חדשות קולנוע וסרטים

ג'ני מהבלוק חוגגת 50: הסרטים שהפכו אותה לכוכבת

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היא אחת הזמרות האהובות והמצליחות בעולם, וגם כוכבת קולנוע לא קטנה, שחוגגת היום חמישה עשורים. לכבוד יום ההולדת העגול, הכתבת מיכל ליבר רונן בחרה חמישה סרטים, אחד לכל עשור בחייה, שמציינים תחנות משמעותיות בקריירה של ג'ניפר לופז
ג'ניפר לופז, שמוכרת בשמות ג'יי לו או ג'ני מהבלוק, חוגגת היום חמישים שנה אפילו שהיא נראית הרבה פחות. לופז היא אימפריה של מאות מיליוני דולרים והוכחה כי נשים בכלל ונשים לטיניות בפרט יכולות להצליח ובגדול בתעשייה ולהפוך לאייקון נוצץ. היא מוכרת כשחקנית מוכשרת שהשתתפה בשוברי קופות מסחריים ומטפחת קריירה מוזיקלית ענפה (בתחילת חודש אוגוסט הקרוב תופיע בישראל). ג'ניפר לין לופז חונכה על רזי החינוך הקתולי אך כבר בגיל צעיר, גיל חמש, החלה להפגין כישורי ריקוד. היא החלה לרקוד במחזות זמר ובגיל 16 הופיעה לראשונה על המסך הגדול בסרט "ילדתי הקטנה".

לאחר סיום התיכון לקחה שיעורי ריקוד ושירה שפלסו את דרכה לתפקיד בסדרה "בצבעים חיים". התפקיד היה הגושפנקא למעבר ללוס אנג'לס, עיר האפשרויות הבלתי נגמרות. לאחר המעבר קיבלה תפקיד די גדול בסרט "רכבת הכסף" לצד ווסלי סנייפס וודי הארלסון. תפקיד זה היה נקודת ההתחלה בקריירה הקולנועית שלה עם תפקידים בסרטים כמו "סלינה" או בשובר הקופות "יפה במנהטן". מכיוון שהיא ממשיכה לטפח גם קריירה מוזיקלית, נכון להיום הדגש הוא יותר על המוזיקה ותפקידיה הקולנועיים התמעטו למדי. בניגוד לקריירה הנאה, חייה הרומנטיים עברו עליות ומורדות. היא הספיקה להינשא שלוש פעמים (פחות משנה לבחור קובני, שנה לכריס ג'אד ושבע שנים לזמר מארק אנתוני עימו הביאה לעולם זוג תאומים), להתארס לשחקן בן אפלק, לצאת עם הראפר דרייק ונכון להיום היא מאורסת לשחקן הבייסבול אלכס רודריגז. עם העשור החדש שנפתח בחייה אולי נראה קאמבק למסך הגדול עם תפקידים בשרניים ונחשקים. עד אז, קבלו הצצה לחמש תחנות בחייה.

[*]

התפקיד הראשי הראשון שלי: סלינה (1997)

סרט בבימויו וכתיבתו של ג'רמי ליוון ("בורדר טאון") ובהפקת האחים וורנר, שמבוסס על חייה של השחקנית והזמרת המקסיקנית סלינה קווינטנילה-פרס. סלינה (ג'ניפר לופז) הייתה מוכשרת וכבר מגיל צעיר בלטו יכולותיה הווקאליות. היא הצליחה לפרוץ ולהגיע עד הופעות באסטרודום ולראש המצעדים, למרות הקשיים שנערמו בדרכה. אך ההצלחה נבלמה כשנרצחה על ידי מעריצה אובססיבית בשם יולנה סלדיבר (לופה אונטיברוס) כשהיא רק בת 23.

זהו התפקיד הראשי הראשון של לופז בו הוכיחה את כשרונה כזמרת, רקדנית ומעל הכול - יכולת משחק דרמטית וזכתה לשבחים רבים. אפשר להבין את יכולת ההזדהות הטוטאלית של לופז עם התפקיד. שכן שתיהן הגיעו מהתחתית ופרצו לאט לאט מעלה וזכו באור הזרקורים. לדעתי זהו תפקידה הטוב ביותר של לופז בכל הקריירה שלה.

שובר הקופות הראשון שלי: מארגנת החתונות (2001)

סרט מז'אנר הקומדיה הרומנטית, בבימוי אדם שנקמן ("היירספריי"). בסרט ג'ניפר לופז מגלמת את מרי, מתכננת חתונות שעוזרת לזוג שמתחתן לארגן את החתונה ואחראית על כל פרט ופרט בה. חייה משתנים לאחר שהיא פוגשת ברופא סטיב אדיסון (מת'יו מקונוהיי השרמנטי) שמציל את חייה. בעוד היא מתחילה להתאהב בו, היא מגלה לתדהמתה שהיא אחראית על ארגון חתונתו לאחרת. בנוסף למשולש הרומנטי שנוצר, אביה של מרי מנסה לשדך לה בחור אחר והמצב הופך מורכב עוד יותר. מה קרה בסוף לא אספר אך קבלו ספויילר: הכול הסתדר לטובה.

הסרט זכה לביקורות רעות אך הקהל הצביע ברגליו ואהב אותו. השילוב של ג'ניפר לופז החיננית ומת'יו מקונוהיי החתיך הצליח להפוך את הקומדיה הרומנטית לכדאית לצפייה. זוהי אחת הקומדיות הרומנטיות הראשונות בהן שיחקה ג'ניפר לופז והזכורות ביותר שהשפיעו על הקו הליהוקי שלה (כאשר מאז הופיעה בלא מעט קומדיות רומנטיות).



סיפור סינדרלה בנוסח לטיני: יפה במנהטן (2002)

עוד סרט מז'אנר הקומדיה הרומנטית, בבימוי ויין ואנג ("בכל מקום אחר"). בסרט ג'ניפר לופז מגלמת את מריסה ונטורה, אם חד הורית שמנסה לפרנס את עצמה ואת בנה. על מנת להתפרנס היא עובדת כחדרנית במלון יוקרתי במנהטן. יום בהיר אחד פוגש אותה פוליטיקאי נאה ועשיר בשם כריסטופר מארשל (רייף פינס השרמנטי) ומתאהב בה. מכיוון שהוא אינו מודע לעבודתה כחדרנית והיא אינה מתקנת אותו, אנו נתוודע לשלל סיטואציות קומיות ומשעשעות. לאחר שזהותה מתגלה, הם מבינים את גודל המרחק ביניהם. האם המרחק יכריע או שהאהבה תגבור על הכול? אתם מוזמנים לצפות ולגלות את הסוף – מה שבטוח, מובטח ערב רומנטי. לופז מוכיחה שוב כי הליהוק שלה לקומדיות רומנטיות הוא מוצלח ומשכנע וגם הצופים הצביעו לסרט ברגליהם.



תפקיד הפייטרית הראשון שלי: עד כאן (2002)

בסרט זה ישנו שינוי בקו הליהוקי של ג'ניפר לופז. מסרטי דרמה וקומדיות רומנטיות, היא עוברת לסרט מתח רווי אקשן. הסרט בבימויו של מייקל אפטד ("העולם אינו מספיק") מגולל את סיפורה של סלים (ג'ניפר לופז) שנראה שחיה את החיים המושלמים. היא גרה בבית גדול, נשואה לבעל חכם ומצליח (ביל קמפבל הנאה) ויש להם ילדה חמודה בשם גרייס. אבל מסתבר שמתחת לפני השטח היא סופגת ממנו אלימות מילולית ופיזית ובגידות חוזרות ונשנות. היא מנסה לברוח ממנו אך ללא הצלחה ומגלה שהמשטרה לא לטובתה. כדי להצליח היא מחליטה לברוח ולומדת הגנה עצמית על מנת להגן על עצמה במקרה הצורך.
הסרט עוקב אחר מסע הבריחה, ההתאקלמות במקום חדש תחת זהות בדויה ועד ההיתקלות החזיתית בבעל האלים. הסרט מזכיר את הסרט "לישון עם האויב" עם ג'וליה רוברטס, אך יש לו טוויסט אקשן- פמיניסטי שמוסיף למתח של הסרט. מדובר בסרט מותח ותזזיתי ולופז משחקת בו באופן משכנע. שווה צפייה ובעיקר כדי לראות את צורת ההתגוננות של לופז שמבוססת על שיטת ההגנה הישראלית.



הסרט הראשון בתפקיד רקדנית: הנרקוד? (2004)

סרט דרמה רומנטי שמבוסס על סרט יפני שיצא בשנת 1996. עלילת הסרט שבוים על ידי פיטר צ'לסום ("בדיוק כשהתאהבנו") מתרחשת בסטודיו לריקודים בארה"ב, אליו מגיע רואה החשבון המצליח, ג'ון קלארק (ריצ'רד גיר בהופעה מהפנטת). ג'ון, ששחוק מהשגרה המונוטונית בחייו, מחליט לקחת בסתר שיעורי ריקוד מפאולינה (ג'ניפר לופז) אליה הוא נמשך ומחליט בהמשך להירשם לתחרות ריקודים. במקביל אשתו (סוזן סרנדון) מתחילה לחשוד כי הוא מנהל רומן מתחת לאפה ולוקח זמן עד שתגלה את האמת. ולגבי פאולינה – אנו למדים שהיא נכוותה מקצועית ורומנטית בעבר.

לטעמי מדובר בסרט מרגש ותוסס, הפסקול של ג'ון אלטמן וגבריאל יארד מעולה לצד הופעה קומית מוצלחת של סטנלי טוצ'י שמעניקה רגעים משעשעים במיוחד לסרט. לופז נכנסה בקלילות לנעליה של המורה לריקוד, בעיקר משום שהיא רקדנית בנוסף לכישרונותיה ומפגינה משחק מרגש שתורם להזדהות עם דמותה של פאולינה. הליהוק של ריצ'רד גיר (שלאחר הסרט "שיקאגו" ב-2001 בו הוכיח את כישוריו כזמר, הצליח בסרט זה להוכיח את כישוריו כרקדן מוצלח) וג'ניפר לופז קלע בול – הכימיה ביניהם מצליחה ליצור רושם אותנטי. בקיצור, סרט מרענן, רומנטי ומומלץ לצפייה.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט