חדשות קולנוע וסרטים

גאווה מקומית: ההופעות הבינלאומיות הטובות ביותר של שחקנים ישראלים

מאת:
גאווה מקומית: ההופעות הבינלאומיות הטובות ביותר של שחקנים ישראלים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אין כמו ללכת לסרט הוליוודי עתיק תקציב או לפתוח סדרה איכותית בנטפליקס ולחזות בפרצוף מוכר מהארץ בתפקיד מוצלח. לכבוד יום העצמאות, כתבי האתר בוחרים את ההופעות הטובות של שחקנים ושחקניות מישראל בסרטים וסדרות מרחבי העולם - מחיים טופול ועד שירה האס. סורי גל גדות, הפעם את בחוץ
חיים טופול, "כנר על הגג" - הסרט המוזיקלי שיצא בשנת 1971 הוא עיבוד למחזמר המצליח בעל אותו השם אודות טוביה החולב ומשפחתו על פי סיפוריו של הסופר שלום עליכם. הסרט מתרחש בתחילת המאה העשרים בעיירה אנטבקה ומציג את גיבורו, טוביה, אשתו גולדה וחמש בנותיו. טוביה הוא אדם שומר מצוות ומאמין בבורא עולם ולכן קשרי הזוגיות של בנותיו לאורך השנים מציגות לו דילמות קשות. הסרט מעביר תופעות שונות כמו חילון, התבוללות, סוציאליזם ואף את הפוגרומים והגירוש, כל זאת מטופל עם קורטוב הומור ומוזיקה טובה.

את התפקיד הראשי של טוביה מגלם טופול ז"ל בכריזמתיות, רגישות ובעיקר חקוקה שירתו הענוגה בשיר "לו הייתי רוטשילד". השילוב של הסיפור המרגש שלא נס ליחו (ג'וזף סטיין) יחד עם הבימוי המקצועי (נורמן ג'ואיסון) והמשחק הכובש של טופול, מצליחים לגעת בלבבות הצופים ואף בלבבות המבקרים. הסרט זכה בשלושה פרסי אוסקר ושני פרסי גלובוס הזהב, כאשר אחד מפרסי גלובוס הזהב ניתן לטופול, שהוא ההישג הכי גדול שהיה אי פעם לשחקן ישראלי. זוהי זכייה שנייה של טופול, שבשנת 1965 קיבל את פרס גלובוס הזהב בקטגוריית "תגלית השנה" על הסרט הישראלי "סאלח שבתי". (מיכל ליבר רונן)

אני מרצה על טופול המנוח לא מעט ונוכח שוב ושוב שההופעה שלו בסרט "כנר על הגג" היא באמת יוצאת דופן. המועמדות שלו לאוסקר על סרט זה, הפעם היחידה ששחקן ישראלי היה מועמד לאוסקר, היא ראויה מאין כמוה. טופול מעניק בהופעתו דוגמה מצוינת ליוצר בשיא כוחו. (רון פוגל)



תומר קאפון, "הבנים" - בסדרה של אמזון פריים, המבוססת על קומיקס בעל אותו השם, מגלם קאפון את פרנצ'י, חלק מחבורה הנלחמת בגיבורי על סוררים. קאפון מגלם את הצרפתי הנכלולי בכישרון רב וביכולות שמראות איזה שחקן נפלא הוא. התפקיד הזה הפך אותו לכוכב בן לילה ובצדק, אך למרבה הצער, לא כולם בישראל מודעים להצלחה שלו. בקרב גיקים חובבי קומיקס כמוני, קאפון הוא עילוי ומקור להשראה. דרך החתחתים שעשה, המאמץ הרב שהשקיע והרילוקיישן שלו לדירה קטנה בקנדה מספרים את כל הסיפור. חבל מאוד שבישראל הוא לא מקבל הכרה כמו כוכבים אחרים מעבר לים. (לירן יושעי)

סלים דאו, "הכתר" - העונה הנוכחית של "הכתר" הייתה פחות חזקה מבדרך כלל. אבל היא כן הצליחה להביא נקודת מבט חדשה שטרם דוברה בעונות הקודמות - קולוניאליזם. עם דמותו של איש העסקים המצרי מוחמד אל פאייד, אדם צנוע שהתחיל מהתחתית עד שהגיע לפסגת אימפריה שבנה במו ידיו במטרה להתקרב אל בית המלוכה הבריטי. בנו הפך להיות בן זוגה של הנסיכה דיאנה שבדומה לאל פאייד, לא הצליחה לכבוש את ליבם של בני המלוכה עד הסוף.

את דמותו של אל פאייד מגלם השחקן הערבי-ישראלי סלים דאו. הופעתו של דאו הייתה אחד הדברים הכי מעניינים ומרעננים לאורך הסדרה כולה. יש בו משהו מאוד פשוט, צנוע, שנכנס לנעליו של איש העסקים באופן הכי מושלם וטבעי שיש כאילו עבר את המסע הזה יחד איתו. הוא מלא בחן ובהומור, כשהוא עושה עבודה טובה בלמידת הגינונים המצריים, מההליכה ועד לדיבור. (ליטן לשינר)לסלים דאו יש קריירה ארוכה ומפוארת בתאטרון בקולנוע ובטלוויזיה. במיוחד זכור לטוב התפקיד של החייל המצרי שגילם בסרטו של רפי בוקאי "אוונטי פופולו" ב- 1986וכן תפקידו כאבו אמג'ד בסדרת הטלוויזיה המצליחה "עבודה ערבית". בעונה החמישית של סדרת הדרמה המצליחה והמדוברת "הכתר" דאו משחק תפקיד מורכב של איש נחוש ומצליח שמנסה להתקבל לחברה הגבוהה האנגלית.

"הכתר" מקבילה בין הזרות של מוחמד אל-פאייד המצרי לתחושת השונות והזרות של הנסיכה דיאנה. נוצר קשר בין השניים, שמוביל בסופו של דבר להיכרות הגורלית בין דיאנה לדודי אל-פאייד, אתו תמצא את מותה בתאונת הדרכים המפורסמת. דאו מבריק בתפקידו כאבא קשוח, שהוא בעת ובעונה אחת גם איש רגיש ואוהב, ומועמד בצדק לפרס הבפט"א על התפקיד הזה. (יעל מאורר)



שירה האס, "המורדת" – שחקנים ישראלים רבים השתתפו בסדרות בינלאומיות, חלקן מצליחות, אבל לא זכור עוד מקרה של שחקנית ישראלית בסדרה כל כך מדוברת ומוערכת בתפקיד ראשי כמו שירה האס במיני סדרה הגרמנית של נטפליקס "המורדת". האס עשתה היסטוריה כשהייתה מועמדת לראשונה עבור שחקן ישראלי לפרס האמי, הייתה מועמדת גם לפרס גלובוס הזהב וזכתה בפרס המשחק בפסטיבל הסדרות של ברלין.

בסדרה, המבוססת על הספר האוטוביוגרפי של דבורה פלדמן, מגלמת האס את אסתר שפירו מחסידות סאטמר הקיצונית בניו יורק שבורחת משידוך כפוי ומעולם שבו נשים נמצאות בשוליים, אל עבר אמה שיצאה בשאלה ועברה לברלין. העניינים מסתבכים כמובן כשבעלה וחבריו יוצאים לחפש אחריה. האס בעלת פני הילדה מפליאה לגלם אישה הכלואה בחיים לא לה שנחושה לחיות חיים טובים יותר, כשניתן לראות את השינוי שחל בה על פניה מלאי ההבעה של הכוכבת הישראלית. לא סתם אחרי סרט זה היא נבחרה לגלם דמויות אייקוניות כמו גולדה מאיר בסדרה חדשה ואת גיבורת העל הישראלית הראשונה ביקום הקולנועי של מארוול - "סברה". (אלעד שלו)



מארק איווניר, "בארי" - איווניר מתחזק קריירה בינלאומית עניינית ומגוונת למעלה מ-30 שנה. לאחר שאשתו קיבלה הצעת עבודה בלוס אנג'לס, היגר השחקן ומשפחתו לארה"ב והחל לבנות לעצמו שם מקומי; במהרה מצא עצמו בתפקיד הקאפו מרסל גולדברג ב"רשימת שינדלר" המונומנטלי של סטיבן ספילברג, ומאז הספיק להפציע בסרטי וסדרות אקשן ומתח ("שומר המדינה" של דה-נירו; "24", "הומלנד", "פרינג'", "הרשימה השחורה" - בין היתר),קומדיות ("בארי"), דרמות ("האפיפיור החדש" של פאולו סורנטינו; "טרמינל" של ספילברג) ועוד ועוד.
הכשרונות של איווניר והיכולת שלו להתבדח גם על חשבון עצמו מתבטאים בצורה הטובה ביותר ב"בארי". בסדרת הלהיט של ביל היידר איווניר מגלם -בתפקיד כפול - את ואשה ורוסלן, צמד תאומים צ'צ'ניים, שמתפקדים כמתנקשים לעת צרה של המאפיה הצ'צ'נית, שמבקשת את שירותיו של בארי. מבין השניים, רוסלאן נחשב לסדיסט אמיתי, שידוע בעינוי קורבנותיו, אך המוניטין המאיים שלו נשבר פעם אחר פעם בשל התיאטרליות המופרזת שלו. נדמה שאיווניר נהנה מכל רגע בתפקיד הכפול, והצופים גם כן. (דניאל עמיר)

איילת זורר, "מלאכים ושדים" - זורר נבחרה לגלם את התפקיד של ויטוריה וטרה בסרט משנת 2009, המבוסס על הרומן בעל אותו השם של דן בראון ובבימויו של רון הווארד. ויטוריה וטרה היא פיזיקאית מטעם ה-CERN המסייעת לפרופסור רוברט לנגדון, בגילומו של טום הנקס, במסעו למנוע מתקפה קטסטרופלית על הוותיקן.

תצוגת המשחק של זורר זכתה לשבחים רבים על ידי המבקרים והקהל כאחד. היא הביאה עומק ומורכבות לדמות, והראתה את האינטליגנציה, הנחישות והפגיעות שלה. הופעתה של זורר הייתה ראויה לציון במיוחד בשל המנעד הרגשי שהפגינה, החל מצערה על מות אביה ועד לנחישותה העזה לעצור את הנבלים. תפקיד זה פתח עובר זורר דלתות רבות לתפקידים בולטים רבים לאורך הקריירה ההוליוודית שלה, כולל גילום אמו של סופרמן ב"איש הפלדה". (אור טילינגר)



אודיה רש, ״ליידי בירד״ - רש בת ה-25 נולדה בחיפה, ועברה עם משפחתה לארצות הברית בגיל 9. כיום היא מתגוררת בקליפורניה, אך פעמים רבות היא חוזרת לישראל, לעיתים לתקופות ממושכות. בשנת 2017, בהיותה בת 19, הופיעה בסרט ״לייד בירד״ לצד סירשה רונאן שגילמה את כריסטין. הסרט זכה לשבחים ופופולריות גדולה, ואף היה מועמד לחמישה פרסי אוסקר.

רש שיחקה בסרט את דמותה של ג׳נה, בת עשירים מקובלת שכריסטין מתקרבת אליה בתיכון. ג׳נה מייצגת את מה שכריסטין רוצה להיות אך לעולם לא תוכל - את היכולות החברתיות שבאות לה בקלות, את היופי חסר המאמץ והביטחון העצמי שרק נערה מהמעמד החברתי הגבוה יכולה להשיג. רש משחקת את התפקיד בחינניות ומציגה פה בפעם הראשונה פן נוסף ביכולות המשחק שלה. אם עד אותה שנה היא שיחקה ילדות טובות, פה היא מוכיחה שיש לה גם את לוק הביצ'ית קרת הרוח. (מישאל רוברט)

אלון אבוטבול, "עלייתו של האביר האפל" – לאורך השנים אבוטבול השתתף בסרטים רבים ביניהם גם בהוליווד ("רמבו 3" "המטרה: לונדון", "המגשר") לצד שחקנים אייקונים. אחת ההופעות הטובות שהחלו את החשיפה שלו בהוליווד הייתה בשנת 2012 בצאת הסרט השלישי בטרילוגיית באטמן של נולאן. אבוטבול משחק ד"ר פיזיקאי רוסי מטורף, לאוניד פאבל, לצידם של טום הארדי, כריסטיאן בייל ומריון קוטיאר. בעוד אבוטבול לא קיבל מספיק זמן מסך בסרט, גם בזמן הקצר שהספיק להופיע הצליח לתת הופעה משכנעת ומעניינת. (עדיאל קורן)
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אלון אבוטבול
 
חיפוש בארכיון 2014
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט