חזק יותר ביקורת סרט

Stronger Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "חזק יותר":
"ג'ילנהול מעולה בסרט אנושי ומעורר השראה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Stronger
משחק ג'ייק ג'ילנהול, מירנדה ריצ'ארדסון במאי/ת דיוויד גורדון גרין  
דרמה
ביקורת סרט לחזק יותר מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"עוצמתי ומדויק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אם יש משהו שהקולנוע האמריקני אוהב להתעסק בו במיוחד, זה סיפורים אמיתיים בהם הגיבורים נאלצו להתמודד מול קושי מסוים עליו הם הצליחו להתגבר. "חזק יותר" הוא אחד מאותם סרטים, שלמרות שסיומם ידוע מראש (לא רק בגלל שהוא מתבסס על סיפור מוכר אלא בשל הדרך בה הוא בנוי) הוא עדיין מצליח לרגש ולעורר השראה.ג'ייק ג'ילנהול מגלם את ג'ף באומן, צעיר אמריקני קצת לא יוצלח שבשנת 2013 רק רצה לעודד את ארין, חברתו לשעבר, שמתכוונת לרוץ במרתון הידוע של בוסטון. הוא מקווה שבכך שהוא יעמוד על קו הסיום כשהיא תעבור שם היא תסכים לבקשתו לחזור אליו, אך אז קורה דבר שאף אחד לא ציפה לו - פיצוץ גדול מחריד את המקום, שלושה בני אדם נהרגים ומעל ל-250 איש נפצעים. באומן איבד את שתי רגליו והיה אחד מהפצועים הקשים ביותר באותו פיצוץ. מנקודה זו, הוא יצטרך להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עליו, שגורמת לו להתבודד ולהתכנס לתוך עצמו.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
בשלב זה הסרט מציג את ההתמודדות של באומן עם המצב החדש אליו הוא נקלע. רגליו נקטעו והוא חווה כאבים קשים מאוד עליהם הוא חייב להתגבר כדי להחלים. למזלו, ארין, אותה מגלמת טטיאנה מסלאני ("אורפן בלאק"), נמצאת שם לצידו. היא תומכת בו ברגעים הקשים, הפיזיים והנפשיים כאחד, עוזרת לו בכל דבר שירצה - ומכה על חטא בשל העובדה שהוא נפצע באירוע בו היא השתתפה. ההתמודדות המנטלית והפיזית עם פציעתו של ג'ף, על כל השלכותיה, לא הגיעה רק לדלתו של ג'ף, אלא גם לזו של ארין - שבכלל רצתה להתרחק ממנו.הדרמה הזו מקבלת כיוון מעט שונה כשג'ף הופך לגיבור לאחר שזיהה את אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע, מה שהוביל בסופו של דבר לתפיסתו. הוא הופך לכוכב בקנה מידה לאומי, כשאפילו אופרה ווינפרי, היא ולא אחרת, מעוניינת בפיסה מהכוכב של הרגע. אבל ג'ף מתקשה להתמודד עם התהילה הפתאומית, אורות הזרקורים והקולות הרבים שמזכירים לו את רגעי הפיצוץ הנוראיים. הפציעות הפיזיות והנפשיות שלו משפיעות אחת על השנייה, ונראה שמצבו לא ישתפר אם הוא לא יצליח להתגבר עליהן, אפילו במעט. הוא אמנם גורם לזרים גמורים להרגיש טוב עם עצמם, אבל זה לא שווה דבר אם הוא עצמו לא שלם בפנים.
למרות שבנוסף לארין גם הוריו וחבריו של ג'ף נמצאים שם בשבילו בכל רגע נתון, חייו השתנו מהקצה אל הקצה. הוא לא מצליח להתמודד עם פוסט הטראומה שמצלצלת במוחו ובליבו ללא הפסקה, טראומה אותה הוא מרגיש כשהוא רוצה להיות אותו ג'ף שלפני האירוע ששינה את חייו. הוא יסתמך בעיקר על ארין, אך גם אמו האלכוהוליסטית (מירנדה ריצ'רדסון בתפקיד גרנדיוזי אך מוצלח), שנלהבת במיוחד מתהילת בנה, תיקח חלק גדול בתהליך ההחלמה של ג'ף. ג'ף לא לבד בסיפור הזה, ואולי זו בדיוק הסיבה לקושי שלו להצליח לנסות לחזור לשקט הנפשי שאליו הוא כל כך מתגעגע.ג'ילנהול המעולה יכול היה להפוך את דמותו של באומן למעיקה, לכזו שלא נרגיש אליה שום חיבור, אך הוא גורם לצופים להתאהב בו ולפתח כלפיו אמפתיה רבה, ובכך מניף את "חזק יותר" לרף גבוה אף יותר. כשלצידו מסלאני, עם מינימום איפור ומקסימום כישרון, הם מביאים למסך כימיה וכריזמה ממגנטת המציגה שני אנשים די פשוטים שנאלצים להצליח לעבור עוד יום ועוד יום של מאבקים לא פשוטים. האלגנטיות בבימוי של דייויד גורדון גרין לא רק נוגעת בלב, אלא גם מעבירה היטב מסר קטן אך תקיף על תרבות ההאדרה שהאמריקנים כל כך אוהבים - ושהסרט עצמו הוא חלק ממנה.ברגעיו החזקים, ויש לא מעט כאלה, הסרט מרגש בכנות שהוא מעביר, ואלה מתעלים על רגעים קיטשיים וצפויים שמבליחים מפעם לפעם. המינון של אותם רגעים די מדויק, וחלקם אפילו תורמים לאנושיות שבדמויות. גם אם הסרט לא מעז לצאת מהקווים, הוא עובד היטב ונוגע בכל הנקודות הנכונות. איני יודע אם ג'ילנהול יקבל מועמדות לאוסקר על תפקידו, אין ספק שלשם הוא מכוון בשנים האחרונות. אם הדבר יקרה, זו תהיה מועמדות מוצדקת לשחקן עוצמתי שרק משתפר עם השנים, וב"חזק יותר" הוא נותן את אחת מהופעותיו הטובות ביותר - וזו רק הופכת את הסרט למשובח אף יותר.
חזק יותר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4811/01/2020 09:39:06
8/10אייקון ציון
מצד אחד מעניין ומצד שני נמרח ובנאלי. זו הדואליות שקיימת בדרך כלל בסרטים מסוג כזה שראינו כמותם בעבר. סיפורו האמיתי של ג''ף באומן שמגיע לצפות בחברתו לשעבר ארין המתמודדת במרתון בוסטון. לאחר שהוא נפגע בפיגוע ,שתי רגליו נקטעות. כעת הוא מתחיל תהליך שיקום ארוך ומייגע כשארין מתייצבת לצידו ועוזבת את עבודתה כדי ללוות אותו.דווקא מתוך המצוקה, שניהם מתקרבים ומתאהבים שוב. מה שקצת מקשה ,זו יחסה של אימו של ג''ף לארין, שלא כל כך מסמפטת אותה.במקביל, ג''ף נהפך לגיבור מקומי ומקור השראה למרות שהוא אינו רואה את עצמו ככזה. ג''ייק ג''ילנהול כהרגלו במשחק מדהים. ציון הסרט הוא בין 7 ל-7.5.
שם: ערןגיל: 4726/01/2018 11:06:07
9/10אייקון ציון
דרמה מצויינת , נוגעת ללב , מבוססת על סיפור אמיתי. לא קיטשי ולא מצועצע מידי , פשוט טוב
שם: בתאלגיל: 2607/01/2018 15:04:37
7/10אייקון ציון
אני מאד אוהבת סרטים שמבוססים על סיפור אמיתי. הסיפור עצמו מרגש, עוצמתי ומשחק טוב אך עם זאת הייתה הרגשה כל הזמן שהעלילה פשוט צפויה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט