חדשות קולנוע וסרטים

ט"ו באב בסינמטק חיפה: חודש של אהבה עם סרטים מכל הזמנים

מאת:
טו באב בסינמטק חיפה: חודש של אהבה עם סרטים מכל הזמנים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חודש לוהט בסינמטק חיפה: מפגשים עם יוצרים, טרום בכורות, הסרטים החדשים והמדוברים של הקיץ, שבוע הקולנוע הסיני, שבוע הקולנוע הצ'כי וסרטי אהבה לכבוד ט"ו באב
מפגשים עם יוצרים - יוצרים מוכשרים ובולטים ידברו על סרטיהם בתום ההקרנה

נורית אביב - אישה עם מצלמה+ בשורות: - שני סרטים ושיחה בערב אחד - 8.8.2023

נורית אביב - אישה עם מצלמה - בימוי: זהר ברנט. סיפורה של הבמאית נורית אביב, צלמת הקולנוע הראשונה בצרפת ובאירופה כולה. אישה חלוצה במקצוע גברי, שצילמה יותר ממאה סרטים. האישה שבילתה רוב חייה מאחורי המצלמה ורגילה לשלוט בכל פרט בפריים, מתקשה להתמסר למקומה החדש כנושא הסרט, אך אט אט נושרות המגננות ופיסות חיים מצטרפות לפענוח יצירתה, המאופיינת באובססיה לשפה, לשאלות של זהות מורשת, זרות ושייכות.

בשורות - בימוי: נורית אביב. הסרט משרטט את דיוקנן של שבע נשים. נקודות המוצא שלהן הן הבשורות להגר, שרה ומריה כפי שהן מתוארות בתנ"ך בברית החדשה ובקוראן. את החוטים שהנשים מושכות מהטקסטים הן טוות למארג חדש של פירושים ואסוציאציות אישיים. בין הסרטים תתקיים שיחה עם הבמאית זהר ברנט ולאחריה הפסקה של כעשר דקות.

שלושתנו - 15.8.2023 - בימוי: הניה ברודבקר. זוג חרדי צעיר, הורים לילד אוטיסט, נקרעים בין ההשתייכות לקהילה החרדית ובין הרצון להעניק לבנם אפשרות להשתלב בחברה. מול המצלמה מתרחשת טרנספורמציה דתית ותרבותית של משפחה המחפשת את מקומה בעולם. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית הניה ברודבקר.



יוסי שריד - 22.8.2023 - בימוי: אבידע לבני. הוא היה משורר צעיר ומבטיח שסומן לגדולות על ידי אמו שהתאבדה כשהיה בן 21; התגלגל לפוליטיקה בטעות, הפך למנהיג השמאל שמיקם עצמו לצד השקופים והדחויים אבל לא הצליח להיות נאהב עליהם; במשך 50 שבועות וחמישה ימים נלחם שר החינוך יוסי שריד בדרישה שיכסה את חובות תנועת החינוך של ש"ס ולא הסכים לסגת, מאבק בו טמון סיפור חיי האופוזיציונר הנצחי שסירב להתפשר. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי אבידע לבני.

האסיר - X 29.8.2023 - בימוי: הילה מדליה, עמוס רוברטס. בדצמבר 2010 נמצא אסיר מת בכלא איילון. שמועות ודיווחים עמומים על קיומו של "אסיר X" – אדם אלמוני שהוחזק בבידוד מוחלט בגין פשעים לא ידועים – החלו לצוץ, אך צו איסור פרסום גורף הוטל על הפרשה, וגם על עצם קיומו של הצו. הסרט משרטט את דמותו של בן זיגייר, תוך הצגת תמונה מורכבת של המוסד ואנשיו, שבדרך כלל חוסים תחת מעטה של חשאיות אפופת מיתוסים. הפרשה הזו נוגעת בנקודות האפלות ביותר של מערכות השלטון בישראל ומדגישה את חשיבותה של השקיפות בשמירה על הערכים הדמוקרטיים. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית הילה מדליה.

לכל הפרטים, הקרנות והזמנת כרטיסים. היכנסו לאתר הסינמטק שבוע הקולנוע הסיני

תכנית יחודית לסינמטק חיפה: חוויה מרהיבה של תרבות וקולנוע מופלא מהמזרח הרחוק .השבוע המיוחד יספק לכם הזדמנות חד פעמית לצפות במיטב הקולנוע הסיני, סרטים זוכי פרסים של היוצרים החשובים ביותר בקולנוע הסיני המודרני.

קאילי בלוז - 10.8.2023- סרט הפתיחה בימוי: בי גאן. אסיר לשעבר, שעובד כרופא בעיירה קטנה באזור כפרי, יוצא למסע חיפושים אחר אחיינו. במהלך הטיול הוא יוצר קשר עם אנשים מההווה, מעברו ומעתידו. "הסרט נותן מבט על אנשים ועל אומה הלכודים בין עבר רדוף ובין, כמו שנרמז בסרט – עתיד שמציע תקווה" (וראייטי). הסרט זכה בעשרים פרסים בפסטיבלים בינלאומיים, ביניהם פרס הבמאי המבטיח בפסטיבל לוקרנו 2015.

פחם שחור, קרח דק- 11.8.2023 - בימוי: דיאו ינאן. עיירה קטנה בצפון סין, 1999. קצין משטרה שנפצע במהלך ניסיון ללכוד רוצח והושעה, מנסה לחקור לאחר חמש שנים סדרת רציחות ומגלה כי הקורבנות היו קשורים לאישה צעירה ויפהפייה, שעובדת במכבסה קטנה. הוא נשבה לחלוטין בקסמה ומתאהב בה.

אפר לבן - 12.8.2023 - בימוי: ז'י ז'אנג-קה. היפהפייה עוזבת עיירת כורי פחם ועוברת אל העיר הגדולה, שם היא מתאהבת במאפיונר מפוקפק. סיפור אהבתם הסוער מתרחש על רקע השינויים המואצים שעוברת סין, ונפרש על פני 17 שנה, במהלכן יש ניסיון לכונן מחדש את המסורת יחד עם התכתיבים המודרניים.



עיסוי עיוור - 13.8.2023 - בימוי: יא לו. הסרט מבוסס על הרומן פרי עטו של הסופר בי פיו - דרמה שבמרכזה עובדי מכון עיסוי בנאנג'ינג. מה שמשותף לכולם הוא העובדה שכולם עיוורים או כבדי ראייה. במכון הצפוף הזה אנשים מרגישים בבית, ומתערבבות בו שמחות, כאבים ותשוקות ויצרים. הסרט זכה ב-43 פרסים בפסטיבלי סרטים, ביניהם פרס דב הכסף בפסטיבל ברלין 2014.

גם הרים ינועו - 14.8.2023 - בימוי: ג'אנג קה ג'יה. חייה של טאו ושל הסובבים אותה והקרובים לה מסופרים בסרט על פי שלוש תקופות – 1999, 2014 ושנת 2025. באמצעות שלושה סיפורים אישיים מאוד מתאר הסרט גם את השתנות החברה הסינית ושואל שאלות לגבי עתידה.

לכל הפרטים, הקרנות והזמנת כרטיסים. היכנסו לאתר הסינמטק

שבוע הקולנוע הצ'כי

מיטב הקולנוע הצ'כי בשבוע מיוחד של הקרנות על המסך הגדול. סרט הפתיחה הוא "הבוהמי" על המלחין הקלאסי יוזף מיסליבצ'ק, סרט שהיה נציג צ'כיה לפרס האוסקר לסרט הבינלאומי הטוב השנה. הבמאי ווייצ'ך מאשק יציג את סרטו "ארבד" סרט הנעילה של שבוע הקולנוע. בנוסף יוקרנו שתי קלאסיקות משנות החמישים והשישים. "החייל האמיץ שווייק" מאת הבמאי קארל סטקלי שבצ'כיה מציינים 120 שנה להולדתו, ו"על חגיגה ועל האורחים" שאת תסריטו כתבה אסתר קרומבכובה והיה אסור להקרנה בצ'כוסלובקיה הקומוניסטית. את התוכנית משלימה קומדיה צ'כית טיפוסית "גדוד שריון" - עיבוד לספרו של יוזף שקבורצקי.
חודש של אהבה

לכבוד חגיגות ט"ו באב יוקרנו סיפורי אהבה קלאסיים לצד לדרמות מודרניות שמתעסקות במורכבויות של הקשרים האנושיים. מפגשים רומנטיים, חתונות מרהיבות, סיפוריים קומיים וטרגיים והרבה רגעים של שמחה ורומנטיקה. הזדמנות להתרגש, לחוות וליהנות מסיפורים שירטיטו את לבכם. בין הסרטים שיוקרנו: "לילות כביריה", "צ'או רומא", "לא לוקחים קשה", "אהבה איטלקית", "דמעות של לב שבור", "בצלן של נשים", "שקרים קטנים", "חיי אהבה", "דיברנו מספיק", "#מאהב_צרפתי".



טרום בכורות

הקרנות טרום בכורה של הסרטים הטובים והחדשים מהעולם כולו בצד הקרנות מיוחדות של הסרטים המדוברים של הקיץ! בין הסרטים שיוקרנו: "חיים שלמים", שהוקרנה בפסטיבל ברלין ורבים כבר חוזים שתיקח חלק משמעותי בעונת הפרסים הבאה ובטקס האוסקר, "ריאליטי", זוכה פרס הסרט הטוב בתחרות 'ברוח החופש', פסטיבל ירושלים, "על האדמנט", הזוכה הגדול של פסטיבל ברלין לשנת 2023, "ילד אורז" אשר זכה בפרס הראשון בפסטיבל טורונטו ומככב מאז בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם, "העגלה הגדלה", "חדר הפלאות", "פנים אל מול פנים", "התאוריה של מרגריט" ועוד!

לכל הפרטים, הקרנות והזמנת כרטיסים. היכנסו לאתר הסינמטק
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ מאהב צרפתי (עמוד סרט)
חץ פנים אל מול פנים (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט