חדשות קולנוע וסרטים

מ"גלדיאטור" ועד "נפלאות התבונה": התפקידים הגדולים של ראסל קרואו

מגלדיאטור ועד נפלאות התבונה: התפקידים הגדולים של ראסל קרואו
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי כמעט 40 שנות קריירה, ראסל קרואו, שחוגג היום יום הולדת 60, נותר אחד השחקנים המוכרים והמבוקשים בתעשיית הקולנוע - מדי שנה יוצאים סרטים חדשים בכיכובו, ואת שנת 2024 יסגור עם שניים כאלו. עם שלושה פרויקטים נוספים שנמצאים אצלו כבר קנה, אנחנו חוזרים אחורה בזמן, להופעות הטובות ביותר של השחקן האוסטרלי
גלדיאטור

יצירת המופת של רידלי סקוט משנת 2000, שהעניקה לקרואו את החותמת על היותו אחד מהשחקנים הטובים בעולם. סיפורו של הגנרל הרומי מקסימוס מרידיוס, הנבחר להנהיג את האימפריה על ידי הקיסר, מרקוס אורליוס, אך מוצא את עצמו נרדף ונבגד על ידי בנו, קומודוס (חואקין פיניקס).

הסיפור רב התהפוכות ומלא האקשן של סקוט מגולל בתוכו תמות נצחיות של ערכים, נאמנות, תככים ומוסר, וזכה בחמישה פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר ולקרואו עצמו, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר. הסרט, שמבוסס באופן חלקי ורופף על דמויות ואירועים אמיתיים המאה השנייה לספירה, העניק לקרואו גם את הארכיטיפ לדמות שהוא כה אוהב לשחק לאורך הקריירה שלו - המנהיג הערכי והנאמן, העשוי ללא חת, שנלחם כנגד כל הסיכויים וזוכה לתהילה נצחית. בקרוב ייצא לו סרט המשך בבימויו של סקוט כשהפעם יככבו פול מסקל, דנזל וושינגטון וליאור רז.



נפלאות התבונה

שנה לאחר הצלחתו האדירה של קרואו בסרט ״גלדיאטור״, וזכייתו בפרס האוסקר, הוא כיכב שוב בסרט שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. אך הפעם, למרות שהיה מועמד לפרס לשחקן הטוב ביותר, לא הצליח לזכות בו. הסרט, בבימויו של רון הווארד, עוקב אחר המתמטיקאי המחונן, זוכה פרס נובל לכלכלה, ג'ון נאש. הסרט מתאר את חייו, מהרגע שהיה סטודנט ויעד ללעג באוניברסיטת פרינסטון ועד לזכייתו בפרס בשטוקהולם, בגיל 65. הסרט, המבוסס על ספר אוטוביוגרפי בעל אותו שם, מציג את דמותו המורכבת של נאש, שסבל לאורך רוב ימיו ממחלת הסכיזופרניה, ואת תמיכתה הבלתי נלאית של אשתו, אליסיה (ג'ניפר קונלי).

מה שמדהים בהופעתו של קרואו, היא העובדה שהיא שונה לחלוטין מהופעתו שנה קודם לכן, שזיכתה אותו באוסקר. בעוד שהופעתו בסרט של סקוט הייתה כריזמטית, עוצמתית וקשוחה, כאן אנו מקבלים אותו מהצד השני של יכולת המשחק. דמותו של נאש עדינה, מחושבת, חסרת ביטחון ואפילו תימהונית מעט. קרואו נכנס כאן לדמות שונה בתכלית מדמותו של הגנרל הנערץ, ועושה זאת בטבעיות השמורה לשחקנים הטובים ביותר בתחום.

סינדרלה מן

סרטו של רון הווארד, שחוזר לשתף פעולה עם קרואו, משנת 2006, שהיה מועמד לשלושה פרסי אוסקר ושני פרסי גלובוס הזהב. קרואו נכנס לנעליו של המתאגרף, אלוף העולם במשקל כבד בעבר, ג'יימס ג'יי בראדוק. בראדוק, שנלחם בזירה בתקופת השפל הגדול בארה״ב, פרש באמצע הקריירה שלו לאחר ששבר את ידו, אך סיפק סיפור קאמבק מעורר השראה. לצד קאסט הכולל גם את רנה זלווגר ופול ג׳יאמטי, מצליח קרואו להיכנס לנעליו של דמות קשוחה והרואית, אך גם מורכבת ומרגשת, בסרט המתחולל באחת התקופות הכי קשות בהיסטוריה של אמריקה.



אמריקן גנגסטר

הסרט השני ברשימה שביים רידלי סקוט. אמריקן גנגסטר״, שהיה מועמד לשני פרסי אוסקר בשנת 2007, מציג את עלייתו של ברון הסמים המתוחכם פרנק לוקאס (דנזל וושינגטון), ואת ניסיונותיו של בלש עמוס ומרובה בעיות בשם ריצ׳י רוברטס (קרואו), להפיל אותו. הסרט מתאר את הניסיון השאפתני להגשים את החלום האמריקאי, ואת המחיר העצום שהוא גובה. העלילה מתרחשת בסוף שנות השישים בעיר ניו יורק, ומכילה אנסמבל מרשים במיוחד- מלבד וושינגטון וקרואו, משחקים בסרט גם ג'וש ברולין, אידריס אלבה, רובי די (שגם קיבלה מועמדות לפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, למרות שהיא מופיעה במשך פחות מעשר דקות על המסך), ועוד.

הסרט, שמבוסס על דמותו האמיתית של איש המאפיה פרנק לוקאס, זכה לקיתונות של ביקורת מצידו. לאחר הפצת הסרט, הוא טען כי רובו המוחלט של הסרט מומצא, וכי הוא לא כעס על האופן בו וושינגטון גילם אותו וגרם לו, לטענתו, ״להיראות מושפל״. כך או כך, "אמריקן גנגסטר" זכה להצלחה גדולה בקופות עם לא פחותמ-266 מיליון דולר הכנסות.

המבול

בשנת 2014, כשקרואו בן 50, הוא לקח על עצמו את תפקידו כבד המשקל והתובעני של נח, בסרטו של דארן ארונופסקי. הסרט מבוסס באופן חופשי על הסיפור המקראי מספר בראשית. "המבול" מספר לנו את עלילות נח, נעמה (ג'ניפר קונלי, שעשור קודם לכן שיחקה את אשתו של קרואו ב״נפלאות התבונה״) ושלושת בניהם, עת חוזה נח במראות המסמלים לו כי מבול עצום עתיד לשטוף את הארץ. בסרט קיימות סוגיות מוסריות שלא שייכות לסיפור המקורי במקרא, וארונופסקי לוקח על עצמו חירות יצירתית.

דמותו של חם (לוגאן לרמן), הבן האמצעי, מקבלת כאן חלק גדול מהעלילה, כאשר הוא מכניס לתיבה בזמן שהמבול מתחיל את תובל קין הרשע (ריי וינסטון), לאחר שקינא כי נח בחר לנטוש בחורה שרצה להציל, אך שמר על חברתו של אחיו הגדול, עילה (אמה ווטסון). בסרט המון תהפוכות, שקרים וריבים פנימיים, אך דמותו של נח נותרת עוצמתית ודומיננטית. קרואו בתפקיד אינטנסיבי במיוחד מגלם את איש האמונה הקשה, העקשן ולעיתים גם חסר הרחמים, שהולך בעקבות לבו וחזיונותיו. קרואו מיטיב להראות את הקשיים והקונפליקטים מולם הוא עומד בשעת המבול ולפניו, ואת האמונה הפנימית שמנחה אותו.

yes מציינים 60 לראסל קרואו עם מיטב סרטיו ביניהם גלדיאטור, נפלאות התבונה, רובין הוד ועוד.

מישאל רוברט - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט