חדשות טלוויזיה / סדרות

"אין לנו מקום אחר, אפשר רק לנסות להשפיע שיהיה קצת יותר טוב"

אין לנו מקום אחר, אפשר רק לנסות להשפיע שיהיה קצת יותר טוב
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אם אתם מתחת לגיל 30 סביר להניח שגדלתם על סדרותיו של גיורא חמיצר – "השמינייה", "האי", "החממה", סקיי" וכעת "רוני ותום" המבוססת על סדרת ספיר ילדים שכתב. לכבוד העונות החדשות של הסדרה בערוץ ניקלודיאון (yes), הוא מספר בראיון על הסיבה שבחר ללהק את דילן דרור לתפקיד הראשי, כיצד גיל ססובר לוהק לסדרה, ההשפעה של דעותיו וערכיו על כתיבתו והסיבה שהוא לא רואה את עצמו חי בשום מקום מלבד ישראל
מה משותף לשחקנים מיכאל אלוני, עדי הימבלבוי, אביגיל הררי, דניאל ליטמן, יון תומרקין, רביד רונן, עידו טאקו? כולם התגלו בסדרות של התסריטאי ויוצר הטלוויזיה, גיורא חמיצר. חמיצר (52) התל אביבי, בנו של החידונאי דן חמיצר, נחשב ל"מוח" מאחורי סדרות הילדים הפופולריות "השמינייה", "האי", "החממה", "סקיי", מנת חלקם של הקהל הצעיר בשני העשורים האחרונים וידו עוד נטויה.

איך הוא עשה זאת? "הסיבה לדבריו פשוטה – "אתה לוקח מישהו צעיר ונותן לו הזדמנות לשחק משהו מאוד מורכב ולהראות את כל מה שהוא יודע בניגוד לתפקיד משנה בסדרה קצרה. האנשים שהצליחו זה אנשים שהתאהבו בהם דרך הסדרות האלה וראו שהם יודעים לעשות המון דברים נהדרים שם. ואחר כך כל אחד עשה עם הכישרון שלו מה שראה לנכון. אף אחד לא מצליח במאה אחוז בליהוק אבל אם אתה מצליח בחמישים אחוז – עשית עבודה נהדרת", הוא מסביר.

הסיבה לראיון בינינו היא עלייתן של עונות שלוש וארבע של הסדרה החדשה שכתב, "רוני ותום" בערוץ ניקולודיאון ביס. "רוני ותום" היא סדרת הרפתקאות לילדים שמבוססת על סדרת ספרים אותה כתב. גיבורי הסדרה הם שני ילדים תל אביבים בני 12: רוני המסודר (דילן דרור) ותום הפרועה (אמילי מדואל), שהופכים מאויבים לחברים, מתבגרים יחד ויוצאים לפתור תעלומות. בעוד רוני חי בבית מתפקד עם זוג הורים ושני אחים קטנים יותר, תום גרה באוטובוס לבדה לאחר שאמה נפטרה ואביה לא נמצא הרבה בבית. "את 'רוני ותום' התחלתי כפרויקט שלי ושל שני הבנים שלי. לא חשבתי בכלל להוציא את זה בתור ספר – כתבתי סיפור בהמשכים וכל יום קראתי להם את זה לפני השינה. הם היו הקהל הראשון של רוני ותום", נזכר חמיצר.



(גיורא חמיצר, צילום: נועם בן גוריון)

כל עונה מתמקדת בתעלומה אחרת, כאשר העונה השלישית מתרחשת הפעם בקיבוץ בים המלח ודנה בהיעלמות כלבים מהקיבוץ. עלילה שנכתבה מזמן על ידי גיורא אך לאחר השביעי באוקטובר היא נשמעת קצת אחרת לקהל הצופים. "הקיבוץ - איך שהוא מופיע בספר הוא מקום חם ומלטף שקורות בו תעלומות והוא בסופו של דבר בית. ערכנו מחדש חלק מהפריימים וכל מיני דברים שהיו לצערנו טריגרים הורדנו מהסדרה. באופן כללי בשביעי באוקטובר כל ילדי ישראל הבינו שהעולם הוא מקום הרבה פחות מוגן ובטוח ממה שהיה בשישי באוקטובר וזה נכון גם להורים שלהם". חמיצר מאמין שתפקידו הוא להחזיר לילדים את הילדות שנלקחה מהם באירועים אלה: "אני חושב שלכל אדם שמייצר תוכן יש תפקיד והוא לא לשחזר את הטראומה שנחשפו אליה הילדים, אלא לספק מקום בטוח שבו יוכלו להמשיך להיות ילדים".

שני השחקנים הראשיים, דילן דרור ואמילי מדואל, הם אמנם בני 16 אך מופיעים בכל הסצנות שכוללים ארבעים ימי הצילום. "העומס שלהם לא יאומן והיכולת שלהם בגיל הזה לשאת על כתפיהם את כל הסדרה היא משהו שאני לא נרגע ממנו", מספר גיורא. ובעיקר מתלהב מהשחקן הראשי של הסדרה, כוכב הרשת דילן דרור. "הוא כוכב שנולד פעם בעשרים שנה מבחינת המקצועיות שלו, הכישרון שלו והחריצות שלו לצד זה שהוא בנאדם יוצא דופן. אני יכול לדבר על עצמי עד מחר אבל בלי דילן – הקהל של 'רוני ותום' היה הרבה יותר קטן", מחמיא לו גיורא. בדרך כלל אתה מלהק שחקנים לא מוכרים, אבל דילן הגיע מהרשת.

"המוטו של ללהק שחקנים לא מוכרים עבד בשנים הראשונות בקריירה שלי מקסים עם 'השמינייה' ו'החממה' אבל העולם היום שונה וכל כך נשלט על ידי הרשת, שהטלוויזיה כיום כבר לא מספיקה לשווק את עצמה. כיום כדי להביא ילדים למסך הטלוויזיה אתה צריך לעבוד מאוד קשה ואם אין לך את התיווך של הכוכבים שלהם, זה קשה עד בלתי אפשרי. סקיי' היא דוגמה לסדרה שהייתה מצליחה יותר אם הכוכבים שהובילו אותה היו כוכבי רשת עם נוכחות. זו סדרה שאני מאוד גאה בה אבל בסופו של דבר היו שם דברים שהייתי יכול לעשות אחרת והיא הייתה מצליחה יותר. אחרי 'סקיי' החלטתי שאני חייב קודם כל למצוא את הכוכב שלי שיש לו כבר קהל. שיווק הסדרה הוא ממש עבודה של דילן ובזכות היכולת שלו לתקשר עם הקהל בצורה כל כך יפה".

בין משתתפי הסדרה מופיע גם בנו הצעיר של חמיצר, ארי בן ה-13 שמגלם את אחיו הצעיר של דילן דרור בסדרה. "במקרה יצא לי ילד שהוא גם במגמת תיאטרון וגם דומה לדילן דרור אז חשבתי שזה יהיה נחמד וזה בעיקר היה תרוץ בשבילי לבלות זמן בחופש כשאני על הסט", הוא משתף. שילוב ביזנס ופלז'ר יכול ליצור לעיתים חיכוכים בעיקר כשמדובר בבני משפחה, אך גיורא רואה זאת כחוויה מקסימה.

"אני אף פעם לא נותן הערות לשחקנים, גם כשהם לא הילדים לי. זה התפקיד של הבמאי ואחד הדברים שאני למדתי בקריירה שלי זה שצרך להיות במאי אחד ויחיד על הסט. אז התפקיד היחיד שלי בצילומים הוא לפתור בעיות הפקה", הוא מוסיף. בנו הבכור של ארי אמנם לא משחק בסדרה אך עוזר לו לכתוב את התסריטים. וגם חמיצר בעצמו מופיע בסצנה הראשונה של הפרק הראשון בתור מספר הסדרה, אבל מעבר לזה ככל הנראה לא תראו אותו על המסך: "אני שחקן כל כך גרוע שזה מאוד מצמצם את התפקידים", הוא אומר בכנות וצוחק.



(גיורא חמיצר, דילן דרור ואמילי מדואל. צילום: אסף לב)

בסדרה ישנו גם קאסט מבוגר יותר בו ניתן למצוא קאמבק לשחקן וקומיקאי גיל ססובר, שמוכר בעיקר לקהל שגדל בשנות התשעים מהנחייתו בערוץ הילדים ומתפקידו הקומי בסדרה 'הקומדי סטור'. ססובר שמגלם את אביה של תום בסדרה, לא נראה על המסך הקטן או הגדול כבר שנים וזו טבילת אש ראשונה אחרי כשני עשורים.

מה גרם לו לחזור למסך?

"לפני שלוש שנים אני הולך ברחוב וגיל ססובר קופץ עליי עם אנרגיות כאילו הרגע סיים להנחות 'ששטוס'. ואומר לי 'אני חוזר להיות שחקן, תלהק אותי'. אמרתי סבבה וכשחיפשנו את אבא של תום הוא נראה לי ליהוק מבריק כי זו דמות שהיא בדיוק גיל ססובר, מין שטותניק שבעצם ילד בעצמו. ובעיקר הוא פשוט קומיקאי נפלא, תמיד יודע לתת פאנץ' בתזמון הכי נכון ותענוג לעבוד איתו".

בנוסף לססובר ליהוק מפתיע נוסף לאמו של דילן דרור הוא השחקנית זוכת פרס האופיר, מורן רוזנבלט. "היה לי תנאי לליהוק של האמא של דילן דרור בסדרה שזו תהיה שחקנית שמעולם לא שיחקה אמא בתכניות נוער. נשמע פשוט אבל אין דבר כזה. ואז הגענו למורן שבינתיים נכנסה להריון וילדה", מסביר חמיצר על הליהוק ומוסיף: "אני מאוד אוהב את מה שהיא מביאה לסדרה - אימהות מאוד פמיניסטית ואינטליגנטית".
בניגוד לסדרות אחרות, בסדרה מראים שדווקא האמא היא זו שנוהגת ברכב כשהאבא לצידה.

"זה היה לי מאוד חשוב שהאימא מפרנסת יותר מאשר האבא ואני חושב שזה מסר חשוב. אין שורה בסדרה שמדברת על זה שהיא נוהגת וזה פשוט שם. זו בעיניי דרך שאם רוצים להביא ערכים כלשהם צריך להביא אותם בצורה לא דידקטית ולא מלאכותית".



מבחינתו של גיורא שתי העונות החדשות (שלוש וארבע) הן עליית מדרגה שכן האקשן הרבה יותר מעניין ומכיוון שהשחקנים הראשים הם ילדים שהופכים למתבגרים – הקהל מתבגר יחד איתה. אם בעונות הראשונות הם היו מאוד תמימים, בעונות האחרונות התמימות מפנה מקום לסוג של חברות ואולי אהבה. ובהמשך העונות מורכבות עולה. "זו אולי הסדרה שהכי נהניתי לכתוב ולצלם ואני מקווה שתמשך כמה שיותר. אני אמשיך עד שיגידו לי", הוא מספר בהתלהבות.

אתה נחשב אדם פוליטי שמתנגד לממשלה – דעותיך באות לידי ביטוי בסדרות שאתה כותב?

"לא זה ולא זה. אני לא משתמש בסדרות שלי ככלי להעברת מסר פוליטי אבל הסדרות האלה משקפות את האדם שאני ואת הערכים שלי. אם אני כותב על בית ספר למנהיגים שזו סדרה 'החממה' אז ברור שבסדרה יש גם אמירה על מהו מנהיג טוב ומהו מנהיג לא טוב. הכתיבה שלי כנה – לא יודע כמה מוצלחת אבל כנה. חלק מהכנות משקפת גם אותי וכל סדרה שאכתוב תמיד תהיה אישית כי אני כותב מהלב ולא מהראש וזו גם הדרך היחידה להגיע לקהל ולעשות מין אימפקט רגשי על הצופים. אם אתה בא בלי כנות אז זה מראש מוצר מאוד מנוכר ואין לו שום סיכוי".

לכל מי שתוהה – עונה שלישית לסדרת החייזרים 'סקיי' לא תהיה: "זה סיפור עם התחלה, אמצע וסוף ולא מסוג הסדרות שאפשר למשוך לנצח. ואם זה היה תלוי בי הייתה רק עונה אחת ל'סקיי' והייתי שלם עם זה", יש לו כמה פרויקטים בפיתוח: מופע במה בשלב התחלתי, עוד שתי סדרות שהוא מנוע מלספר עליהן כי הן עדיין בשלב הפיתוח. הוא מאמין שבעתיד ייצא לו לעשות סרט אבל החלום שלו הוא בכלל לכתוב מחזמר. הוא ישמח שהסדרה "רוני ותום" תצליח גם בחו"ל כמו 'החממה' שנקנתה על ידי נטפליקס והוא עובד כרגע על תרגום באנגלית של הספר הראשון, אך מאמין ש"עכשיו זו לא תקופה טובה למכור סדרות ישראליות".

המצב בארץ לא מושך אותך לנסוע לחו"ל?

"אני לא הולך לעזוב את הארץ אם זה תלוי בי ואני גם לא הייתי מאלה שקמו וברחו אחרי השביעי באוקטובר. זה המקום שלנו – אין לנו מקום אחר וכל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לנסות להשפיע עליו כדי שיהיה מקום קצת יותר טוב לילדים שלנו. אין לי שום אשליה שאני אהיה מאושר לגור במקום שבו אני זר וגם ילדיי".

כל העונות של הסדרה "רוני ותום" זמינות לצפייה ב בערוץ ניקלודיאון ב-yes וב-yes VOD. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט