חדשות קולנוע וסרטים

עשו לנו את הילדות: השירים האהובים מסרטי דיסני

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו "לשבור את הקרח 2" שובר קופות ברחבי העולם, לאחר שהסרט המקורי הפך לקלאסיקה מודרנית עם שיר נושא שזכה למיליארדי צפיות. כשאנחנו נזכרים בקלאסיקות דיסני, אחת הסיבות שגרמו להם להיות כל כך קסומים ונוצצים היא המוזיקה המדהימה! דיסני הפיקו את השירים שנחקקו בזכרוננו, גרמו לנו להזיל דמעה ולשיר בקולי קולות מול המראה. אז מהו השיר האהוב ביותר של דיסני? דירגנו עבורכם את עשרת שירי הדיסני האהובים מכל הזמנים
10 – "Part Of Your World" ("בת הים הקטנה")

אריאל בת הים הקטנה, נסיכת הים שמרדה באביה מלך הים ורצתה יותר מכל להפוך להיות בת אדם, לעולם לא תישכח מזכרוננו. קולה הכובש ושיערה האדום שמתנופף במים, תמיד יחזירו אותי לאותה סצנה בה היא מושיטה את ידה ורק רוצה לצאת מהים ומהסנפירים. שיר שמעניק עוצמה ונחישות למי שרוצה יותר מהחיים שלו, גם אם הוא רק עוד בן אדם.



9 – "Tale As Old As Time" ("היפה והחיה")

אי אפשר שלא לחשוב על השיר המקסים הזה כאשר מזכירים את "היפה והחיה". בל היפה עם שמלתה הצהובה והנוצצת (והחלומית), רוקדים לצלילי הקסם והקול של גברת פוטס. השיר מתאר את הקשר בין היפה והחיה, איך הם למדו לאהוב ולכבד אחד את השנייה למרות השוני ביניהם. אין ספק שאהבתם היא נצחית כסיפור עתיק יומין.



8 – "I See The Light" ("פלונטר")

הסרט "פלונטר", המבוסס על המעשייה "פעמונית", מספר את את סיפורה של נסיכה אבודה עם שיער ארוך קסום אשר משתוקקת לעזוב את מגדלה המבודד. בניגוד לרצון אמה, היא מצליחה לצאת מהמגדל בעזרתו של הגנב פלין. הוא מגשים את חלומה לראות את הפנסים הנוצצים והשניים מתאהבים. סצנת הפנסים המרחפים כשבאמצע רפונזל ופלין שרים, מרגשת אותי כל פעם מחדש.



7- "I Won’t Say I’m In Love" ("הרקולס")

נכון, השירים ב"הרקולס" אינם מהזכורים ביותר, אך השיר של מג הוא ללא ספק להיט. זמרות הגיבוי וקולה המחוספס של מג הופכים את השיר להיות סוג של פופ R&B ומזכיר את הסטייל של The Ronetts ו-The Supremes. מג הקשוחה והפמיניסטית שנפגעה מגברים בעבר לא מוכנה להודות שהיא מאוהבת קשות בהרקולס ורק רוצה אותו לצידה.

6 – "You’ve Got A Friend In Me" ("צעצוע של סיפור")

רק מנגינה אחת ומילים מדהימות צפות כשמזכירים את הסרט "צעצוע של סיפור", הלא הוא השיר "You've got a friend in me". השיר מתאר את החברות האדוקה בין הצעצועים ואת הקשר שלהם לאנדי. יש הרבה שירים על חברויות, אך זהו אחד מהשירים הטובים על הנושא.



5 – "A Whole New World" ("אלאדין")

ללא ספק שיר הדואט הכי טוב של דיסני. השיר זכה להצלחה הגדולה ביותר של דיסני והביא איתו את הזכייה בגראמי. השיר מעיף את מאזיניו על שטיח מעופף של רגשות יחד עם אלאדין והנסיכה יסמין.



4 – "Let It Go" ("לשבור את הקרח")

המלכה אלזה צריכה להסתיר את סודותיה ולהתחבא בקירות ביתה כדי שלא יגלו מי היא באמת. לאחר שכוחותיה נחשפים בפומבי היא נאלצת לברוח ולהסתתר. היא מבינה שאין היא צריכה עוד להסתיר את סודותיה הקסומים ופשוט לשחררם ולראות למה היא מסוגלת. עם הקרח היא בונה ארמון וממלכה משל עצמה. השיר זכה להצלחה מסחררת, הפך לאחד השירים המצליחים ביוטיוב אי פעם (1.8 מיליארד צפיות!) ואף בפרס האוסקר לשיר הטוב ביותר.



3 – "Colors Of The Wind" ("פוקהונטס")

פוקהונטס, בתו של הצ'יף, מנסה לעצור עימות בין שבטה והמתיישבים הבריטים. היא מנסה להראות לג'ון סמית שעצם הכיבוש לא מקנה להם זכות על שיעבוד האדמה. לאדמה ולטבע יש את החיים שלהם ואת הצבעים שלהם. היא גורמת לו להכיר בשונה ולנסות ללמוד ממנו. "פוקהונטס" הוא סרט האנימציה הראשון של דיסני המבוסס על דמות היסטורית אמיתית. Colors of the wind"" זכה בגראמי ובפרס גלובוס הזהב לשיר הטוב ביותר.

2 - "Reflection" ("מולאן")

מולאן רוצה שמשפחתה תראה מי היא באמת מתחת לתחפושות והמסיכה שהיא נאלצת ללבוש כל יום על מנת לרצות אותם. היא שרה את "Reflection" לאחר שהיא מאכזבת את כולם ולא מביאה להם כבוד. היא מסירה מעליה את האיפור ורק תוהה לעצמה מתי יראו מי היא באמת בפנים. ראיתי את הסרט פעמים רבות ועדיין אני מתרגשת כאשר היא שרה ומסתכלת על ההשתקפות של עצמה ורק רוצה שיראו אותה כפי שהיא. בלדה סוחפת ומצמררת כל פעם מחדש.



1 – "Hakuna Matata" ("מלך האריות")

השיר שילדי ישראל והעולם גדלו עליו - "אקונה מטטה" של מלך האריות, או בתרגומו בסווהילית "אין דאגות". לדיסני יש הרבה שירים שמנסים להסביר את פילוסופיית החיים, והמוטו "אל תדאג" הוא ללא שום צל של ספק הטוב ביותר שלהם. שיר משעשע ומצוין שאי אפשר שלא לשיר אותו כשהוא מתנגן! אז תסגלו לכם תורת חיים אופטימית ואל תדאגו עוד עד לסוף הימים :)

אורטל אדיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מלך האריות (1994) (עמוד סרט)
חץ מולאן (עמוד סרט)
חץ לשבור את הקרח (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט