים נחשבים לפרוייקט החשוב הזה. בראש צוות השחקנים עומד דיוויד ארקט שמוכר לקהל הצעיר דווקא מסדרת סרטי האימה "צעקה". הוא אח של פטרישייה ורוזנה ארקט ושיחק בסרטים כמו "מעולם לא התנשקה" עם דרו ברימור ו"Eight Legged Freaks", סרט אימה שהפך לקאלט בקרב שוחרי הוידיאו.

הארווי קייטל מוכר לנו בעיקר מסרטיו המוקדמים של מרטין סקורסזי - "רחובות זועמים" ו"נהג מונית". הוא זכור לנו גם מ"כלבי אשמורת" ו"ספרות זולה" של קוונטין טרנטינו, "הפסנתר" ו"עד שייצא עשן" של ג'יין קמפיון וזכה בפרס "דקל הזהב" - "נוף בערפל" של תיאו אנגלופולוס.

סטיב בושמי הוא שחקן קבוע בסרטיהם של האחים כהן ("פארגו", "ביג לבובסקי" ו"צומת מילר"), קוונטין טרנטינו ("כלבי אשמורת ו"ספרות זולה") וג'ים ג'רמוש ("איש מת", "קפה וסיגריות"), בושמי הוא גם במאי של סרטים עצמאיים מוערכים. בין הסרטים האחרים שבהם הופיע בושמי – "המלך של ניו יורק" של אבל פררה, "קון אייר", ארמגדון", "מר דידס" עם אדם סנדלר ו"מפלצות בע"מ" – שם תרם את קולו.
אלן קורדונר, שמגלם את דוקטור מיקלוש ניזלי, הוא שחקן בריטי ותיק ומוערך הידוע בעיקר בשל שיתופי הפעולה הקולנועיים שלו עם הבמאי הנחשב מייק לי (הופיע לאחרונה ב"וירה דרייק" ו"בטופסי טרווי"). קורדונר הופיע גם בסרטיהם של במאים נחשבים אחרים כמו דרק ג'רמן ("ריצ'ארד ה-2"), מייקל רדפורד ("הסוחר מונציה") ואירווין וינקלר ("לילה ויום"). בקרוב נוכל לראות את קורדונר באפוס הרומנטי החדש של ג'יימס אייבורי – "The White Countess" .

מירה סורבינו, בתו של השחקן פול סורבינו, מירה זכתה בפרס ה"אוסקר" בשנת 1996 על תפקידה הנהדר ב"אפרודיטה הגדולה" של וודי אלן. סרטים אחרים בהם הופיעה – "מימיק" של גיירמו דל טורו, "רוצחים להשכרה" עם צקאו יאן פט, "לולו על הגשר" של פול אוסטר ו"הקיץ של סם" של ספייק לי.

"האזור האפור", שהוא לא סרט קל לצפייה, זכה בתשבוחות רבות מצד הביקורת בארצות הברית והיה מועמד לפרסים בפסטיבל סאן סבסטיאן הנחשב ולפרס האגודה לסרטים פוליטיים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט