חדשות קולנוע וסרטים

חוזרים ללימודים: 5 בתי ספר אהובים מהסרטים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שנת הלימודים יצאה לדרך ולראשונה מזה שלוש שנים תתקיים כסדרה ובמלואה. עם כל הקסם והתחושה החגיגית שאופפת את ה-1 בספטמבר, בית הספר הוא לא חוויה קלה או מהנה לכל תלמיד. כמו בסיטואציות רבות בחיים, הקולנוע מאפשר את הבריחה הרגעית מהמציאות. בתי הספר הקולנועיים לא מושלמים גם הם, אבל אנחנו אוהבים לחזור ולבקר בהם, בשביל הכיף וגם אולי כדי ללמוד משהו על עצמנו
תיכון איסט גרייט פולז – "אמריקן פאי"

כל תיכון העומד בפני נשף הסיום הוא פצצת הורמונים מתקתקת. ב"אמריקן פאי" הפצצה הזו הוטחה במלוא הדרה במסך הגדול. הנשף הוא הדדליין האחרון לאיבוד בתולים עבור כל בוגר לעתיד וגיבורי הסרט יוצאים מגדרם כדי להשיג את המטרה. הורמונים משתוללים לא ממש תורמים להיגיון בריא והם מוצאים את פורקנם במקומות שלא כל כך מתאימים להם, כמו מקהלה או פאי תפוחים.

אפילו הטכנולוגיה לא בצד שלהם, כשמצלמת רשת, תגלית חדשה ב-1999, משדרת אקט מיני כושל של ג'ים ונדיה לכל הקמפוס וגורמת למבוכה רבה. התכניות של כולם קורסות אבל החברים מצליחים להגיע למטרה הנחשקת בכל זאת, לא לפני שהם מתבגרים ומבינים שיש בחיים דברים חשובים יותר מסקס. אלא אם מדובר בנקמה בבריון של השכבה על ידי פיתוי של האמא הסקסית שלו שהביאה לכינון המושג MILF.



תיכון נורת' שור – "ילדות רעות"

בעוד לא כל אחד ירצה ליפול קורבן לתשומת לבה של רג'ינה ג'ורג', בואו נודה בזה: בכל בית ספר יש לפחות אחת כזאת. אני אישית מאוד הייתי שמח ללמוד בבית ספר שבו טינה פיי היא מורה, אפילו אם היא נטולת סמכות לחלוטין. בעיני קיידי (לינדזי לוהאן), נערה שהתחנכה עד כה בחינוך ביתי באפריקה, מסדרונות בית הספר נמשלים לג'ונגל ומגוון הקליקות הסטריאוטיפיות של התלמידים – לממלכת החיות.

צורת הסתכלות זו אינה רחוקה מהמציאות כי אדם לאדם זאב, במיוחד אם הוא נערה מתבגרת. קיידי לומדת את התכסיסים של הסביבה החדשה ועושה את דרכה מתחתית שרשרת המזון של המקובלים אל פסגתה, כשתוך כדי היא דואגת שהמלכה המכהנת, רג'ינה ג'ורג' (רייצ'ל מקאדמס), תעשה את הדרך ההפוכה. המזימות של כולן מתפוצצות להן בפנים בסצינה כאוטית שכאילו מתרחשת בג'ונגל אמיתי, למרות שעדיין מדובר במסדרונות בית ספר, ולמורים חסרי האונים אין שום שליטה על הבלאגן.

תיכון רידל – "גריז"

תיכון משנות ה-50 מתוך סרט משנות ה-70 שאנחנו אוהבים לחזור אליו עד היום. התלמידים לא נראים כמו ילדים בתיכון אלא יותר כמו ההורים שלהם, הבגדים והתסרוקות יצאו וחזרו לאופנה מספר פעמים בעשורים שחלפו מאז, אבל אין תחליף לחיזורים בשירה של ג'ון טרבולטה שחג בריקוד חלקלק כמו השיער הספוג בג'ל שלו סביב אוליביה ניוטון ג'ון ז"ל על אותו ספסל במגרש ספורט.

"גריז" הפך לאחד ממחזות הזמר המצליחים והמוכרים בכל הזמנים. אך מעבר לשירים שהפכו לנצחיים, רידל הוא התגלמות התיכון האמריקאי הטיפוסי כפי שאנחנו מתארים אותו, לטוב ולרע. אהבת נעורים עם טיולים על החוף וסרטים בבתי קולנוע פתוחים. התנהגות חסרת אחריות, מרוצי מכוניות בסגנון "מרד הנעורים" ויחסי מין לא מוגנים. הכל כמובן בא על סיכומו באירוע המכונן של כל נער אמריקאי – נשף הסיום ותחרות ריקודים.



תיכון שרמר – "מועדון ארוחת הבוקר"

סרטו של ג'ון יוז היה הראשון שהדביק בצורה מושלמת את התוויות על סוגי התלמידים השונים שאפשר למצוא בבית ספר: החנון, המוזרה, הספורטאי, המפונקת והמסומם, ואז הסיר אותן. החמישה נפגשים בשבת בספרייה של בית הספר לריצוי עונש ריתוק ומעבירים יום שלם ביחד. כמו שתמיד קורה בסרטים לאנשים הנעולים ביחד בחלל סגור, הם לא יעזבו אותו כפי שהיו כשנכנסו. על אחת כמה וכמה כשמדובר בבני נוער האוהבים לקרוא תיגר על גבולות, כשהם נעולים בתוך מקום שבו החוקים מאוד נוקשים בשעות הפעילות, הספריה.

במהלך שהותם מתפתח שיח, התוויות וההגנות יורדות בהדרגה ומתחתן נחשפים מתבגרים פגיעים שמגלים שיש להם הרבה מן המשותף. כשהריתוק נגמר והדלתות נפתחות, הנערים שלא היו מדברים זה עם זה ביום רגיל, יוצאים משם כחברים. "מועדון ארוחת בוקר" נבחר לא פעם למקום הראשון ברשימות סרטי בית ספר הטובים והמציאותיים ביותר. למרות היותו מציאותי כל כך, תיכון שרמר היה לאחד מבתי הספר הנחשקים ביותר עם צאת הסרט, אולי בגלל הספרייה המהממת.

הוגוורטס – סרטי הארי פוטר

בית הספר היחיד ברשימה שלא ניתן להתקבל אליו באמצעות הרשמה או הישגים קודמים, אלא רק בזימון על סמך תכונה מולדת. זו לא הסיבה היחידה למה הוא הנחשק מכולם. חלומו של כל ילד ללכת לבית ספר לקוסמות, כזה שבו כל אחד הוא מיוחד ובעל כוחות. אף אחד לא מוטרד מהסכנות האורבות בכל פינה, טרולים במרתפים, כלבים בעלי שלושה ראשים, מכשפים מרושעים,

נחשים ענקיים, רוחות רפאים במסדרונות ושירותים שבשבילם קירות לא קיימים, שלא לדבר על הסכנות בשיעורים עצמם, בהם ניתן להיפגע מכישוף טועה, להיטרף על ידי צמח או לחטוף ביס מהיפוגריף. למעשה מדובר בבית הספר המסוכן בעולם. אבל ההורים פשוט שולחים את ילדיהם לפנימייה שממנה יחזרו לחופשה רק פעמיים בשנה, וגם אין בה שום סיכוי לשביתות. הוגוורטס הופך לדמות בפני עצמה בסרטים, עם גרמי מדרגות נעים, תמונות מדברות, אוכל מהאגדות ומשחקי קווידיץ' במקום שיעורי ספורט.

יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אמריקן פאי (עמוד סרט)
חץ הארי פוטר ואבן החכמים (עמוד סרט)
חץ ילדות רעות (2004) (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט