חדשות קולנוע וסרטים

"לא רוצה להתחבא": ראיון עם כוכבת "ברש" סיון נועם שמעון

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ראיון עם סיון נועם שמעון, המככבת בימים אלו בדרמת ההתבגרות "ברש", המתארת סיפור אהבה בין שתי נערות ומוצגת כעת בבתי הקולנוע. זהו תפקידה הראשון של נועם שמעון, והיא זכתה עליו בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל חיפה. בראיון היא מספרת על יציאתה מן הארון, על הקושי בצילום סצנות הסקס האינטימיות ועל האחריות בגילום תפקיד ראשי ללא ניסיון משחק קודם
הפרמיירה של דרמת ההתבגרות "ברש" התקיימה יום לאחר הטבח באורלנדו בו נרצחו 49 מבלים במועדון גאה בשל העדפתם המינית. סיון נועם שמעון, המגלמת את נעמה ברש, תיכוניסטית בת 17 המתאהבת בתלמידה חדשה ופרועה המגיעה לבית ספרה, היא לסבית גם מחוץ למסך הגדול. השילוב בין הפרמיירה של הסרט לטבח המזעזע שהתבצע יום קודם לכן גרם לה להבין שהיא חלק ממשהו שהוא גדול יותר מהסרט עצמו.

"עד אז ראיתי את הסרט לא כסרט לסביות, אלא כדרמת התבגרות אישית. פתאום אחרי הטבח הרגשתי שיש חשיבות ליצירה כזו. עד אז מאוד פחדתי שישאלו אותי על זה שאני לסבית ופתאום אמרתי שאני לא יכולה להרשות לעצמי להתחבא. אני לסבית מוצהרת ויצאתי מזמן מהארון לפני המשפחה והחברים. אני לא אתנשק עם שחקן כדי לקבל עוד תפקיד. היושרה הפנימית שלי היא שאם נערה בת 16 תראה את הראיון הזה, אני אתן לה דוגמא ולא אתחבא. יש כל כך הרבה רע בעולם, שאם יש לי אופציה לעשות קצת טוב אני אעשה את זה גם אם אצטרך לשלם מחיר", אומרת נועם שמעון.

זהו תפקידה הראשון של נועם שמעון, שמעולם לא שיחקה קודם לכן והגיעה לסרט לקראת סיום לימודיה במגמת תסריטאות בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. הבמאית מיכל ויניק, המלמדת גם היא בחוג לקולנוע, לא הכירה אותה קודם לכן והגיעה אליה דרך אתר ניצבים בו הייתה רשומה נועם שמעון. "יש משהו בסרט שהכל בו קוסמי. רציתי לעשות קצת כסף מהצד בזמן הלימודים, המלהקת ראתה תמונה שלי באתר ואז פתאום קיבלתי תסריט לאודישן".

[*]

האמנת שתקבלי את התפקיד ללא ניסיון?

"האמת היא שהייתי מרגישה אכזבה והפסד מאוד גדול אם לא הייתי מקבלת את התפקיד. בעיקר הרגשתי שאני יכולה לעשות אותו. מאוד התחברתי לדמות. לקח לי חצי שנה של אודישנים לקבל את התפקיד".

הרגשת אחריות גדולה על הכתפיים כשקיבלת את התפקיד הראשי?

"בטח, אני הייתי צריכה להיות בכל יום צילום, אין סצנה בלעדיי בסרט. זו אחריות עצומה. הפחד שלי וחוסר ביטחון של לא לאכזב ולא לתת לאנשים תחושה שזו פעם ראשונה שלי, היו כמו של הדמות של ברש שגם עבורה כל מה שהיא עושה בסרט זו הפעם הראשונה עבורה".

לצד נועם שמעון משחקת בסרט בהופעת בכורה ג'ייד סקורי בתפקיד דנה הרשקו, התלמידה שמזעזעת את עולמה של נעמה ומכניסה אותה לתוך עולם חיי הלילה, הסמים ויותר מכל ההתאהבות הראשונה. "עם ג'ייד היה לי אודישן לא טוב", מודה נועם שמעון. "לימים הבנתי שמה שלא עבד באודישן זו הסיבה שליהקו את שנינו. יש משהו באנרגיה שלה שגורם לי להיות מאוד דרוכה ומשהו באנרגיה שלי שמרככת אותה".

איך היו היחסים שלך ושל ג'ייד מחוץ לסט?

"אני וג'ייד הבנו שאנו לא יכולות להיות קרובות מדי, שהעובדה שאנו לא מכירות טוב אחת את השנייה עוזרת לסרט. אז באופן מכוון ידענו שאנו לא יכולות לתת לעצמנו להתקרב. אחרי שצילמנו את סצנת הסקס משהו השתנה. זה מאוד קירב בינינו. זה גם הרגע בו החברות ביני לבין ג'ייד נהייתה עמוקה. הבנו ששתינו מפחדות ממה שהולך לקרות וחיזקנו אחת את השנייה. עד היום אני יודעת שהיא תמיד תהיה שם בשבילי. היא האהבה הקולנועית הראשונה שלי".

ואכן אחד משיאיה של מערכת היחסים בסרט הוא בסצנת מין ארוכה ומפורטת למדי בין שתי הנערות, סצנה שנועם שמעון מעידה שהיה לא פשוט כלל לצלם. "לקח הרבה זמן לצלם את הסצנה הזו. זה היה מבהיל לא ידעתי למה אני נכנסת. פתאום הלב דופק נורא, הייתי צריכה רגע להתאפס", היא מתוודה.

העובדה שמאחורי המצלמה ניצבה במאית הקלה על צילומי הסצנה החושפנית?

“כן, מיכל נתנה לי את הזמן והחיבוק. היא פשוט השאירה אותי ואת ג'ייד לבד בחדר לדבר כדי לראות איך אנחנו נכנסות לסיטואציה הזו. אני חושבת שבזכות העובדה שהבמאית היא אישה והחיבוק שקיבלתי ממנה, לא היה כאן שום אלמנט של ניצול. הפגיעות שהייתה לי בסצנת סקס זה חלק מכמה שנכנסתי לדמות של נעמה".

"ברש" יצא בשבוע שעבר לאקרנים לאחר סיבוב פסטיבלים בעולם, ששיאו היה לפני חצי שנה בפסטיבל הקולנוע בחיפה בה זכה הסרט בשלושה פרסים בהם פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר לנועם שמעון. "בפעם ראשונה שראיתי את הסרט שנאתי את עצמי בו. עד הפסטיבל לא ידעתי אם אני משחקת טוב בכלל. פתאום התקשרו אליי להודיע לי שקיבלתי פרס. לא הבנתי על מה הם מדברים. הייתי צריכה לעלות לבמה ולהגיד נאום תודה וזה בא לי משום מקום".

[*]

איך החברים והמשפחה הגיבו כשראו את הסרט?

"נורא פחדתי מזה. כל מה שישב לי בראש זה שעכשיו המשפחה שלי תראה אותי בסצנות חושפניות. אסרתי על אבא שלי לראות את הסרט. אני לא רוצה שיראה אותי עירומה, אביא לו את הסרט ב-DVD ואעביר קדימה. גם אחותי (השחקנית רונה לי שמעון) הייתה בהודו בזמן הפסטיבל. כל שאר המשפחה והחברים היו בפסטיבל והם מאוד פרגנו. מאז הם מתים על הסרט ובאים לכל הקרנה".

בימים אלה עובדת נועם שמעון על סרט קולנוע בשם "אחות קטנה" אותו היא כותבת יחד עם יוצר הסדרה "חשודה" בני פדרמן. כמו כן היא שוקדת על כתיבת סדרת טלוויזיה שפונה לקהל נשי עבור "הוט".

יותר מעניין אותך להיות לפני או מאחורי המצלמה?

"אני חמדנית. רוצה גם וגם. גם לכתוב וגם לשחק. קשה לי לחשוב שאני אכין עוגה ולא אוכל ממנה. כשאני כותבת אני מנסה לשלב דמויות שאני יכולה לשחק אותן. לקחתי שנתיים הפסקה מהצילומים ועכשיו אני מרגישה שזה הזמן המתאים בשבילי גם ליצור וגם לשחק"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ברש (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט