שבוע ויום ביקורת סרט

One Week and a Day Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "שבוע ויום":
"משלב בהצלחה בין הומור לרגש, שי אביבי מצוין"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר One Week and a Day
משחק שי אביבי, יבגניה דודינה, תומר קאפון, שרון אלכסנדר, אורי גבריאל במאי/ת אסף פולונסקי  
ישראלי
ביקורת סרט לשבוע ויום מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"צנוע ואנושי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"שבוע ויום" מגיע למסכים בישראל לאחר סבב פסטיבלים מרשים שכולל בין היתר את פסטיבל קאן היוקרתי שם זכה לשבחים, פסטיבל קרלובי וארי בצ'כיה, זכייה בארבעה פרסים מרכזיים בפסטיבל ירושלים כולל פרס הסרט הטוב ביותר וסרט הביכורים ומועמדות ל-7 פרסי אופיר.עומס ההצלחות האלו עלול להוות משא כבד ומטעה כאשר מגיע הסרט לתפוצת הקהל הרחב, מפני שבסופו של יום, "שבוע ויום", הוא לא יצירת מופת כבדת ראש, אלא סרט קטן, רגיש ואנושי, כתוב היטב, שמפלס את דרכו ללב הצופה בישירות וללא תחבולות סנטימנטליות מיותרות.
עלילת הסרט מתרחשת יום לאחר שאייל (שי אביבי) וויקי (יבגניה דודינה), מסיימים את השבעה על בנם היחיד רוני שהלך לעולמו ממחלת הסרטן. בעוד הם הבטיחו לעצמם שיחזרו לשגרה ולעבודה, אייל מתקשה להתמודד עם החזרה לחיים ומחליט לקחת מההוספיס את המריחואנה הרפואית של בנו המנוח ולפתות את הבן של השכנים זולר (תומר קאפון, "פאודה") לבוא ולעזור לו לגלגל ג‘וינטים.אם העלילה נשמעת כמתכון לדרמה כבדת ראש, לא כך הדבר. הבמאי והתסריטאי אסף פולונסקי (שפיתח את התסריט בחממת בתסריטים של בית הספר לקולנוע "סם שפיגל") בסרט הבכורה שלו באורך מלא משכיל לשלב נגיעות של הומור מדוד, הומור שעובד על ניואנסים ונשען על תצוגות המשחק המצוינות של הקאסט בראשות שי אביבי בתפקידו הקולנועי הטוב ביותר עד כה, ומצליח להיות מדויק ולאזן את הצד הדרמטי והרגשי של הסיפור.
המסע אליו יוצאים אייל ושכנו זולר אינו גדול מהחיים, הוא עובר בין אנקדוטות קטנות המתוארות באופן נונשלנטי ומצליח ברגעים מסוימים לצקת מטען רגשי בעל משמעות לסרט, במיוחד בסצנה הטובה בסרט הכוללת הופעת אורח מצוינת של אורי גבריאל, המספיד את אחותו בבית הקברות. פולונסקי מיטיב לביים את הסרט כאוסף של סיפורים קצרים שמתאחדים לעלילה העוסקת בהתמודדות עם האבל אך בעיקר בהמשך החיים שאחרי.יחד עם זאת דווקא העובדה כי הסרט מתיימר להיות קטן במופגן פוגמת במקצת בחוויית הצפייה. לעיתים מורגש כאילו מדובר בסרט קצר וטוב שהוארך יתר על המידה והחוויה הכוללת, על אף שהיא כתובה ומבוימת היטב, מרגישה חסרה במקצת מבחינת ההיכרות שלנו עם הדמויות והמידה בה הסרט נותר עם הצופה עם תומו.ועדיין, בשממה הקיצית המצויה כעת, "שבוע ויום", הוא אחת הבחירות היותר טובות שמוצגות כעת בקולנוע: עם תסריט מדוד שמכבד את האינטליגנציה של הצופה, הופעות משחק משכנעות ובימוי שלא גונב את ההצגה אך מוכיח את כשרונו של הבמאי במספר סצנות מדויקות, מדובר באחד הסרטים הישראליים הטובים בשנה החולפת.
שבוע ויום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: סיגליתגיל: 3026/03/2017 08:38:06
4/10אייקון ציון
ביזבוז של זמן. יש פה ושם קעים מעניינים מהסרט אבל בגדול חסר קצת חלקים שהם לא מופעים בסרט אם היו משקיעים עוד קצת הסרט היה יכול להיות מרגש ויפה יותר
שם: .MOR Rגיל: 1424/03/2017 16:18:46
8/10אייקון ציון
סרט פשוט ומדויק !!! השחקנים מושלמים, הצילום נהדר, הפס-קול מצוין, הבדיחות מבדרות ורוב הדיאלוגים די מעניינים אבל התסריט והעלילה פשוטים וחסרי ייחודיות. בקיצור, לא מיועד לכל אחד. אחד מהסרטים הישראליים האהובים עליי. כדאי לראות !!!
שם: דביר ארדגיל: 2719/10/2016 10:46:59
9/10אייקון ציון
פשוט נהדר! מומלץ בחום נהנהות מהמשחק ומהסיפור. איזה כיף שהרמה של סרטים ישראלים כזו גבוהה
קישורים
חץ שבוע ויום (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט