אני, טוניה ביקורת סרט

I Tonya Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אני, טוניה":
"משחק נפלא ופסקול משובח בדרמה מפתיעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I Tonya
משחק מרגו רובי, אליסון ג'אני, סבסטיאן סטאן במאי/ת קרייג ג'ילפסי  
דרמה
ביקורת סרט לאני, טוניה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"חד כתער"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הטריילר של הסרט "אני, טוניה" מבטיח לקהל הצופים קומדיה שחורה, ואכן יש בסרט מספר קטעים מצחיקים ומשעשעים אבל לא מדובר בקומדיה. אפילו לא קומדיה שחורה. סרטה החדש בכיכובה ובהפקתה של השחקנית האוסטרלית העולה מרגו רובי ("הזאב מוול סטריט", "יחידת המתאבדים") היא דרמה המספרת באופן קשוח ולא פשוט כרוניקה של אלימות והתעללות. אלימות של הורים, בן זוג, סביבת עבודה, התקשורת והקהל שהיה צמא לעוד שערוריות באדיבותה של טוניה הארדינג, המחליקה האולימפית המפורסמת בעולם והמושמצת ביותר בהיסטוריה. מי היה מאמין שחביבת הצהובונים תהפוך כעבור שנים לגיבורה של סרט איכותי אמיתי.הפתעה נוספת היא העובדה שבמאי בינוני ולא מסעיר כמו קרייג ג'ילפסי ותסריטאי שאין לו סרט אחד טוב ברזומה כמו סטיבן רוג'רס הצליחו להוציא מתחת לידיהם סרט עוקצני וכואב כמו "אני, טוניה". מדובר ביצירה קולנועית המתארת בלי ליפייף כרוניקה של אלימות. אותה אלימות שחוותה הגיבורה כבר בינקותה, נעוריה וגם בבגרותה. הסרט עושה צדק עם הגיבורה שלו ומתמקד בנקודת המבט שלה. אותה נקודת מבט שהקהל הרחב העדיף להתעלם ממנה ולהתמקד בדמות הצבעונית ובסיפור הפשע שבו היא הייתה מעורבת.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הארדינג הייתה מודעת לכך שהיא לא דמות ייצוגית. היא לא בדיוק הטייפ-קאסט שהוועד האולימפי האמריקאי מחפש בנציגות שלו באולימפיאדת החורף. היא ידעה שהיא לא הדמות הקלאסית של מחליקה על הקרח. היא הייתה קצת יותר שמנמנה, שערה לא מוקפד, את בגדיה תפרה בעצמה ובמקום מוסיקה קלאסית היא החליקה לצלילי רוקנרול. אוהבים לקרוא לאנשים כמוה "זבל לבן". הארדינג הייתה אשה צעירה ולא משכילה. היא לא סיימה תיכון, התחתנה בגיל צעיר וגדלה בעוני.כמו במשפחות הכי טובות וגם הכי לא מתפקדות, יש דמות של אמא במרכז. בסרט זה מגלמת אותה אליסון ג'ני שעושה זאת באופן מושלם. לאבונה גולדן, מעשנת סדרתית, נהגה להכות את טוניה ולהתעלל בה נפשית. היא גם זאת שדחפה את בתה הצעירה אל רחבת ההחלקה על הקרח כדי שתממש את הפוטנציאל הגלום בה. טוניה הייתה בסך הכל כלי שדרכו אותה אמא הגשימה את כל הפנטזיות שהיו לה ואף פעם לא הצליחה לממש. ג'ני זכתה בגלובוס הזהב וגם בפרס גילדת השחקנים. אם היא לא תזכה באוסקר בקטגוריית שחקנית המשנה, אני אהיה מופתע. היא פשוט נולדה לתפקיד הזה.
הסרט שאורכו 121 דקות מתקדם במהירות בזכות העריכה המהירה והתזזיתית של העורכת הקבועה של ג'ילפסי, טטיאנה ס. ריגל, שהייתה עוזרת צמודה של העורכת האגדית סאלי מנק בזמן שזו ערכה את סרטיו המופתיים של קוונטין טרנטינו ("כלבי אשמורת", "ספרות זולה", "להרוג את ביל" ועוד). בסרט זה ניתן לראות עד כמה היא מוכשרת ועד כמה עריכה יכולה לשפר ולהפוך תסריט כתוב היטב ובימוי מקצועי לסרט באמת טוב. הסרט נעזר בז'אנר הדוקומנטרי והדמויות מתראיינות ומתייחסות למצלמה הנמצאת בחדר, אם זה בשיחה לכאורה או באמצע סצנה, כאשר הן מסתכלות על המצלמה ומגיבות אליה. זאת שבירה מכוונת של היוצרים כדי להזכיר לצופים שאנחנו בעצם צופים בסרט וזה משרת נפלא את הסרט המדובר.אבל הכוכבת האמיתית של הסרט היא מרגו רובי, שזהו פרויקט קולנועי שהיא יזמה והפיקה. רובי ידעה שהיא מושלמת לתפקיד של טוניה הארדינג. היא משלבת בו את הכישרון הרבגוני שלה כשחקנית קומית ודרמטית ויוצרת דמות קולנועית עסיסית ובלתי נשכחת. הדיבור על מועמדות לאוסקר החל כבר בפסטיבל טורונטו האחרון שם הסרט הוקרן בבכורה עולמית ומאז הבאזז סביב מרגו רובי לא נפסק. הסיכוי שהיא תזכה נמוך, אבל אין ספק שהיא מספקת בסרט זה הופעה מסחררת.אני ממליץ לכם לקחת נשימה עמוקה כי "אני, טוניה" זו רכבת שדים אלימה, עצובה, מזעזעת ולרגעים גם מאוד זדונית, חדה כתער ומצחיקה עד כאב. לא קומדיה, אפילו לא קומדיה שחורה, אלא טרגדיה אמריקאית במיטבה.
אני, טוניה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: הודגיל: 2801/01/2022 08:53:59
10/10אייקון ציון
קודם כל תודה רבה לבן דודי שהמליץ לי על הסרט הזה "אני,טוניה" ודבר שני למעשה ראיתי אותו בבית מאשר בקולנוע האמת שזה סרט אופטימי וחינני כאחד מרגו רובי בתפקיד חיה האמת זה הסרט הספורט הכי טוב לאולימפיאדה ואני נותן לזה ציון 10 בגלל שזה הסרט שכל כך מרגש וכן מלבד השפה הבוטה הכי אהבתי את המשחק, סחתיין!
שם: איילתגיל: 6118/05/2018 17:27:34
9/10אייקון ציון
מבוסס על מקרה אמיתי עם סיפור לא פשוט בכלל,קורע לב,מכעיס.קצב אירועים מסחרר,מוזיקה מצויינת,והמשחק יוצא מן הכלל טוב.
שם: חגי הופרגיל: 4209/05/2018 22:35:37
7/10אייקון ציון
עיקר חשיבות הסרט היא בכך שהוא מציג את אמריקה השנייה, הפחות מוצלחת ומצוחצחת, בה לאנשים יש בעיות אמיתיות והם מתמודדים עם חיים קשים. בזה הסרט הזה מתקשר לסרט נוסף שיצא די בסמוך לו – "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". אלא שהסרט הזה נופל באיכותו מהסרט ההוא. הסרט מורכב מקטעי ראיונות של הדמויות ומחלק עלילתי, שהוא העיקר. הוא עוקב אחר חייה של טוניה, מחליקה על הקרח אומנותית, למן ילדותה (בקצרה) ועד התבגרותה. המשחק של השחקנית שמגלמת את טוניה טוב, אך ראוי לציון במיוחד המשחק של אימה, המחוספסת והקרה להחריד. הסרט מעורר רגשות של רחמים, ואצלי הוא עורר גם כעס, כאשר מתברר שלא די ביכולות האישיות של טוניה, אלא שמשפחתה הבעייתית מכשילה אותה בפני השופטים. ארה"ב מנסה להתגאות בכך שהיא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אך הנה מכשולים שלא ממן העניין יש גם שם. הרצון להציג משפחות מושלמות ומתקתקות תקף לא רק בעולם הפנימי של הסרט, אלא בקולנוע האמריקאי כולו, ומהבחינה זו, כאמור, הסרט הזה בולט לחיוב. אבל עדיין הוא לא מספיק מרתק. אולי זה הסיפור, שאחרי הכול הוא די שולי. וגם האירוע המכונן בו, יחסית לסרטים ובכלל, אם מסתכלים בו היטב בעצם אינו כל כך גדול. ועדיין, סרט מעניין וחשוב. שווה לצפות בו לדעתי, למרות שאינו מושלם.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט