מיס סלואן ביקורת סרט

Miss Sloane Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מיס סלואן":
"ג'סיקה צ'סטיין עושה תפקיד ראוי בסרט שמרגיש כמו פיילוט לסדרה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Miss Sloane
משחק ג'סיקה צ'סטיין, מארק סטרונג, ג'ון לית'גו במאי/ת ג'ון מאדן  
דרמה
ביקורת סרט למיס סלואן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שחקנית נפלאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות15.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הבריטי המנומנם ג'ון מאדן מסרטי "מלון מריגולד האקזוטי" וכמובן "שייקספיר מאוהב" חוזר לעבוד עם השחקנית המוצלחת ג'סיקה צ'סטיין, אחרי שהשניים שתפו פעולה בגרסה ההוליוודית לסרט הישראלי "החוב". הפעם מדובר בדרמה פוליטית עם נגיעות של מתח, המתארת את עולמה של לוביסטית כוחנית ולא ממש סימפטית בשם אליזבת סלואן, או כפי שכולם קוראים לה "מיס סלואן". הגיבורה של הסרט הזה היא אולי הגיבורה הכי לא חביבה שאתם עתידים לפגוש על גבי המסך הגדול, עד שמטרה אחת ראויה עתידה לשנות את כל עולמה.את התסריט כתב ג'ונתן פררה, תסריטאי צעיר שלו זה פרויקט קולנועי ראשון ולמרות הפוטנציאל של הדמות, ישנה תחושה שהסרט לא בועט ומעז מספיק. כל פרק באורך של 50 דקות של הסדרה המהוללת "בית הקלפים" נשכני ואכזרי יותר מכל 132 הדקות של הסרט המדובר. נכון שהתכנסו כאן מיטב שחקני האופי האפשריים. צ'סטיין מרחיבה כאן את מאגר הדמויות שלה אחרי שגילמה צעירה לא מבריקה בסרט "העזרה" או מומחית קשוחה לטרור בסרט "כוננות עם שחר". כאן היא לוביסטית שלא בוחלת בשום אמצעי כדי להגיע למטרה, אבל עד שאנחנו נחשפים לאופי האמיתי שלה כבר איבדנו בה ובעלילה המתנהלת בקצב איטי מדי כל עניין. ג'סיקה צ'סטיין מועמדת על תפקידה בסרט לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר וזאת כנראה המועמדות היחידה שלה על תפקיד בסרט זה בתקופה הקרובה. לאוסקר היא כנראה לא תגיע.
בעולם שבו HBO ו-Netflix מייצרות סדרות מותחות, עמוסות במיניות ואלימות, נראה ש"מיס סלואן" על אף המסר הליברלי שלו, הוא בכלל תוצר של שנות השמונים השמרניות תחת משטרו של רונלד רייגן. יחסית ללוביסטית חסרת רחמים, מדובר באדם המשתמש בשפה נקייה מדי, החריפות והחדות שלה הם אולי בקצב הדיבור ומאופיינים בראיית הנולד אבל התסריט לא מספק לה שפה מילולית וקולנועית שיהפכו אותה לדמות בלתי נשכחת. למאדן כבמאי לא היה החזון להפוך את הסרט שלו לאפל ואכזרי באמת, הוא נחמד מדי ולכן הוא לא מצליח באמת לתאר את העולם האלים שבו סלואן מתנהלת.מלבד צ'סטיין הראויה להערכה על כך שהצליחה ליצור דמות מעניינת מתסריט לא מעניין ועל אף הבימוי השמרני של מאדן, לפחות נחמד לראות אנסמבל שחקנים מוצלח ואיכותי מתרוצץ על המסך בפנים רציניות, כי אנחנו עדיין בוושינגטון. מארק סטרונג הבריטי, ג'ון לית'גו ("דקסטר"), סם ווטרסטון ("חוק וסדר"), אליסון פיל ("חדר החדשות"), מייקל שטולברג ("המפגש"), ג'ק לייסי ("בנות") ואחרונה חביבה, גוגו מבאטה-רו ("מדינת ג'ונס החופשית"), שעושה כאן תפקיד נפלא שמתבזבז על סרט הרבה פחות מוצלח ממה שהיא תורמת לו.
התוצאה היא דרמה שאין בה באמת דרמה. כמו הדמות המובילה את הסרט הזה, גם התוצר המדובר מחושב מדי, ובאופן לא מפתיע אחרי שלמדנו שהיא יודעת לראות את מהלכי יריבה הרבה לפני שהם יודעים זאת, שום דבר כבר לא מפתיע, לא אותה עם פני הפוקר הקפואים שלה וגם לא אותנו הצופים. בעידן הקולנועי והטלוויזיוני שאנחנו חיים בו, כאשר כל פרק של סדרת טלוויזיה סוחט מאתנו את המיץ של הרגש ומשאיר אותנו דרוכים עד לפרק הבא, נראה ש"מיס סלואן" הגיע למסך הגדול באיחור של שניים או שלושה עשורים לפחות.
מיס סלואן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4616/12/2017 10:17:32
8/10אייקון ציון
דורש לפרקים הרבה ריכוז וסבלנות אבל זה משתלם. מדלן סלואן היא אישה היפראקטיבית וממולחת שכלוביסטית מייצגת אינטרסים של גופים גדולים מול אנשי קונגרס ומטרתה לסייע להעביר חוקים שיטיבו איתם. למעשה, היא לא רואה אף אחד ממטר וקווים אדומים הם רק המלצה עבורה. המטרה היחידה שלה היא ניצחון והיא מקדשת את כל האמצעים. הסיפור מתחיל עם שימוע שהיא עוברת בסנאט בגלל עבירות על החוק שעברה לכאורה. מכאן מתחילה העלילה להתגלגל. במרכז העניינים מאבק איתנים בין הלובי והגופים שתומכים בהקלות על מתן רישיון לנשיאת נשק בארה"ב לבין אלו שמתנגדים לו. לאחר שהיא עוברת צד ומתחילה לייצג את אלו המתנגדים ,היא מבינה שאלו שהיא נטשה אותם, הופכים להיות יריבים מרים שלה שיעשו הכל כדי להפילה.האם האירועים מנהלים את מדלן סלואן או שהיא מכתיבה את מהלך העניינים? סוף מפתיע במיוחד. הסרט ארוך טיפה יותר מידי והיה אפשר לקצרו. ג''סיקה צ''סטיין במשחק מבריק.
שם: ערןגיל: 4726/08/2017 01:49:34
9/10אייקון ציון
הביקורות לא טועות, סרט מצויין, מרתק ומעניין על לוביסטית העומדת למשפט על שוחד ומירמה. מבט מהפנט על עבודת הלוביסטים בארהב, שווה!!!
שם: Mגיל: 5705/05/2017 23:21:17
9/10אייקון ציון
מעולה, מותח, מעניין, מפתיע. והופך לבאמת טוב בזכות ג׳סיקה צסטיין האחת והיחידה שכרגיל היא וווואאוווו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט