חדשות קולנוע וסרטים

"אני בהלם מזה שאני עדיין בתחום. אני צריך את הבמה, זה מרפא אותי"

אני בהלם מזה שאני עדיין בתחום. אני צריך את הבמה, זה מרפא אותי
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
גל אמיתי בכלל לא תכנן להיות שחקן, אבל לדבריו המקצוע בחר בו. לכבוד הסרט החדש שבו הוא מככב, "קרב אוויר", הוא מספר על האודישן לתפקיד הראשי בסרט שלא עבר, בית הספר למשחק שהקים וחוגג עשור, הדבר החשוב ביותר לשחקנים, והרצון להקים משפחה - וגם להקים תיאטרון חדש בישראל
גל אמיתי כלל לא רצה להיכנס לכיתת התיאטרון בתיכון מקיף עומר. באותם ימים הוא היה בכיתה י"א, מבולבל ושובב כל כך שאף מחנכת לא רצתה אותו בכיתה. "הייתי אחד שנחבא אל הכלים, נעמדתי מאחורה ועשיתי סצנה אחת במצב די כועס. פתאום הגיע איזה בחור שאמר לי 'אמיתי, אתה שחקן בן זונה'. הייתי בהלם. באותה תקופה חיפשתי את עצמי. זו הייתה הפעם הראשונה שקיבלתי מחמאה וגיליתי שאני טוב במשהו."

שנה אחר כך, אמיתי קיבל את התפקיד הראשי בהצגה של מגמת תיאטרון, מה שהוביל אותו בהמשך להופיע בתיאטרון באר שבע. מספר שנים לאחר מכן, השחקן מצא את עצמו בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין, באותה כיתה ביחד עם כוכבים כמו תומר קאפון ואגם רודברג. "כולם נראו לי כל כך מקצועיים, כל כך מנוסים והנה מגיע אני, גל אמיתי ממקיף עומר. גם שם הייתי נחבא אל הכלים ובשנה הראשונה רק פחדתי שידיחו אותי", הוא משחזר.

כעשרים שנה לאחר מכן, אמיתי מחזיק ברפרטואר מרשים של תפקידים בתיאטרון, טלוויזיה, קולנוע ואפילו בהנחיה וגם מנהל בית ספר למשחק. "לא ידעתי שזה יתפתח למשהו מגוון כל כך. את האמת, רק רציתי שתהיה לי קריירה בדבר הזה. אחרי הלימודים, כיוונתי שיתנו לי איזשהו תפקיד. אבל למזלי, התפקיד הראשון שלי היה 'גאליס'. את האמת, אני מבסוט על הדרך שלי. אני שמח שהכול אצלי היה מובנה, הדרגתי. אין לי תפקיד שהוא קונצנזוס, משהו שכולם ראו ומכירים אותי רק ממנו. יחד עם זאת, להגיד לך ששבעתי? ממש לא", הוא אומר בחיוך.

את אמיתי אני פוגש לרגל קידום סרט חדש בכיכובו, "קרב אוויר", סרט אליו הגיע בנחישות להשיג את התפקיד הראשי. "התגלחתי, הסתפרתי קצוץ, שאלתי סרבל טיסה מחבר שלי ונכנסתי לחדר האודישנים כמו טייס מן המניין. הם נורא אהבו את ההשקעה והעביר אותי לשלב המאצ'ינג. שם כבר לא הייתה התאמה, בעיקר מבחינה פיזית כי אני גבוה ממאור שוויצר ומדניאל ליטמן בראש. אבל הם כל כך אהבו את האודישן ואת ההשקעה שהם הציעו לי את התפקיד של מפקד הבסיס, אל"ם יאיר קרני. זה מה שנקרא לנצח את האודישן מבלי לקחת את התפקיד".



אחרי שגילם בעבר דמויות צבאיות אהובות, ביניהן יצחק רבין, יאיר קרני היא דמות שרחוקה במיוחד מאהבת הצופים. "אני חושב שאלו הדמויות הכי כיפיות", צוחק השחקן. "בצילומים הייתה לנו סצנה שבה מאור (המגלם את סרן רן נשר) נוזף בכל הטייסים, כשפתאום אני נכנס לחדר וכולם נמתחים. אז בסופו של דבר, זו הייתה חוויה שנורא נהניתי ממנה".

איך היה לעבוד עם הבמאי רועי הורנשטיין שנאבק יותר מ-15 שנה ליצור את הסרט? "הוא גבר אמיתי, הוא מגייס אותך למלחמה שלו ואתה מוכן לתת את כל כולך בשבילו. הוא מהבמאים הבודדים שאומרים לך 'כל הכבוד' אחרי כל טייק ורק אז נותן את ההערה שלו. זה הדבר היחיד ששחקן צריך כי בסופו של דבר כולנו חסרי ביטחון וכולנו רק רוצים את האישור, שיגידו לנו שאנחנו טובים. יש במאים שיכולים להוריד אותך ויש במאים שמרימים אותך ומעצימים אותך".

דבר נוסף שתרם לחוויה היא שזו הייתה הפעם הראשונה שבה זכה אמיתי לככב לצד תלמידים שלו. למעשה, בית הספר למשחק שלו רשום בקרדיטים תחת ייצוג שחקנים. "בזמן החזרות, המפיק פנה אליי בשאלה האם יש לי רעיונות לשחקנים שיעשו תפקידים קטנים יותר, כאלו שבשבילם לא פותחים אודישנים. בחרתי שניים מהבית ספר, אלקנה בן עזרי ודור סוקולר, והם התקבלו. זה היה ממש כיף כי הם שיחקו טייסים מהפלוגה, רואים אותם הרבה בסרט וגם יצא לנו לעשות כמה סצנות ביחד. זה קטע, אבל היה להם יותר ימי צילום ממני".



(גל אמיתי. צילום: שי פרנקו)

"הסטודיו", בית הספר למשחק שהקים גל אמיתי, חגג לאחרונה עשור להיווסדו. בימים אלו, ישנן 12 קבוצות שלומדות בו ו-250 תלמידים שרשומים בבית הספר. כל תלמיד עובר תהליך בחינות קפדני שבודק את הבגרות והפוטנציאל של כל אחד. מורים כמו מגי אזרזר, ג'וי ריגר ודניאל גל קופצים מהעבודה על סט הצילומים ללמד בכיתות, אמיתי עצמו מספר שלימד 75 תלמידים ביום הראיון. הפרט המפתיע ביותר הוא שהשחקן פתח את הסטודיו ישר אחרי שהוא סיים את לימודי המשחק ביורם לוינשטיין. "זיהיתי צורך, יש מלא חוגים למשחק אבל אין קורס מקצועי לנוער", מסביר השחקן על הגילוי המפתיע. "זה הרבה בזכות יורם כי הוא שולח אותנו ללמד בשכונת התקווה, הוא הפך אותי למורה. אחר כך עבדתי ב'גאליס' וגיליתי שלהרבה חבר'ה צעירים אין איך ללמוד משחק בצורה מקצועית, למרות שמאוד רוצים ללהק בני נוער. אז פתחתי קורס. במשך השנים זה התפתח ונוספו תלמידים, מורים וכו'".

זה לא סוד שלא קל לשרוד כבית ספר למשחק, איך שורדים במשך עשר שנים?

"לדעתי, המפתח הוא שלא באנו לעשות מבית הספר כסף. כמובן שזה עדיין עסק אבל זו לא מסחרה. בעולם הזה של הקורסים יש הרבה מאוד זבל ואני לא מדבר אפילו על נוכלים שרק מחפשים לנצל חלומות של צעירים וצעירות. אצלנו אין את זה, יש אנשים באים להיבחן לסטודיו ומקבלים תשובה שלילית. זה לא אומר שהם לא מוכשרים, אבל אני יודע מה המסלול שבנינו ואני יודע מה הבשלות המסוימת שצריכים בשביל לקטוף את ההזדמנויות שאנחנו מציעים. יש מקומות שיקבלו אותם, בלי סינון או תהליך קבלה מסוים ורק בשביל הכסף. אני יודע שהמסלול שלנו הוא מהיקרים בארץ ואם התלמיד לא בשל מספיק - הוא לא יקבל את התמורה המלאה לכסף שלו. לא באנו ללטף, הכל אצלנו הוא קודם כל מקצועי".

טליה ברטפלד, יהודה בוחבוט ושקד קנוביץ הם רק חלק משמות הבוגרים שהסטודיו ייצא לתעשייה. בשנה שעברה בית הספר קיבל הישג נוסף כאשר בוגר נוסף, עידו טאקו, קטף מועמדות לפרס השחקן הטוב ביותר בטקס פרסי האופיר על משחקו בתפקיד הראשי בסרט "החייל הנעלם".
"יש לנו עוד רשימה ארוכה של תלמידים שעשו תפקידים, אבל להגיע לפרס אופיר זה דבר מדהים", מספר המורה בגאווה. "הוא מדהים והוא למד רק בסטודיו. היה לי ברור מההתחלה שהילד הזה הוא מיוחד והוא עוד יגיע רחוק בהמשך".

איך הגעת לשורה מאוד מכובדת של מורים שהם שחקנים בתעשייה?

"הקונספט נולד מזה שלא הבנתי איך מלמדים אותי מורים שלא שיחקו יום אחד בחייהם. אותי עניין לדעת איך עוז זהבי מתכונן לאודישן או מה אורי פפר עושה אחרי שהוא עובר את האודישן. אז אני מאמין שאם אותי זה מעניין, כנראה זה מעניין גם אחרים. בנוסף, אני מאמין גדול שאין אמת אחת. בהתחלה, רק אני לימדתי בסטודיו ומהר מאוד הבנתי שעם כל הכבוד יש שחקנים הרבה יותר מנוסים ממני בעולמות אחרים. מגי אזרזר יותר מנוסה ממני בעולם המשחק המצולם ומשה אשכנזי יודע פי מאה יותר על קומדיה ודמויות קיצון. לקחתי את הטובים מכל מקצוע, נתתי לתלמידים להכיר עוד ועוד שיטות ואז להחליט מה נכון להם."



(מתוך הסרט "קרב אוויר". באדיבות סרטי יונייטד קינג. צילום: דוויד סקורי)

האם יש לך תפקיד שאתה גאה בו במיוחד?

"אני מאוד גאה בתפקיד שלי כרבין בסדרה 'פלמ"ח'. זה כבוד אמיתי להציג את רבין לבני נוער בסדרה כזו. דרך התפקיד גם יצא לי להכיר את משפחת רבין, לשבת עם דליה רבין ונועה רוטמן, הנכדה שלו. מה שבסוף גם הוביל אותי להנחות את טקס רבין בבית הנשיא. בתיאטרון, התפקיד שאני הכי גאה בו היה אורי ב'הוא הלך בשדות', הצגה פשוט מדהימה".

איך שורדים כשחקן בישראל של 2024?

"אני בהלם מזה שאני עדיין בתחום. אני תמיד אומר שהמקצוע בחר בי, אני לא יכול לראות את עצמי בכל מקצוע אחר. אני צריך את הבמה, זה מרפא אותי, אני צריך לשחק וגם חשוב לי לשחק. אז איך שורדים? לא לפתח ציפיות אחרי אודישנים. ליהוק יושב על כל כך הרבה דברים מעבר לכישרון, על מראה חיצוני או גובה כמו שהבנתי מ'קרב אוויר'. הפיתרון במקצוע שלנו הוא לעשות כמה שיותר אודישנים, שלח לחמך על פני המים. להיות ב-state of mind של 'אני רוצה לעשות את התפקיד ואני אשמח אם תבחרו אותי, אבל אני לא חייב'. בכל אודישן, יש לי הזדמנות לנקות משהו מהנשמה שלי. אחר כך, זה לא תלוי בי. עוד דבר שנהדר במקצוע שלנו הוא שאפשר לעשות עוד דברים. גם אם אתה עושה סדרה או הצגה, יש לך זמן ללמד משחק, לכתוב איזו הצגה או אפילו לביים. האפשרויות פתוחות ומה שחשוב הוא להמשיך בדרך ולעשות".

אם אנחנו מדברים על דברים נוספים ששחקן מסוגל לעשות, אמיתי מצא את עצמו בימים אלו מפיק מחזמר ילדים. השם הוא "קינג קונג" ובההפקה שותף אמיתי בהובלת הסטודיו וביחד עם מאור מימון. "זה מטורף, יש לנו בובה בגובה של 6 מטר", מספר אמיתי. "זה נכון בעיניי ההתפתחות של הסטודיו לכדי תיאטרון, זה מאתגר ויש פה סיכון גדול אבל אני מעולם לא פחדתי מסיכונים."

מה הפסגה הבאה שאתה רוצה לכבוש?

"במובן האישי, המטרה שלי היא להקים משפחה כי אני כבר 36 ולדעתי כבר בשל לזה. במובן המקצועי, להקים פה תיאטרון חדש בישראל. אני מאוד מקווה שזה יצליח ונעשה פה משהו חדש".
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ קרב אוויר (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט