חדשות קולנוע וסרטים

"יש תחושה שמי שנהנה פה זה הפוליטיקאים ומי שאוכל אותה זה העם"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השחקנית עירית קפלן כמעט והלכה לעולמה במגפת הקורונה כשהתאשפזה בין חיים ומוות לאחר שנדבקה בנגיף. מאז החליטה "לטרוף את העולם" והיא מככבת בשורת תפקידים, בהם בתור השדכנית בלהיט החדש "בחורים טובים". בראיון היא מספרת על הרעב להצליח לאחר המחלה, על עפר שכטר ששידך בינה לבין בעלה, על הצילומים במהלך חתונה חרדית אמיתית ועל המציאות הישראלית והפוליטית המורכבת
"החוקיות הדתית כל כך שונה שמבחינת הליטאים או הספרדים הצד השני ממש עובר על חוקים ואולי אז עדיף כבר להיות עם חילוני. יש שם הדרת נשים, יש אפליה על בסיס מגדרי ועדתי – חד משמעית. אולי דווקא הסרט הזה יכול לגשר קצת, להכיר את המניעים ולהראות את האנושיות. אני מאוד מקווה שיראו אותו משני הצדדים, החילונים והחרדים, כי הוא סרט נקי", מסבירה השחקנית עירית קפלן על הגזענות העדתית שבאה לידי ביטוי בחברה החרדית כפי שהיא משתקפת בסרטו החדש של הבמאי ארז תדמור, "בחורים טובים", שעלה למסכי הקולנוע בחמישי האחרון.

שמה של קפלן עלה לכותרות בשנה שעברה בשיא מגפת הקורונה, כאשר היא נדבקה בנגיף לאחר שלא התחסנה בשל מחלה אוטואימונית ממנה היא סובלת ואושפזה במצב קשה בבית החולים איכילוב כשהיא מתנדנדת בין חיים ומוות. הטראומה הזו גרמה לה להסתכלות רעננה על החיים ולהבנה כי החיים קצרים ויש למצות אותם. "בא לי לטרוף את העולם. ולא רק בא לי – אני גם עושה את זה. יש לי עוד הרבה חלומות להגשים ואני הולכת בפול גז על זה. משהו בי נפתח ופרץ עוד יותר – שאיפות יותר גדולות, מכוונת יותר גבוה ולא מעניין אותי כלום. זה נתן לי סטירת לחי מצלצלת – יאללה, תתעוררי. את אוטוטו בת חמישים. בואי נחיה בגדול ולא נפחד לשאוף בגדול".

[*]

(עירית קפלן. צילום: איתן טל)

ואכן נדמה כי קפלן, זוכת פרס אופיר על הסרט "סיפור גדול", פרצה בגדול בשנה האחרונה. לצד תפקידה ב"בחורים טובים" היא הופיעה השנה בסדרות המצליחות "שעת אפס" של כאן 11 ו"מלכת היופי של ירושלים" ב-yes, כשבמקביל להופעותיה על המסך הגדול והקטן, היא ממשיכה לפקוד את במת תאטרון הקאמרי בלא פחות משלוש הצגות שונות: "לא לריב", "בואו נפתח את זה" ו"גאון בכלוב" אותו גם כתבה יחד עם יואב בר-לב.

קפלן נשואה לצלם ניתאי נצר ("פאודה") ולזוג שני ילדים. את השידוך עשה השחקן עופר שכטר בזמן ששיחקו יחד בטלנובלה "האלופה". "עופר מוכשר מאוד ובנאדם מקסים ורחב לב. יצא לנו לשחק יחד הרבה אבל בעיקר אני זוכרת לו את בעלי", היא משתפת. את שירותה הצבאי עשתה כקצינת חינוך ולאחר שהשתחררה, היא מיהרה ללימודי המשחק. היא התקבלה לבית הספר למשחק "בית צבי" ושנתיים לאחר סיום לימודיה התקבלה לתאטרון הקאמרי שמשמש לה כבר 22 שנים בית. "אני חבה את תחילת הקריירה שלי לעומרי ניצן שאהבתי אותו כל כך והוא זה שגילה אותי", היא נזכרת. ראיינתי את קפלן לרגל יציאת סרטו של ארז תדמור, "בחורים טובים", שמתאר סיפור אהבה בסגנון רומיאו ויוליה במגזר החרדי, בין בחור ישיבה אשכנזי (עמית רהב, "המורדת") לנערה ממוצא ספרדי (ליאנה עיון, "בלקספייס"). על מנת להשתדך אליה הוא מבקש את עזרת עוזר השדכנית (מאור שווייצר, "שעת נעילה") ועושה מעשים שמסכנים את שמו הטוב ושם משפחתו. בסרט מגלמת קפלן את השדכנית. עם תדמור זו הפעם השנייה שעובדת קפלן, שכן עבדו יחד בסרטו "סיפור גדול". "חיכיתי כבר לחזור לעבוד איתו. נשארה לי כזו חוויה טובה מ'סיפור גדול'. זכיתי עליו בפרס אופיר וזה היה הפיצ'ר הראשון שלי. הרגשתי ממש בבית עם ארז ואני מאוד אוהבת אותו. אנחנו מיודדים והוא אדם מאוד נעים ופתוח והייתה לי תחושה טובה איתו שהוא סומך עליי מאוד", היא מחמיאה.



פרט להיכרותה עם תדמור, קפלן הכירה חלק מהקאסט. את רועי (אסף) מבית צבי, את עמית (רהב) "דרך חבר משותף" ואת ליאנה (עיון) מהסדרה "שכונה" בה גילמה את אמה. את מאור שווייצר שמופיע מולה בחלק נכבד מהסצנות הכירה לראשונה על הסט. "זכיתי להכיר אותו. הייתי גם באודישן שלו וזה היה ברור שהתפקיד צריך להיות שלו. הוא פשוט עושה את אחד התפקידים היפים שלו", היא מספרת.

את יום הצילומים הראשון צילמו בחתונה חרדית אמיתית של בנו של המשקיע יקי רייסנר, שגם משחק בסרט את רפאל בעלה. "היה קורונה, פאניקה, מלא רעש ואני אמורה לשחק וכל שנייה עובר מישהו ומפריע. זה היה כמעט כמו לעשות את הבלתי אפשרי. מצד שני, החתונה הייתה כל כך יפה, האוכל טעים, להקה מטריפה שלא רציתי לצלם אלא רק לרקוד ולחגוג. אמרנו 'נקווה שנצליח כי יום כזה חוסך הרבה ניצבים ויש כאן חתונה חרדית אמיתית'. זה היה בסופו של יום רעיון מבריק עם סצנה מקסימה שצולמה".

על מנת להתחבר לדמות השדכנית, נפגשה קפלן מספר פעמים עם שדכנית חרדית. "היא הייתה יפהפייה, מטופחת ואהבתי את זה כי אצלנו בראש השדכנית היא דבר אחד, ופה היא אשת עסקים ממולחת. יש בזה גם צדדים קסומים: המפגש הראשוני, התמים, ולא אתר אינטרנט שמחליט מה מתאים. היה לי מרתק ללמוד את המקצוע. זה עולם אחר וזה עסק שמעורב בו המון כסף והרבה יוקרה על הצלחות השידוכים", היא מספרת.
קפלן אוהבת את צורת העברת המסר הנוקב והתרעומת בסרט כשהוא עטוף בצמר גפן מתוק כדי שיהיה יותר קל לעיכול לצופים. "כמה מריר יש לנו מסביב בחיים? אז כשהולכים לקולנוע מה יקרה אם נקבל סוכריה?. החיים שלנו פה במדינה לא פשוטים ויש תחושה שמשתינים עלינו בקשת בכל כך הרבה תחומים: מיוקר המחייה, דרך הנדל"ן ועד החינוך. יש תחושה שמי שנהנה פה זה הפוליטיקאים ומי שאוכל אותה זה העם. מעמד הביניים סוחב הרבה מאוד סקטורים וקורע תחת הנטל. אז אם הקהל אוהב קצת צמר גפן מתוק – למה לא?".

[*]

(עירית קפלן מתוך הסרט "בחורים טובים". באדיבות סרטי יונייטד קינג)

השחקנית בת ה-49 עברה 4.5 שנים לא פשוטות של טיפולים על מנת להביא לעולם ילדים, אך בניגוד לתדמור שכתב על כך את סרטו "בשורות טובות", היא לא התעסקה בנושא באופן פומבי. "מאחר ויש הרבה התעסקות בנושא, זה פחות קוסם לי – אני אוהבת לחדש או להגניב", היא מסבירה. במקום, היא שוקדת על כתיבת מחזה ילדים ומחזה מבוגרים יחד עם הפרטנר שלה לכתיבה, יואב בר-לב. עבודת הבימוי לא מדברת אליה כרגע והיא מעדיפה להתמקד בכתיבה לתאטרון אך היא מאמינה שגם תכתוב סדרת טלוויזיה בעתיד.

בחודש דצמבר תעלה בתאטרון הקאמרי ההצגה "מלאכים באמריקה" בה היא תשחק ובקרוב תעלה העונה השנייה של "מלכת היופי של ירושלים" בה היא תחזור לגלם את דמותה של מרקודה. "בעונה השנייה הנשים החזקות עוברות טלטלות לא פשוטות. מעבר לסיפור אהבה יש שם עוד כמה מערכות יחסים מעניינות ויהיו הפתעות. בעונה הזו מרקודה פחות אפלה ועוד קצת פורקת עול ומשולחת רסן", היא מספרת. הסדרה, שנקנתה על ידי נטפליקס ומשודרת בכל העולם, זיכתה אותה בתגובות מפרגנות שגרמו לה לתאבון רב ותחושה שהכול פתוח ולכן הצעד הבא שלה הוא גיחות לחו"ל. "פה סדרה, שם סדרה. אני רוצה להתאוורר בחו"ל ולחזור".
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ בחורים טובים (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש ספטמבר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט