בחזרה למשחק ביקורת סרט

Trouble with the Curve Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "בחזרה למשחק":
"איסטווד בדרמה מהנה על יחסי אב ובת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Trouble with the Curve
משחק קלינט איסטווד, איימי אדמס, ג'ון גודמן, ג'סטין טימברלייק במאי/ת רוברט לורנז  
דרמה
ביקורת סרט לבחזרה למשחק מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"מהנה וחביב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"מהנה וחביב"? קלינט איסטווד? איך זה יכול להיות? בהתחשב בכך שהבמאי, רוברט לורנז, היה עוזר-הבמאי של איסטווד בסרטי מופת מטלטלים כמו 'מיליון דולר בייבי', 'מיסטיק ריבר' ו'הגשרים של מחוז מדיסון', הביקורת 'מהנה וחביב', עם שלושה כוכבים בלבד, מרגישה מעולם אחר לגמרי. לכן חשוב לציין שאמנם כגודל הציפייה כך גודל האכזבה אבל במידה ואתם לא מגיעים כמעריצי איסטווד עם ציפייה לחוויה שתותיר אתכם ערים כל הלילה בחרדה או בכי, מצפה לכם סרט מהנה וחביב בהחלט.לורנז לקח מאיסטווד את מושכות הבמאי עם תסריט משפחתי, אמריקאי ורגשני, וביים אותו עם חום, חמלה, שנינות ואור, כך שלא מדובר בכשלון. ובכל זאת, עם רקורד כזה של הבמאי והכוכב, אי אפשר לבקר את הסרט מבלי לציין את ההפרש בין הציפייה לתוצאה.
'בחזרה למשחק' מתאר את היחסים בין גאס, צייד כשרונות בייסבול מזדקן, ערירי, נרגן ומתעוור (איסטווד) לבין מיקי, בתו המנוכרת, עורכת הדין קשוחה אך בודדה (איימי אדאמס). בשל צירוף נסיבות, השניים מוצאים את עצמם במסע בעקבות שחקן בייסבול צעיר ומוכשר, כשמיקי, אשר גדלה בדרכים בחיפושים אחר שחקני בייסבול, משמשת כעיניים עבור אביה הרגוז. בדרכם הם נתקלים בצייד כשרונות של קבוצה יריבה (ג'סטין טימברלייק), שהיה בעבר שחקן שגאס גילה בעצמו, וכעת מחזר אחר בתו. במהלך המסע, הריחוק בין האב לבת נחשף וכל אחד מהם מתמודד עם תפניות במקום עבודתם ועם הבדידות שלהם.למה בכל זאת הסרט שווה צפייה? בעיקר, בגלל הליהוק. איסטווד משחק בסרט שהוא לא מביים, לראשונה מאז 1993 ונראה שהוא נהנה מכל רגע. גאס של איסטווד הוא הזקן המתבודד הקלאסי, בדומה מאוד לתפקידו ב'גראן טורינו' או 'מליון דולר בייבי'. אך הפעם יש פחות בדידות טראגית בדמותו, ויותר מרמור שובה לב. כאמור, יש הרבה חמלה כלפי דמותו של איסטווד, והדבר ניכר גם ביחס לזקנה, וגם בדמויות סביבו ובעיקר חברו פיט (ג'ון גודמן). איימי אדאמס הכשרונית, עם העיניים הרושפות, החיוך הממיס והעווית הקטנה של הפה, היא דמות שלא ניתן שלא להתאהב בה. וטימברלייק הוא טימברלייק, 'קול', מפתה ומקסים. גם הדינמיקה בין השלושה עובדת היטב.
עוד דבר מעניין בסרט הוא התימה של האם החסרה. בדרך כלל בסרטי מערבונים או ניאו-נואר, שהם המיומנויות של איסטווד, יש תמיד התייחסות לדמות אב חסר, מת או חלש. ולכאורה גם כאן המצב דומה- הבת חיה עם זעם תמידי על אבא שלה שלא רק שרואה בה כאישה הצריכה גבר שיפרנס אותה, ולא רק דחף אותה לעסוק במשפטים במקום בבייסבול האהוב עליה, אלא גם נטש אותה בצעירותה. גאס הוא אב מרוחק, לא קשוב ומתבודד שאהבת בתו אליו היא חסד ולא זכות.אבל הטרגדיה האמיתית בסרט היא המחסור בדמות האם, שהותירה את גאס שבור ומנותק, כפי שאפשר לראות כבר בהתחלה, כאשר הוא בוכה על קברה. הדבר פגם בכישוריו ובבטחון העצמי שלו כאב. וללא דמות אם, למיקי לא היה מודל לאיך אישה חזקה אמורה להתנהג ולכן אימצה סטריאוטיפ גברי (להלחם על מקום כשותף במשרד עורכי דין) במקום לרדוף אחר חלומה, ולא מסוגלת לייצר אינטימיות עם גבר, אפילו כשהוא יפה כמו ג'סטין טימברלייק. מבלי להעלות את העניין מרמת הסאבטקסט, גאס ומיקי מתמודדים לראשונה עם החיים ללא האישה/אמא.אז כיצד, עם כל זה, אנחנו נותרים עם 'מהנה וחביב'? 'בחזרה למשחק' הוא דרמת ספורט משפחתית, כזאת שהבייסבול משמש כמטאפורה בוטה לרגשות משפחתיים וכמו המשחק, גם הסרט מגיע לשיא דרמטי וסוחף שבו יש טובים ורעים, מנצחים ומנוצחים, סגירה וחזרה לעולם ערכי אמריקאי. התוצאה מבדרת אבל היא לא נשארת אצל הצופה, מעוררת מחשבה או רגש, ועם כזה פוטנציאל, מדובר בסטרייק.
בחזרה למשחק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4828/12/2019 09:53:23
7/10אייקון ציון
פושר. לא מסרטיו הבולטים של קלינט איסטווד. גאס המזדקן מועסק כשכיר בסוכנות לגילוי כשרונות בענף הבייסבול. על רקע הקידמה הטכנולוגית , מנהלי הסוכנות סבורים שכבר אין בו צורך ומעוניינים להפסיק את העסקתו.ביתו של גאס, מיקי, היא עורכת דין קרייריסטית שרוצה להיכנס כשותפה למשרד עורכי דין. היא קשוחה כמו אביה ויחסיה איתו ידעו בעיקר מורדות בעקבות העבר המשותף שלהם שרודף את שניהם. חיידק הבייסבול שגם מיקי "סובלת" ממנו,הוא הדבק היחיד שמחבר ביניהם וזה מה שגורם להם להתקרב.בזמן שראייתו של גאס הולכת ונחלשת, מיקי נחלצת לעזרתו.צלע נוספת בסיפור, הוא שחקן לשעבר שגאס גילה ,שמחזר אחרי מיקי. המסר הוא שאפשר לסלוח על דברים שקרו בעבר ולהתחיל דף חדש. בסך הכל אפשר לראות, בעיקר בזכות המשחק הטוב של קלינט איסטווד ואיימי אדמס.
שם: קוביגיל: 3421/12/2013 11:48:56
6/10אייקון ציון
סרט חביב ומהנה. לא גדול אבל מר טוב את הזמן.
שם: עדיגיל: 2326/01/2013 16:43:46
8/10אייקון ציון
בתור אחת שלא מבינה כלום בבייסובל (אולי טיפה מהסרט של בראד פיט חח) אני חייבת לומרת שנהנהתי... דרמה קלילה ונחמדה , קלינט איסטווד משחק מצויין! חייבת לומר שגם הזלתי דימה או שתיים במהלך הסרט. בהחלט מומלץ
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט