אוגוסט: מחוז אוסייג' ביקורת סרט

August: Osage County Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אוגוסט: מחוז אוסייג'":
"מחזה זוכה פוליצר וטוני שהופך למופע גרוטסקי של סטריפ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר August: Osage County
משחק מריל סטריפ, ג'וליה רוברטס, יואן מקגרגור, בנדיקט קמברבראץ' במאי/ת ג'ון וולס  
דרמה
ביקורת סרט לאוגוסט: מחוז אוסייג' מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אנסמבל מרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ון וולס היה לאחד המפיקים החזקים ביותר שידעה הטלוויזיה האמריקאית בשני העשורים האחרונים עם סדרות מצליחות וזוכות פרסים כגון: "הבית הלבן", "E.R", "Shameless", "משמרת שלישית" ועוד. כמו מפיקים מצליחים רבים שמדי פעם שולחים ידם בבימוי פרקים בסדרות המצליחות שלהם, הוא רצה להוכיח שהוא גם איש קולנוע רב פעלים. סרט הקולנוע הראשון בבימויו The Company Man בכיכובם של בן אפלק, טומי לי ג'ונס, קווין קוסטנר, כריס קופר ומריה בלו תאר כיצד המשבר הכלכלי משפיע על משפחה ממעמד הביניים. הוא הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס, זכה לביקורות פושרות ונעלם מהמסכים במהירות.בסרטו השני הוא החליט ללכת על בטוח ולא לכתוב תסריט מקורי אלא לביים אדפטציה לאחד המחזות המדוברים בעשור האחרון, כל כך מדובר שאפילו הבימה רכשו את הזכויות שלו - "אוגוסט מחוז אוסייג'". גם הפעם הוא ליהק קאסט נוצץ במיוחד בראשותן של שתי כוכבות קולנוע גדולות: זוכת 3 פרסי האוסקר מריל סטריפ וזוכת פרס האוסקר ג'וליה רוברטס. לצידן שחקני אופי רבים ומוכשרים: כריס קופר (גם הוא זוכה פרס אוסקר), המועמדים לפרס האוסקר: סם שפרד, ג'ולייט לואיס ואביגייל ברסלין. המועמדים לגלובוס הזהב: יואן מקרג'ור ובנדיקט קמברבאץ'. זוכת פרס האמי מרגו מרטינדייל. דרמוט מלרוני שחקן משנה בעשרות סרטים הוליוודים מצליחים וג'וליאן ניקולסון שהיא הדבר הטוב ביותר בכל הסרט הזה.
המחזה המדובר של טרייסי לטס הספיק לזכות בפרסי הפוליצר והטוני, לכן הציפיות היו גבוהות מאוד. הליהוק של כל כך הרבה שחקנים איכותיים ומוצלחים היה אמור לתרום להצלחה הביקורתית והכלכלית של הסרט. העלילה על התפרקותה של משפחה דרומית בעקבות ההיסטוריה המורכבת והלא פשוטה היו אמורים להפוך את הסרט הזה לאירוע קולנועי של ממש אבל התוצאה רחוקה מלהיות מספקת. המחזה עוסק בדרך שבה ההיסטוריה האישית רצופת טראומות של אם המכורה למשככי כאבים הפכה אותה לאשה שתלטנית, אלימה וכוחנית שבנותיה בורחות ממנה ונאלצות לחזור רק כאשר האב (משורר אלכוהוליסט) שם קץ לחייו.וולס שמגיע מעולם הטלוויזיה היה צריך לדעת שקולנוע זה לא תיאטרון ומה שנראה מרשים על במת התיאטרון נראה מגוחך על המסך הגדול. מריל סטריפ נוגסת שיניה בתפקיד של ויולט ווסטון ונותנת לקהל מעריציה הנאמן עוד הופעה גדולה מהחיים. אך הדמות שהיא מגלמת היא קריקטורה וסטריאוטיפ של האשה הדרומית שהופכת בידיה הגסות של סטריפ לאשה צעקנית, מגוחכת וגרוטסקית. הסצנות בהשתתפותה של השחקנית המכובדת הופכות לקרקס. מצטרפת אליה ג'ולייט לואיס הממחזרת את אותם שטיקים שפרסמו אותה ב"פסגת הפחד", "קליפורניה" ו"רוצחים מלידה". גם הבריטי המוכשר בנדיקט קמברבאץ' הוא ליהוק שגוי. השחקן בן ה-40 צריך לגלם גבר דרומי בטלן עם בעיה מנטלית ולדאבונו הוא נראה תלוש לחלוטין.
את האור בקצה המנהרה החשוכה הזאת מספקים ג'וליה רוברטס שמפתיעה לטובה בהופעה מאופקת אבל מה לעזאל היא עשתה לשפתיים המפורסמות שלה? כריס קופר וסם שפרד המאופקים מזכירים לנו שאפשר להעביר דמות מהבמה לבד בלי משחק מוגזם. גם מיסטי אפהאם הזכורה מתפקידה המעולה בסרט "נהר קפוא" מגלמת את עוזרת הבית ולמרות שהיא לא דמות דומיננטית היא מצליחה בעזרת הנוכחות העדינה שלה להרשים. מרגו מרטינדייל המגלמת את האחות של סטריפ מלהטטת בין רגעים שקטים לסנסציונים ובונה דמות שהקהל מתאהב בה מהרגע הראשון על המסך. דרמוט מלרוני, אביגייל ברסלין (הילדה מ"מיס סאנשיין הקטנה") והשחקן הבריטי יואן מקרגור בתפקידים זניחים ולא משמעותיים מספקים ניחוח הוליוודי.היחידה שבולטת לטובה מעל לכולם היא ג'וליאן ניקולסון, שחקנית תיאטרון וטלוויזיה (אימפריית הפשע, הסקס של מאסטרס ועוד) שמגלמת את האחות האמצעית שנשארה מאחור לטפל בהורים, אין לה חיים משל עצמה ובעצם הפכה לקורבן האמיתי של הוריה ושל אחיותיה שנמלטו על נפשן. הכאב וטוב הלב שניקולסון מצליחה להעביר למסך הם אינסופיים. לפעמים שחקנית אחת שקטה ולא מפורסמת יכולה לגנוב את ההצגה מכל כוכבת קולנוע צעקנית. לא משנה בכמה אוסקרים היא זכתה, לסטריפ יש המון מה ללמוד מגברת ניקולסון וגם לבמאי ג'ון וולס."אוגוסט: מחוז אוסייג'" רצה להיות סרט מאוד רציני שיזכה בשלל פרסים אבל בסופו של דבר התוצאה מזכירה סרטים רבים אחרים שעוסקים באיחוד משפחות ויש כאלה בשפע. התפניות העלילתיות הקיצוניות מזכירות לפעמים טלנובלה ואנסמבל השחקנים ההוליוודי הנוצץ לא מצליח לחפות על כך. הבמאי בכישרונו הרב הצליח להוציא מהמחזה את העוקץ ובסופו של דבר התוצאה היא מוצר בידורי בורגני שמיועד לקהל אמצע הדרך, באמצע החיים, שרוצה להעביר את הזמן בלי לחשוב יותר מדי.
אוגוסט: מחוז אוסייג' - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: נטלי מימוןגיל: 2510/11/2022 02:39:10
9/10אייקון ציון
סרט מעולה. טרגי אבל חכם ומעורר מחשבות. משחק נפלא של שלל שחקני הענק שלקחו חלק בפרוייקט.
שם: מריםגיל: 6425/10/2014 09:24:07
9/10אייקון ציון
סרט לא קל מבחינת הנושא, מעניין לכל אורכו ולקראת השיא בסוף, משחק מדהים של מריל סטריפ
שם: אלי.שגיל: 1527/06/2014 21:10:18
9/10אייקון ציון
סרט מצויין . יחסית לסרט דרמה קשה הוא מאוד טוב , אני לא מבין למה אנשים ( לא כולם ) אומרים שהוא משעמם ולא שווה ? התשובה שלי היא ככה : היום כבר כולנו רגילים לצפות בסרטים שיש בהם אקשן , ואנשים כל כך היתרגלו לזה שלדעתם סרט שהוא בלי אקשן , הוא "מגוחך ולא טוב " . הסרט הזה הוא דוגמא מצויינת לסרט דרמה קשה .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט