חדשות קולנוע וסרטים

מחוות לבמאים וסרטים מוונציה וברלין: פסטיבל הקולנוע בערבה 2020

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 9 בערבה, שיתקיים בין התאריכים 5-14 בנובמבר, פרסם היום את תכניתו האמנותית. סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "חברים יקרים" ובנוסף יוצגו סרט הפתיחה של פסטיבל ברלין "השנה שלי עם סלינג'ר" ומבחר סרטים של במאים מובילים שביקרו בעבר בערבה. הפסטיבל יתקיים בצל מגפת הקורונה במתכונת מקוונת, אולם אם יהיה שינוי בהנחיות הוא אף יתקיים כהרגלו תחת כיפת השמיים בלב שמורת הטבע עשוש
פסטיבל הסרטים הבינלאומי בערבה יתקיים במהדורתו התשיעית בין התאריכים 5-14 בנובמבר בגרסה מקוונת במסגרתה יוקרנו סרטים מהשורה הראשונה של התוצרת העולמית העכשווית, ובנוסף תוצע מנה גדושה של סרטים דגולים מהעבר, כחלק ממחווה מיוחדת לכל היוצרים שתרמו לפסטיבל בשנים האחרונות מסרטיהם. כמו כן ייתכן כי בהתאם להנחיות הממשלה ומשרד הבריאות, יתקיים הפסטיבל גם במתכונתו הרגילה תחת כיפת השמיים בלב שמורת הטבע עשוש, בערבה התיכונה המאפשרת חוויית צפייה בנוף עוצר נשימה.

את הפסטיבל יפתח "חברים יקרים" (Dear Comrades), סרטו החדש של הבמאי הרוסי אנדרי קונצ'לובסקי, שהוצג השנה בפסטיבל ונציה וזכה שם לפרס מיוחד של צוות השופטים. גם סרטו הפיוטי הקודם של קונצ'לובסקי, "לילותיו הלבנים של הדוור" משנת 2014 יוקרן בפסטיבל. במהדורת ה"און ליין" אפשר יהיה למצוא סרטים חדשים הראויים לתשומת לב מיוחדת. "תחת שמיים פתוחים" של היפנית מיואה נישיקאווה, חניכתו של קורה-אדה, המתארת שיקום של יאקוזה יוצא דופן אחרי 13 שנה בכלא. הסרט הוקרן בפסטיבל טורונטו האחרון. "תקווה", סרטה האוטוביוגרפי של הבמאית הנורבגית מריה סודאהל המספרת על עצמה ועל משפחתה ועל התקופה שבה קבעו רופאיה כי חלתה במחלה סופנית.

[*]

(תמונה מתוך סרט הפתיחה "חברים יקרים")

סרטים נוספים שיוצגו הם "לעולם לא יירד עוד שלג" - סרט חדש של מלגושה שומובסקה, סרט סוריאליסטי על חברת שפע מתנוונת שחרדה מפני פלישת מהגרים מן החוץ, "זיעה", סרטו של מגנוס ואן הורן השוודי על שלושה ימים בחייה של ממריצת כושר, "ארוחת ערב באמריקה" של אדם רמייר המציג את מסע הבריחה מהמשטרה של סיימון – פאנק-רוקר מעיירה אמריקאית קטנה ופאטי – צעירה אקסצנטרית שמצטרפת אליו בלי להבין ששותפה להרפתקה הוא סולן הלהקה הנערצת עליה. "השנה שלי עם סלינג'ר" של פיליפ פלארדו, שפתח את פסטיבל ברלין, שמביא את סיפורה של ג'ואנה, צעירה שחולמת להיות סופרת ומוצאת את עצמה מועסקת עבור אחד מגדולי הספרות האמריקאית.

בפסטיבל תתקיים מחווה לבמאים גדולים שביקרו או שסרטיהם הוצגו בערבה בהם "נפש עדינה" ו"דונבאס" של הבמאי האוקראיני סרגי לוזניצה ובכורה עולמית לסרטו התיעודי הקצר "לילה באופרה". סרטיו של תומאס וינטרברג הדני "החגיגה" ו"ניצוד", סרט הפתיחה של הפסטיבל הראשון, יוקרנו אף הם. לצד "זיכרונות נעורים" של הבמאי הצרפתי ארנו דפלשן, חביב פסטיבל הסרטים בקאן, אפשר יהיה לראות גם את "מלכה וכמה מלכים", סרט שהוא עצמו בחר עבור התכנית המיוחדת. חלק נוסף מהמחווה יתפסו שני במאים מרומניה שזכו לתהילה בינלאומית והיו שניהם בפסטיבל סרטים בערבה. "בגרות", סרטו של כריסטיאן מונג'יו על פער דורות, הוצג בפסטיבל בנוכחותו ולצדו יוקרן סרטו "4 חודשים, 3 שבועות ויומיים" שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן. בנוסף יוקרנו גם שניים מסרטיו של קורנליו פורומבויו: "השורקים" שביקר בפסטיבל אשתקד, ולצידו "שם תואר, משטרה", שקיבל את פרס "מבט מסוים" בקאן. סרטים נוספים שיוצגו הם הסרטים האיסלנדיים "לב רחב", "נוי האלבינו", "דרורים" ו"וולקנו", סרטיו של אנדרי צוויאגינצב "אהבה חסרה" ו"השיבה", סרטיו של בוריס חלבניקוב "הפרעה בקצב הלב" ו"הדרך לקוקטבל" וסרטיו של הבמאי היפני הירוקאזו קורה-אדה "המשפחה שלי" ו"עדיין מתהלכים".

ויש כמובן גם מנה ישראלית, שכוללת הפעם שלושה סרטים קלאסיים: "אוונטי פופולו" של רפי בוקאי ז"ל, "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"חופשת קיץ" של דוד וולך בכיכובו של אסי דיין. בכורה עולמית לסרט ישראלי קצר תשתלב גם היא בקטגוריה זאת - "פרדייז" של אסף סבן ("בית בגליל"), הופק במסגרת "קצר במדבר" שהפסטיבל מקיים כבר שמונה שנים, ועל אף הקורונה, הושלם בזמן ויוקרן לראשונה בפני קהל.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "השורקים")

ומה יקרה אם בכל זאת תתאפשר הצגת סרטים תחת כיפת השמיים, בלב הערבה? אזי יוכלו להתכנס אוהבי קולנוע, כמדיי שנה, בלב שמורת הטבע עשוש, ולצפות על מסך ענק תחת חופת הכוכבים בסרטים ממיטב התוצרת העולמית העכשווית. כך יתווספו לפסטיבל עוד כמה סרטים חדשים שאין עליהם בינתיים זכויות הצגה מקוונת. את התוכנית יפתח "עוד סיבוב" ("Another Round") של תומאס וינטרברג, הטרגי-קומדיה של הבמאי הדני על ארבעה מורים באמצע החיים המחליטים לבדוק איך תשפיע צריכת אלכוהול במידות שונות על חייהם הפרטיים והמקצועיים. מרגע הקרנת הסרט בפסטיבל קאן השנה הוא זכה לביקורות נלהבות והשבוע אף הוכרז כי זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל לונדון היוקרתי.

עוד יוקרנו: "Nowhere Special", סיפור על אב חד-הורי שמחפש נואשות משפחה אומנת שתאמץ את בנו, אחרי שהתבשר כי הוא חולה בסרטן ונותר לו רק זמן קצר לחיות. "New Order" של מישל פראנקו המכסיקני, שהוצג בפסטיבל ונציה השנה וזכה בפרס חבר השופטים. "אמהות אמיתיות" של נעמי קוואסה על אם ביולוגית שנזכרת אחרי כמה שנים טובות שהיא רוצה להחזיר לעצמה את הבן שמסרה לאימוץ. גם סרט ישראלי חדש יצטרף לקטגוריה זו בהקרנת טרום בכורה "הנה אנחנו" ("Here We Are") של ניר ברגמן, שהוקרן בפסטיבל קאן השנה (שגם הוא היה במהדורה מקוונת) ומספר על מסע בריחה ברחבי הארץ של אהרון ובנו המתבגר אורי, אוטיסט שאמור לעבור לחיות בפנימייה של אנשים עם צרכים דומים לשלו, אבל לאביו מתברר בדרך שאולי הוא עדיין לא מוכן לפרידה.

כל חובבי הקולנוע שמעוניינים לצפות בסרטים מהבית מוזמנים לפנות לאתר הפסטיבל ולרכוש כרטיסים בודדים או מנוי שיאפשר להם לראות עשרה או חמישה סרטים, לפי בחירתם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ניצוד (עמוד סרט)
חץ החגיגה (עמוד סרט)
חץ המשפחה שלי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט