חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע ירושלים: הסרטים הישראלים המועמדים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: מערכת "סרט"

פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה להמשיך ולהוביל את חוויית הקולנוע הישראלי אשר תפסה תאוצה בינלאומית בשנים האחרונות עם הכרה חסרת תקדים באיכותם של יוצרינו. רק בשנה שעברה, הסרט עג'מי, החל את מסע הפרסים שלו בפסטיבל הקולנוע בירושלים, שם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, בדרך שהובילה אותו עד למועמדות לפרס האוסקר.

[*]

התמיכה וההכרה של הפסטיבל ביצירה הישראלית מתבטאת השנה בשמונה (ואולי אף יותר) סרטים אשר יתמודדו על הפרס. בהיותו פסטיבל דינאמי, חבר הלקטורים הכולל השנה את: אבינועם חרפק וגילי מנדל, עדיין מנסה להביא לקהל הפסטיבל את מקסימום היבול המבורך של הקולנוע הישראלי השנה.

אלו הסרטים המתמודדים השנה בפסטיבל אשר יפתח את שעריו ב – 8 ביולי ויימשך עשרה ימים:

אנדנטה-

בתקופה של ניכור ותיעוש, בה איש כבר אינו מסוגל לחלום, המפעל של מר טרייר מוכר חלומות להמונים המשותקים מפחד ונדודי שינה. שרה, החולמת האחרונה ששרדה, מחפשת הסברים לחזיונות הליליים המוזרים הפוקדים אותה ומגיעה אל מפעל החלומות – המקום היחיד שיכול לספק לה תשובות. המפגש עמה מרגש את מר טרייר, אשר נזקק לחולם חדש. טרייר משתמש בחלומותיו של זקן השרוי בקומה, אך לאחרונה הפכו אלה לקהים ומשעממים. הוא חייב להחליפו בכדי להציל את מפעל חייו. דידי, אהובה של שרה, עורך חלומות עבור מר טרייר. בכדי שגורלה לא יהיה זהה לזה של החולם הזקן, הוא חייב להציל אותה. שרה נכנעת לתמרוניו של טרייר, אשר מתכנן לסמם ולחטוף אותה. עתה היא תיאלץ להתעמת עם ההשלכות של חלומותיה על העולם האמיתי. אנדנטה מוביל את הצופה למאבק מתמיד בין הגבולות ונקודות המפגש של מציאות ודמיון, ומהווה חוויה קולנועית סוריאליסטית וייחודית. הסרט מאלץ את הצופים להתעמת עם טשטוש המחיצות בין המודע ללא-מודע בעולמה של שרה, בזמן שפחדיה ותשוקותיה מתממשים לנגד עיניה.

[*]

גיא אוני-

פלסטינה העותמנית, שלהי המאה ה-19. פאניה, צעירה כבת 17, פליטת פוגרום, מגיעה ליפו עם דודה המבוגר, אחיה המשוגע ובתה התינוקת. באכסניה בעיר מתאהב בה יחיאל, אלמן ואב לשני ילדים ומבקש את ידה. פאניה, חסרת האמצעים, מסכימה להינשא לאיש הזר, ויחד הם עוברים לביתו בג'עוני, היא גיא-אוני, לימים – ראש פינה. בישוב גרים בכפיפה אחת עובדי אדמה יהודים וערבים. פאניה, שאיבדה את משפחתה בפוגרום ברוסיה, נושאת עימה סוד המעיב על חיי הנישואין שלה. תוך הסתגלות לתנאי החיים הקשים בגיא-אוני, לרעב, לבצורת ולעבודה הסיזיפית בשדה, היא עוברת שינוי, מתחזקת ונקשרת למקום. סיפור אהבתם של פאניה ויחיאל מתרחש על רקע התעוררות תנועת "חיבת ציון" וראשית הגשמת חלום השיבה לא"י.

[*]

הדקדוק הפנימי-

שכונת בלוקים אפורה, גלותית, מוקפת שדה נטוש. תחילת שנות השישים. שלוש שנים בחייו של אהרון קליינפלד, ילד כבן 11, שהתפתחותו הפיזית נבלמה. שלוש שנים בהן הוא לא צומח סנטימטר. אולי איזו בלוטה בתוכו נרדמה וגופו ממאן להתעורר. אולי אלה הם הוריו גסי הרוח, השורדניים, שהפכו את המין למשהו מזוהם ומפחיד בשבילו וכעת הוא חושש להפוך למכונה נטולת אהבה כמוהם. אולי זוהי נפשו, נפש האומן הקטן שמסרבת לענות לצו הקריאה הקולקטיבי שמצווה עליו לגדול. אולי הוא פשוט צריך עוד זמן, תכף זה בטח יתחיל גם אצלו, ורק שהעולם סביבו יחכה לו, אך איש לא מחכה...

המדריך למהפכה-

"המדריך למהפכה" הוא סרט קולנוע המתווה את הדרך למהפכה אזרחית. הסרט משלב חומרים דוקומנטריים ועלילתיים. במרכזו - מאבקו של במאי סרטים להשבת השידור הציבורי בישראל לידי הציבור. הסרט מלווה את דורון צברי ואורי ענבר, גיבוריו, לאורך שבע שנות מאבק עיקש בשחיתות, בניוון ובאטימות עד לחקיקת חוק חדש אשר יבטיח שידור ציבורי מתוקן. דורון ואורי, ביחד עם שותפים לדרך, יוצאים למסע בקרביו של עולם הפוליטיקה הישראלית ומגלים את אופן קבלת ההחלטות במנגנונים הציבוריים השונים: הממשלה והכנסת.

המשוטט-

יצחק, צעיר חרדי בן 19 המכור לשיטוטיו. השיטוט הוא מפלט לתסכולו מול השתיקות הכבדות של הוריו, להם הוא בן יחיד. כשמתגלית אצלו בעיה רפואית הקשורה בפוריות, יצחק מתחיל לגדל פחדים שמה שקורה לו הוא חלקיק של בעיה משפחתית רחבה יותר ומתעניין בחייהם הקודמים של הוריו כחילוניים. הגילויים מובילים להתערערות אמונתו הדתית . בנסיון נואש להאחז בקיים הוא מאבד את הבחורה היחידה שגילתה כלפיו חמלה... ויוצא לשוטטות נועזת ושטנית אולי האחרונה בחייו כמשוטט.

התגנבות יחידים-

סיפורו של הסרט מתרחש באמצע שנות החמישים, שנים מעטות לאחר מלחמת העצמאות, והקמת המדינה. זהו סיפורה של מחלקה אחת, בבה"ד 4, בסיס טירונות לג'ובניקים, במהלך שלושת חודשי הטירונות, ראשיתה בימי הקיץ החמים, המשכה בחגים וסיומה בחורף. כל אנשי המחלקה הינם בעלי מום, בעלי כושר מוגבל, נכים פיסית או נפשית. המושגים המוכרים כמו: "כור ההיתוך", "גיבוש", "כולם בעד אחד ואחד בעד כולם", נותרים ריקים. זוהי מלחמת קיום פרטית של בודדים, מלחמה על מעמד, זהות ועצמאות. מלחמה להשגת החלומות הנשגבים, מלחמה של אנשים בגורלם.

[*]

וביום השלישי-

בתל אביב, ספק חלומית וספק הזויה, מצטלבים נתיבי חייהן של דמויות שונות. הסרט מתאר את מפגשיהם של 7 דמויות בעקבות המשבר האישי שכל אחד מהם עובר. מתוך השברים של כל אחת מהדמויות המפגש ביניהן יוצר גאולה לדמות אחרת ואף מפתיע בקלות הקבלה .זהו סיפור על החברה הישראלית שמצליחה לקבל את האחר מתוך התבוננות, ברגע שהם מצליחים לצאת מעצמם ולו לדקה אחת.

מלח ים-

דני היא שחקנית ישראלית מצליחה שסרטה מעורר המחלוקת "דמדומי זריחה" עומד לצאת לאקרנים. הפקת הסרט בחרה לקיים את אירוע הבכורה בבית מלון על חוף ים המלח. ליאור, חברה של דני הוא במאי פרסומות מתוסכל שבסוף שבוע זה נוספה לו דאגה נוספת בדמות תמרה, חברתו לשעבר, שעזבה אותו שנתיים קודם ללא פרידה ובלי להשאיר עקבות. תמרה הייתה חברתה הטובה ביותר של דני ובהעדרה נוצרה זוגיות בין דני וליאור. עם הזמן הם התקרבו ונעשו לזוג. דני חושבת שהיא בהריון ומזמינה את תמרה למפגש של פיוס ואהבה. היא חושבת שזו הזדמנות טובה להיפגש ולפתור הכול. מה גם שזהו יום-הולדתה. תמרה מגיעה והעניינים מתחילים להסתבך עבור כולם, או שמא להיפתר?
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט