חטוף ביקורת סרט

Kidnap Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "חטוף":
"אחרי 20 דקות מנומנמות הופך למותחן פעולה סוחף ומורט עצבים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Kidnap
משחק האלי ברי, סייג' קוריאה, לו טמפל במאי/ת לואיס פרייטו  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לחטוף מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בסיסי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
האלי ברי היא כוכבת קולנוע זוכת פרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר בשנת 2002 על תפקידה כמלצרית קשת יום בסרט "מונסטר בול". עשור אחרי והיא מצליחה להחזיק קריירה שנעה בין כישלונות מביכים להצלחות בינוניות. בשנת 2013 היא חזרה לתודעה לזמן קצר בעקבות ההצלחה המפתיעה של המותחן "הקריאה". הסרט היה אפקטיבי ומאוד מבדר. נראה שברי הבינה שהקהל הרחב אוהב סרטים על חטיפות ורצוי של ילדים. בסרט האיזוטרי ההוא היא גילמה מרכזנית בקו חירום משטרתי בלוס אנג'לס הנחלצת לעזרתה של נערה מתבגרת שנחטפה על ידי רוצח סדרתי.בסרט החדש, הנקרא בפשטות "חטוף", היא חוזרת לגלם מלצרית קשת יום. קרלה היא אם חד הורית המגדלת את פרנקי, בנה בן ה-6 לבדה. האקספוזיציה הארוכה מדי כוללת מונטאז' של סרטוני וידאו המציגים את פרנקי מיום היוולדו עד העת העכשווית. אנחנו נחשפים לכך שקרלה מלצרית בדיינר שלקוחותיו הם לא בדיוק האנשים הסבלניים בעולם. המחליפה שלה מאחרת ובנה ממתין בסבלנות על הדלפק בדיינר כדי שאמא תיקח אותו לפארק השעשועים. אנחנו גם למדים שהיא נמצאת במאבק משמורת על בנה. לא הרבה מתרחש בהתחלה שנמשכת יתר על המידה וחושפת שלל פרטים מיותרים על קרלה ובנה.
אבל אז כאשר ברי מחליטה לענות לטלפון כדי לשוחח עם עורך הדין שלה, הבילוי נגדע. ברגע אחד של חוסר תשומת לב כאשר בשורות מרות מתבשרות לה בטלפון, משהו איום הרבה יותר מתרחש במציאות: פרנקי נחטף. מה שמתחיל כמו סרט טלוויזיה מביך של ערוץ הולמרק או Lifetime מעלה הילוך תרתי משמע והופך למרדף שבו אם מנסה לעצור את החוטפים הנמלטים עם בנה. אחרי 20 דקות מנומנמות שבו תהיתי למה בדיוק הכנסתי את עצמי, הבמאי הספרדי לואיס פרייטו יוצר שעה שלמה של מתח עוצר נשימה. קרלה הופכת מעקרת בית קשת יום לנהגת מרוצים שהיתה יכולה להשתלב בחבורת "מהיר ועצבני" בקלות רבה, כאשר המטרה היא כמובן להציל את בנה.ברי שחקנית נפלאה, ונראה שפרייטו יודע לספק את הסחורה מבחינת בימוי סצנות פעולה מורטות עצבים שרודפות אחת אחרי השנייה ולא נותנות לקהל הצופים רגע אחד של מנוח. חלקן אפילו מקפיצות ונוגעות בז'אנר האימה. לדאבונה של ברי שגם הפיקה את הסרט ושל הבמאי, אף אחד מהם לא חשב כנראה לשכתב את התסריט העילג של נייט לי. אפילו ברי שגייסה את כל התשוקה שלה לפרויקט הזה ואת הנוכחות הכריזמטית שלה, לא יכולה להציל את הטקסטים המביכים המושמים בפיה, וזה ניכר במיוחד כאשר היא מדברת עם עצמה במהלך המרדף. לפעמים עדיף למחוק שורות בתסריט ולהתמקד בפעולות ופחות בדיבורים. כנראה שפרייטו, שהוא במאי להשכיר, חשש להגיד זאת לכוכבת שגם הפיקה את הסרט והוא הפרויקט שלה.
חטוף או בשמו האלטרנטיבי "האלי ברי נגד הילבילים" הוא בדיוק מה שאתם מצפים לקבל, בלי הפתעות או התחכמויות מיותרות. הילד נחטף והאמא שלו יוצאת להציל אותו. היא מזנקת על הרכב של החוטפים, דוהרת נגד התנועה, רודפת ללא רחמים ואפילו הולכת מכות. אמא פשוטת יום שתהפוך לוונדר-וומן רק כדי להציל את הבן שלה - הדבר החשוב ביותר בחייה. ברי בת ה-51 נכנסת בטבעיות לתפקיד האם היוצאת למרדף של חייה כדי להציל את הבן הצעיר. מי שמחפש עלילה מורכבת ומתוחכמת או דמויות מורכבות זה לא הסרט בשבילכם. דמיינו את ליאם ניסן ב"חטופה", תחליפו אותו בהאלי ברי וקבלו את "חטוף" רק בלי היומרות ועם קצת יותר לב.
חטוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Eyal Peryגיל: 3026/01/2019 22:43:39
8/10אייקון ציון
סרט מתח מלחיץ מאוד ששואב אותך לאורך כל הסרט, האלי ברי משחקת מצויין.
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 18:01:05
3/10אייקון ציון
האלי ברי יודעת להופיע רק ב2 סוגים של סרטים. או שהיא נוראית או שהיא זוכת אוסקר על תפקיד מדהים. פה הייתי צריך להתמודד עם האופציה הראשונה ולצפות באחד הסרטים הכי קרינג''ים שראיתי בחיים. זה סרט כלכך גרוע עד שפשוט נקרעתי בו מצחוק, מה שמדגיש כמה עלוב הוא באמת. עצוב שאלה הסרטים שאנשים אוהבים לראות היום.
שם: ערןגיל: 4718/02/2018 15:41:02
8/10אייקון ציון
סרט מתח מצויין, ללא רגע משעמם. אמא במרדף אחר חוטפי בנה , רכבת הרים של ארועים ומתח, הלי ברי מצויינת . קיטשי אבל עובד
קישורים
חץ חטוף (עמוד סרט)
האלי ברי
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט