הג'נטלמן והאקדח ביקורת סרט

The Old Man and the Gun Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הג'נטלמן והאקדח":
"רדפורד וספייסק מרגשים בסרט משובח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Old Man and the Gun
משחק רוברט רדפורד, ג'ון דיוויד וושינגטון, אליזבת מוס, סיסי ספייסק, קייסי אפלק במאי/ת דיוויד לאורי  
דרמה
ביקורת סרט להג'נטלמן והאקדח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אלגנטי וקלאסי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
93 דקות של עונג. אין דרך אחרת להגדיר את הצפייה בסרטו המופלא של הבמאי/תסריטאי, דיוויד לאורי, יקיר פסטיבל סאנדנס. הוא פרץ לתודעה ההוליוודית עם סרטו העצמאי "נאהבים מחוץ לחוק". התרשמתי מהצילום והאווירה של "נאהבים מחוץ לחוק", מהמחווה ל"שבילי הזעם" סרטו הראשון של טרנס מאליק, אבל הסרט לא השאיר עליי חותם מבחינה דרמטית. מצאתי אותו אפילו קצת משעמם. ביהירותי אף כתבתי בזמנו שספק אם אולפן הוליוודי ישקיע כסף בסרטיו הבאים. כמה שטעיתי. אולפני דיסני פנו אליו לביים אדפטציה לסרט הקלאסי "חברי הדרקון אליוט". החידוש הקולנועי היה פשוט קסום והוא גם בישר את שיתוף הפעולה הראשון שלו עם רוברט רדפורד. בשנה שעברה הוציא את "סיפור רפאים" המצוין, הדבר הקרוב ביותר לסרט ארט-האוס אירופאי תוצרת אמריקה.עכשיו מגיע אלינו, מיד אחרי הבכורות בפסטיבלים הבינלאומיים טלורייד וטורונטו, שיתוף הפעולה השני והמוצלח של איש הקולנוע הצעיר ושחקן הקולנוע הוותיק. "הג'נטלמן והאקדח" הוא מחווה קולנועית קסומה לכוכב שהשתתף באינספור סדרות וסרטים קלאסיים מראשית שנות ה-60 עד ימינו. עוד שותף קולנועי מוצלח של רדפורד היה פול ניומן האגדי והשניים השתתפו יחדיו בקלאסיקות הנצחיות "קיד וקסידי" ו "העוקץ" . בשנות השבעים הוא היה אחד השחקנים המפורסמים שהשתתפו בסרטים הפוליטיים כאשר שניים מהסרטים הבולטים בכיכובו היו "כל אנשי הנשיא" ו"שלושת ימי הקונדור".
רדפורד זכה בפרס האוסקר כבמאי קולנוע על "אנשים פשוטים", הדרמה המשפחתית מ-1980. לדור הצעיר יותר הוא זכור כפוליטיקאי המושחת מ"קפטן אמריקה – חייל החורף", סוג של מחווה לדרמות הפוליטיות שבהן כיכב בעברו. אבל רדפורד עבור חובבי הקולנוע האמיתיים הוא אותו צעיר בלונדיני כל אמריקאי מהסרטים הקלאסיים שלקח בהם חלק בשנות השישים והשבעים."הג'נטלמן והאקדח" הוא מחווה נוגעת ללב לדימוי הקולנועי הג'נטלמני של רדפורד בן ה-82, אחד השחקנים האינטליגנטים והאלגנטיים שפעלו בהוליווד. שחקן שהצליח תמיד לגלם דמויות מורכבות, לעיתים גילם גם עבריינים קשוחים, אבל תמיד עשה זאת בצורה נינוחה ואלגנטית. רדפורד היה הרבה יותר מהבן של השכנים. הוא תמיד הסתיר איזשהו פגם אפל בדמויות שהוא גילם, שהתחבא היטב מאחורי החיוך השרמנטי, העיניים הכחולות והשיער הבלונדיני השופע. רדפורד, שהתגלה כשחקן תיאטרון בניו יורק, שייך לדור אחר לחלוטין שהאמנות, הסיפור והדמויות היו הרבה יותר חשובים מהזוהר שהתלווה למקצוע.
העלילה מבוססת על כתבה של דיויד גראן שפורסמה בעיתון ה"ניו-יורקר", אודות פורסט טאקר. מגיל 13 טאקר מבצע פשעים והוא נמלט כ-16 פעמים ממוסדות ומבתי הכלא בהם היה. הסרט מתחיל בסוף שנות השבעים מהבריחה המתוקשרת שלו מכלא סאן קוונטין כשהיה בן 70, אל שורה של עשרות מבצעי שוד שלא יאמנו בראשית שנות השמונים ביחד עם עוד צמד קשישים (השחקן דני גלובר הזכור בעיקר מסרטי "נשק קטלני" והזמר טום ווייטס). טאקר הצליח להקסים את הנשדדים שלו, לעורר התרגשות בקרב קוראי החדשות והצופים בטלוויזיה ואפילו להתחבב על הבלש ג'ון האנט שחקר את הפרשה (קייסי אפלק, זוכה האוסקר על "מנצ'סטר ליד הים").את הדמות הנשית הראשית מגלמת עוד אגדה הוליוודית אמיתית, השחקנית זוכת האוסקר וגלובוס הזהב, סיסי ספייסק. השחקנית ילידת טקסס פרצה בגדול עם סרטו של טרנס מאליק "שבילי הזעם" לצידו של מרטין שין ומאז השתתפה בקלאסיקות קולנועיות רבות, ביניהן: "קארי", "בתו של כורה הפחם" עליו גם זכתה באוסקר, "הנעדר", "הנהר", "פשעים שבלב" ו"בחדר המיטות". היא מוכרת לקהל הצעיר בזכות תפקידה בסדרה של נטפליקס "Bloodline" ובקרוב תככב בסדרה של אמזון בכיכובה של ג'וליה רוברטס "Homecoming". ספייסק מגלמת אלמנה בעלת חוות סוסים פראיים המתיידדת עם פוסטר. הכימיה בין שני השחקנים הוותיקים היא קסומה ומרגשת מהסוג שנדיר לצפות בה על גבי המסך הגדול. סיפור אהבה הנרקם בין שני האנשים הבודדים הוא כל כך אנושי, המילים שנאמרות, המבטים, המגע של הידיים. כל כך נדיר לראות מערכת יחסים עשירה כל כך שמצליחה להירקם במהירות יחסית בלי שנרגיש זאת."הג'נטלמן והאקדח" הוא כמו נהר שוקק חיים ורב הפתעות, אך למרות זאת הסרט איננו קוצף ורוגש. אנחנו מגיעים אל היעד בסופו של דבר, אך בלי לחץ. יש ביצירה הקסומה הזאת מתח, אבל הוא פנימי. על אף המרדפים העשויים ביד אמן וסצנות הבריחה המשעשעות שיעלו חיוך על שפתיכם בסוף הסרט, אין זה סרט פעולה, אלא דרמה קטנה ואנושית עם מגע קומי רענן. הגדולה של לאורי היא שהוא מצליח ליצור סרט שמרגיש כאילו הוא בוים בראשית שנות ה-60 וצולם בראשית שנות ה-80, למרות שהוא נוצר בשנת 2018. זהו סרט קטן, אבל הלב שלו פועם בחוזקה. האנושיות שלו כובשת ולכן הוא כל כך גדול. רדפורד הכריז שזהו סרטו האחרון, שהוא פורש מעשייה קולנועית. הוא גם הספיק לחזור בו מהכרזה זאת. אבל אם אכן זהו סרטו האחרון, אין ספק שמדובר בבחירה מושלמת כדי לסיים וגם לסכם קריירה כל כך ענפה.
הג'נטלמן והאקדח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1727/08/2019 12:34:02
10/10אייקון ציון
יצירת מופת. ככה צריך לסיים קריירה.
שם: anipoגיל: 4712/07/2019 09:54:30
7/10אייקון ציון
סוחב איכשהו.הנושא מזכיר את הסרט "פורשים בסטייל" ,אם כי הסרט הזה פחות טוב ממנו. סיפור שהיה נשמע מופרך אילולא היה מדובר על מקרה אמיתי.פורסט טאקר הוא שודד מבוגר בשנות ה-70 לחייו בתחילת שנות ה-80,שמבצע את פעולותיו בסיוע של שני שותפים בני גילו. מאחוריו הסטוריה עשירה של בריחות מהכלא ושודים שביצע. מעבר לגילו, פורסט הוא שודד לא טיפוסי. הוא נחמד וטוב לב ולעולם לא ירה ירייה אחת למרות שהחזיק באקדח.מה שמניע אותו זו לא חמדנות ותאוות בצע ,אלא ריגוש והרצון להרגיש שהוא חי,כפי שהוא מעיד על עצמו. בעלילה משתלבים אישה שבה הוא מתאהב ושוטר צעיר שמנסה ללכוד אותו.יש כאן איזשהו אלמנט רומנטי.מעבר לאהבה שמוצאים בגיל מבוגר, גם העובדה שהחיים לא מסתיימים בעת זיקנה ושאפשר להיות פעיל ואפקטיבי גם אם עושים דברים לא כשרים. צריך להודות שהסרט הוא בינוני למרות רוברט רדפורד. ציון 7 בקושי.
שם: .MOR Rגיל: 1609/07/2019 22:39:39
6/10אייקון ציון
סרט שגרתי וזניח. המשחק נהדר, הצילום מעולה, הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה האלגנטית, העריכה מצויינת ומוסיפה מעט לקצב הסרט והדיאלוגים טובים ודי מעניינים אך התסריט והעלילה די רדומים, פשוטים מידי, לא משמעותיים באיזושהי צורה, לא מחדשים שום דבר, לא סוחפים או מלהיבים במיוחד ובקיצור לא יותר מסבירים פלוס. בקיצור, אפשרי לצפייה אך לגמרי לא חובה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט