חדשות קולנוע וסרטים

בחזרה ללימודים: הסרטים הטובים שמתרחשים בבתי ספר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי חודשיים ארוכים ומעייפים (לחלקנו) בהם הילדים נפשו ונהנו מזמן פנוי ללא לימודים ולרגל החזרה לספסל הלימודים, בחרה הכתבת מיכל ליבר רונן את חמשת סרטי בית הספר הטובים ביותר עם קלאסיקות כמו "גריז", "מועדון ארוחת הבוקר", "10 דברים שאני הכי שונאת אצלך" ועוד
גריז (1978)

אחד הסרטים המוזיקליים המוכרים והידועים אי פעם בבימויו של רנדל קלייזר ("הלגונה הכחולה") המבוסס על מחזמר מצליח. הסרט מתאר סיפור אהבה קיצי בשנות החמישים בין שני תלמידי כיתה י"ב – דני וסנדי, שחושבים שלא ייפגשו שוב משום שסנדי הגיעה לחופשה מאוסטרליה. אך התכניות השתנו וסנדי נשארת בארה"ב ולהפתעתה ולהפתעת דני לומדת בבית הספר התיכון בו הוא לומד. הם מגלים כי הם טיפוסים שונים לחלוטין: דני הוא בחור חתיך ומקובל וסנדי היא בחורה יורמית ועדינה. האם סיפור אהבתם היה רק רומן קצר או שימשיך?

על הדרך אנחנו נתקלים בדמויות נוספות: חברים שלו ושלה שעוזרים לעלילה להתקדם כולל סצנת ריקודים בלתי נשכחת של טרבולטה (שממשיכה את קו השחקן-רקדן שהתחיל קצת לפני, בסרט "שגעון המוזיקה"). סרט רומנטי, חמוד ועם פסקול מדהים שלהיטיו ממשיכים להיות רלוונטיים.



מועדון ארוחת הבוקר (1985)

סרט קאלט ידוע בבימויו של ג'ון יוז ("שמתי ברז למורה"). הסרט מתאר שבת ריתוק בבית ספר תיכון ומתמקד בחמישה תיכוניסיטים. כל אחד מהם הוא טיפוס שונה לחלוטין: קלייר, הבחורה המפונקת (מולי ריינגוולד),אנדרו האתלט (אמיליו אסטבז), בריאן החנון (בריאן ראלף ג'ונסון), ג'ון המורד (ג'אד נלסון) ואליסון המוזרה (אלי שידי). הם נפגשים בספרייה וצריכים לחבר חיבור עד סוף הריתוק ולהגישו למנהל. במהלך הריתוק הארוך (תשע שעות) הם משחקים משחקים, מגלים סודות, מכירים אחד את השני ואף מפתחים קשרי חברויות.

הסרט הקפיץ את הקריירה של מולי רינגוולד (ששיחקה לפני ואחרי בסרטיו של ג'ון יוז), אמיליו אסטבז וג'אד נלסון ושיר הנושא של הסרט, "אל תשכח אותי" של להקת סימפל מיינדס הפך פופולרי מאוד. סרט קליל ומשעשע שמראה שלא צריך לתייג אנשים רק לפי מראה ושיש דברים נסתרים בכל אדם שאנו לא מודעים אליהם. בנוסף הוא גם נותן הצצה לשנות השמונים, בעידן טרום הטלפונים הניידים והמסכים ומראה איך היו התיכוניסטים מעבירים את הזמן בנעימים עם חברים. הסרט אף שימש השראה לפרק שבע בעונה הראשונה של הסדרה "דוסון קריק".

מלכות הכיתה (1989)

סרט פולחן בבימויו של מייקל להמן ("אד ווד") שמתאר את הקשיים החברתיים של בני הנוער בתיכון. הסרט מתרחש בתיכון ווסטברברג באוהיו, בו שולטות שלוש בנות בשם הת'ר (שם הסרט באנגלית הוא "ההת'ריות"). לשלוש חברה נוספת בשם ורוניקה (וינונה ריידר) שמהווה את הגלגל הרביעי של חברות הבנות. ורוניקה מתחברת עם ג'ייסון (כריסטיאן סלייטר באחד מתפקידיו הכריזמטיים והנחקקים בתודעה), תלמיד תיכון חתיך ומוזר, שסוחף אותה לקשר רומנטי.

הוא לוקח את מסע נקמתה בחברותיה צעד אחד קיצוני מדי. ועל מנת לטייח אחר מעשיהם הם מביימים מעשי התאבדויות, שגורמים לאחרים בסביבה לנסות להתאבד. ורוניקה מתחילה להבין את חומרת מעשיה ושמה קץ לקשר בינה לבין דין. אך השאלה האם זה לא מאוחר מדי. לרגל עלייתם לשידור של סדרת האיחוד של "בוורלי הילס 90210", תשמחו למצוא את שאנן דוהרטי (ברנדה בשבילכם) באחד מתפקידיה בראשית דרכה כאחת ההת'ריות.



רדיו חזק (1990)

סרט מז'אנר דרמה-קומית בבימויו של אלן מויל ("רקורד חזק"). הסרט לא הצליח בקופות אך בצפיות הביתיות הפך סרט קאלט והשחקן הראשי כריסטיאן סלייטר התפרסם בעקבותיו. הסרט מתרחש בבית ספר תיכון באריזונה ומתמקד במארק (סלייטר), תלמיד חדש שעבר מהחוף המערבי. מארק קיבל מהוריו מתנה משדר רדיו כדי שיוכל לשמור קשר עם חבריו הישנים והוא מחליט לשדר רדיו באופן פיראטי.

הוא מכנה עצמו בשם "הארד הארי" ואומר את דעותיו הביקורתיות על התנהלות בית הספר. השידור יוצא מכלל שליטה, משלהב את התלמידים, ואף גורם לאחד התלמידים להתאבד. כאשר המשטרה בעקבותיו, מארק מבין שהגזים ומנסה לסיים את מה שהתחיל. האם יצליח לעשות זאת מבלי לגרום עוד נזק? אתם יותר ממוזמנים לצפות בסרט ולגלות את הסוף ועל הדרך ליהנות מהפסקול המצוין שעוזר להעצים את החוויה.

10 דברים שאני הכי שונאת אצלך (1999)

קומדיה רומנטית בבימויו של גיל ג'ונגר ("היפה והמזוודה"). הסרט נתן דחיפה משמעותית לקריירה של כוכביו הראשיים: הית' לדג'ר ז"ל ("האביר האפל"), ג'וליה סטיילס ("ריביירה") וג'וזף גורדון-לוויט ("המרגל סנודן"). עלילת הסרט היא מעין עיבוד חדשני למחזה הקלאסי של וויליאם שייקספיר, "אילוף הסוררת". הסרט מתאר זוג אחיות בבית ספר תיכון בארה"ב – ביאנקה הפופולרית (לריסה אוליניק שזכורה מהסדרה "עולמה הסודי של אלכס") וקאט המרדנית והצינית (ג'וליה סטיילס). קמרון מעוניין לצאת עם ביאנקה אך ישנה בעיה. אביה של ביאנקה אינו מאפשר לה לצאת עם בחורים אלא אם כן גם אחותה תצא. בשל כך הוא רוקח מזימה ומשלם לפטריק (הית' לדג'ר) לצאת עם קאט.

התכנית עובדת ופטריק מתחיל לצאת עם קאט, אך ביאנקה בכלל אינה מעונינת בקמרון, אלא בג'ואי, הבחור החתיך והכי מקובל. המפגשים עם פטריק הופכים את קאט לחייכנית ונעימה לסובביה. ברגע של גילוי לב היא משתפת את אחותה כי ג'ואי יצא איתה רק במטרה של סקס והותיר אותה שבורה. המידע שחשפה בפניה אחותה, גורם לביאנקה לעזוב את ג'ואי ולצאת עם קמרון. אך בנשף הסיום נחשף המידע על סיבת עניינו הראשוני של פטריק בביאנקה. פטריק מסתבך וקאט נפגעת עד עמקי נשמתה. את הסוף לא אגלה, רק אחשוף שהוא רומנטי מאוד. זהו אחד הסרטים האהובים עליי שמחזיר אותי אחורה בזמן יחד עם הפסקול המקפיץ ברוח שנות התשעים. אחת הסצנות הרומנטיות היפות והזכורות היא השיר של פטריק (הית' לדג'ר) "I LOVE YOU BABY" לקאט (ג'וליה סטיילס) באיצטדיון לעיני כל התלמידים.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט