חדשות קולנוע וסרטים

קאן 2023: הסרט החדש של סקורסזה בכיכובם של דיקפריו ודה נירו

קאן 2023: הסרט החדש של סקורסזה בכיכובם של דיקפריו ודה נירו
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל ממשיך לדווח מפסטיבל הקולנוע החשוב בעולם, והפעם: הסרט החדש של סקורסזה "רוצחי פרח הירח", הסרט הצרפתי "רק שנינו", "פיירברנד" בכיכובם של ג'וד לאו ואליסיה ויקנדר על המלך הנרי השמיני, הסרט הסנגלי "בנל ואדמה" וראיון עם כוכבי סרטו החדש של המאסטר הטורקי נורי בילגה ג'יילן
ביומי החמישי בפסטיבל קאן הגשם לא מפסיק לרדת ודי קר. בפעם האחרונה שזה קרה לפני 4 שנים סיימתי את הפסטיבל והגעתי ישירות משדה התעופה בלוד לחדר המיון באיכילוב. אני מתחיל את היום בצפייה מוקדמת בסרט מסנגל ״בנל ואדמה״, סרט בהפקה צרפתית שמצולם אי שם באפריקה ומספר על אהבה של שני בני כפר קטן ונידח בלב המדבר. כמו בהרבה סרטים מאפריקה הסרט מאופיין בשילוב של צילומים נוגים על גבול הקיטש והרבה מיסטיקה ואמונות בעולם שמעבר. מודה שקצת נמנמתי בתחילה ואליי אישית הסרט לא ממש דיבר.

סוף סוף מגיע הראיון הראשון שלי בפסטיבל עם שני כוכבי הסרט הטורקי ״העשב היבש״ של גאון הקולנוע הטורקי נורי בילג׳ה ג׳ילן. השחקנית מרווה דיזדר מדהימה ביופיה והשחקן דניז סלילוגלו מרתק בהסבריו לגבי הרבדים הנסתרים של הסרט ולמרות המתורגמנית הטורקייה מנסה לענות לשאלותיי באנגלית. הראיון הנרחב עם צמד השחקנים המקסימים יפורסם באתר כשהסרט יגיע לאקרנים.



(רון פוגל וכוכבי הסרט "העשב היבש")

אני ממשיך לאחת מגולות הכותרת של הפסטיבל - ההקרנה של סרטו החדש של מרטין סקורסזה, ״רוצחי פרח הירח״. אני עומד חצי שעה בגשם בתור לכניסה ונהנה מכל רגע משלוש וחצי שעותיו של המערבון המודרני הזה. הסרט, המבוסס על ספרו של דיוויד גראן ונכתב על ידי התסריטאי זוכה האוסקר אריק רות ("פורסט גאמפ", "מינכן"), מוקרן בפסטיבל מחוץ לתחרות. בתפקידים הראשיים מככבים ליאונרדו דה קפריו ורוברט דה נירו - השחקנים הקבועים של סקורסזה שחוזרים לשתף פעולה עם הבמאי הגדול בפעם הראשונה זה לצד זה. הדמות של דיקפריו בסרט לא חכמה במיוחד ודה נירו נאלץ בעלילה להסביר לו כל מיני דברים מספר פעמים בכמה מהסצנות המשעשעות בסרט.

זוהי סאגה מונומנטלית בת שלוש שעות וחצי על מחוז אחד באוקלומה בשנות ה-20 של המאה העשרים שבו התעשרו בני שבט האוסייג' האינדיאני מנפט וקבוצה של מתיישבים לבנים זוממת להשתלט על אדמתם בכל דרך אפשרית. הסרט שהופק על ידי אפל טיוי ופרמונט ייצא בקרוב לסטרימינג באפל TV+ ונדמה לי שאכן צפייה ביתית היא יותר ראויה לעלילה המפותלת שמרגישה קצת ארוכה לצפייה רציפה בבית קולנוע. כל השחקנים משחקים נפלא, כולל התגלית לילי גלדסטון כאשתו של דיקפריו, ואפילו הבמאי בעצמו יפציע ממש לקראת סוף הסרט ויכבד את הצופים בנוכחותו. מומלץ בחום כשיגיע לסטרימינג - רצוי עם הפסקות להתרעננות. בניגוד לרוב ההקרנות כאן אף אחד לא יצא לפני סיום הסרט, למרות אורכו ומוחא כפיים במרץ בסיומו.

ערב יורד על קאן וזה הזמן לעלות על לבוש הערב החגיגי ולהגיע למסיבה הקוריאנית המסורתית בנוכחות כל המי ומה של התעשייה הקוריאנית בסיומה אני סוגר עוד יום גדוש בקאן. ביומי השישי בפסטיבל (אמצע הדרך) אני צופה בסרט המעניין ״פיירברנד״ של הבמאי הברזילאי ממוצא אלג'יראי קארים איינוז על קתרינה, אחת מנשותיו של הנרי השמיני שהצליחו לחיות אחריו. אליסיה ויקנדר הנהדרת בתפקיד הראשי וג׳וד לאו שהעלה במשקל המון בשביל התפקיד כהנרי השמיני המטורף. הסרט מעניין בחלקו והוא עוד דרמה היסטורית מפוארת שמנסה לחדור לנפשו של מלך ויחסיו עם המין השני (ממש כמו סרט הפתיחה שעסק בלואי ה-15 בגילומו של ג'וני דפ והמאהבת שלו). הסרט ככל הנראה יגיע להפצה בארץ ואז אדון בו בהרחבה.

אני אץ לצפות בסרט הצרפתי ״רק שנינו״ עם וירג'יני אפירה אהובתי - עוד יומיים אני מראיין את הבמאית ולרי דונזילי. הסרט עוסק במערכת יחסית רעילה בין בעל קנאי לאשתו. אפירה כובשת כהרגלה ואני מסוקרן לשמוע מהבמאית עוד על הסרט. צהריים ואני בהקרנה השלישית שלי להיום של סרטו החדש של ג׳סטין טרייר ״אנטומיה של נפילה״, העוסק במותו של אדם באזור מרוחק באלפים. אשתו מואשמת ברצח והסרט מתאר בדקדקנות היצ'קוקיאנית איך מנסים עורכי הדין לחשוף את האמת בין כותלי בית המשפט. את האלמנה מגלמת השחקנית הנפלאה סנדרה הולר, הזכורה כגיבורת ״טוני ארדמן״ הנהדר. הולר גם מככבת בסרט "The Zone of Interest"



שגם הוא מתמודד בפסטיבל בתחרות הראשית ורוב התחזיות מנבאות לה את פרס המשחק בפסטיבל על אחד משני תפקידיה. הסרט מתיש ופוצע את הצופה ברצינות שלו אבל בהחלט שווה צפייה. בערב אני פוגש באירוע את כריסטיאן פרידל המגלם את רודולף הס ב- "The Zone of Interest" אנחנו משוחחים אחרי הראיון על תפקידו המאתגר והוא נדמה מבויש משהו ובכלל ללא הילה של כוכב מוביל בסרט פנטסטי. לאחר מסיבה במועדון הלילה ״סילנסיו״ השעה כבר ארבע בבוקר בקאן. יש לי בדיוק שעתיים לישון עד ליום הבא.

רון פוגל הוא שליח אתר Seret לקאן. לכל הכתבות מפסטיבל קאן>> לחצו כאן
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ג'וד לאו
 
חיפוש בארכיון 2000
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט