צעירה מבטיחה ביקורת סרט

Promising Young Woman Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "צעירה מבטיחה":
"סרט נקמה מבריק ומתוחכם"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Promising Young Woman
משחק קארי מאליגן, לאברן קוקס, קוני בריטון, אליסון ברי במאי/ת אמרלד פנל  
דרמה
ביקורת סרט לצעירה מבטיחה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"ייחודי ומפתיע"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לילה, בחורה בשנות השלושים לחייה, ישובה על ספה בבר שיכורה לחלוטין, כמעט מעולפת. קבוצה של בחורים מסתכלת עליה בבוז מהול ברחמים. אחד הבחורים מתנדב לעשות את המעשה ה"נכון" ומציע ללוות אותה החוצה. במונית בדרך לביתה הוא מזמין אותה לעלות אליו. היא שיכורה לגמרי, נופלת שדודה על מיטתו והוא בטוח שהנה כבר והוא יסיים את הלילה שמח וטוב לב. ואז לפתע, רגע לפני שהוא מצליח לבצע בה את זממו, הבחורה מתגלה כצלולה לחלוטין והתהפכו היוצרות.כך נפתח סרט הביכורים של הבמאית והשחקנית אמרלד פנל. סרט על אישה שנוקמת בגברים על התנהגותם כלפי נשים, סרט שבערמומיות רבה מתאר עולם שעל פניו הינו מתקדם ומלא בצבעים זרחניים ובשירים מתקתקים, אבל מתחת לפני השטח רוחשת אלימות גדולה. זלזול כלפי נשים ואפלה גדולה המרחפת כעננה שחורה וגשומה מעל גיבורת הסרט.
קארי מאליגן המוכשרת היא שחקנית שלמרות שתי מועמדויות לאוסקר עדיין לא הגיעה לטעמי למעמד הראוי לה. לאחר פריצתה ב"לחנך את ג'ני", הרשימה ב"בושה" של סטיב מקווין וגם ב"תמונה משפחתית". מאליגן בת ה-35 מצליחה לזגזג בין בחורה מתוקה שגרה בבית הוריה כבת טיפש עשרה ועובדת בבית קפה מקומי לבין חיית טרף פאם-פטאלית שהיא הופכת להיות כשהלילה יורד. אז כאמזונה נרגנת, היא תחפש את קורבנותיה הגבריים ותראה להם מה קורה כשמתנהגים באופן נלוז לבחורה.אט, אט מתברר לצופה כי המקור להתנהגותה של הגיבורה הינו אירוע טראומתי שעברה חברתה הטובה בזמן שלמדו ביחד רפואה. הגיבורה היא בעצם מלאך נקמה בסגנון אומה תורמן ב"להרוג את ביל". יש לה רשימת מטלות והיא לא תשקוט עד שתסיים את כל מטלותיה אחת לאחת.
סרטה של פנל מתנהל בקצב די עצבני על הקו הדק שבין סרט איכות לבין יצירה טראשית שלא מהססת ללכת עד הסוף. זוהי יצירה ייחודית שמאתגרת את הצופה ומציגה בפניו גיבורה לא נחמדה שלא תמיד אפשר להזדהות איתה. הצבעים המתקתקים בסרט הזכירו לי את המחאה כנגד הבורגנות האמריקאית בסרטיו של ג'ון ווטרס. הסרט מלא בדליים של ציניות ואף רשעות והוא הרגיש לעיתים כמו התנגשות של סגנון שנות השמונים המתקתק לעומת התוכן הבוטה והעכשווי.כוחו של "צעירה מבטיחה" בקצב המשתנה תדיר שלו, בהפתעות שהוא מזמן לצופה שממש לא יודע מה מצפה לו וחש לעיתים כי הוא נמצא בתוך סיוט מתמשך. קורבנותיה של הגיבורה נראים אומללים בקלונם וקשה שלא לכאוב את כאבם, למרות שמגיע להם להיענש. האם גם הגיבורה תשלם בסוף את מחיר התנהגותה. האם לנוקמת כמוה יש מקום בחברה של ימינו?סופו של הסרט אפי בממדיו וכולל שימוש גאוני באחד משירי הקאנטרי האהובים ביותר עליי מאז ומתמיד - "מלאך הבוקר" של ג'וס ניוטון הנהדרת. צריך לראות כדי להאמין. סופו של הסרט מעלה שאלות רבות בדבר הקרבה והחלטות מודעות למול מקריות. אמרלד פנל וקארי מאליגן צועקות בקול גדול באוזניו של הצופה ותוקפות את חושיו עד לשנייה האחרונה. אצל פנל אין מפלט ואין רחמים. הסרט מותיר אותך עם שאלות לגבי החלטותיה של הגיבורה וגם לגבי החלטותיה האמנותיות המעניינות של יוצרת הסרט. "צעירה מבטיחה" הוא סרט חשוב שאצפה בו שוב ושוב.
צעירה מבטיחה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5013/05/2022 10:12:49
7/10אייקון ציון
יש פה שיחוק. סגנון משלו שמשלב כמה ז''אנרים. דרמה, קומדיה וקומדיה שחורה. השחקנית הראשית תפורה לתפקיד. קאסי היא בחורה בת 30 שתקועה בחייה. לאחר שעזבה את לימודי הרפואה, היא עובדת בעבודה צנועה בבית קפה קטן וגרה עם הוריה באותה דירה. אנו נחשפים לנסיבות שגדעו קריירה מבטיחה והן קשורות למקרה מזעזע שקרה לחברתה. כעת היא מבקשת לנקום בכל אלו שהיו מעורבים באותו אירוע. תוך כדי היא פוגשת ריאן שלמד איתה וכיום הוא רופא מצליח. האם גם לו היה קשר לאותו מקרה? סרט שמצליח לדבר אלייך ולרתק אותך,גם אם הוא לא גדול. ציון 7.5.
שם: yaronba1גיל: 6205/07/2021 14:39:44
2/10אייקון ציון
רעיון מעניין ומבטיח לעלילה טובה. בפועל, משעמם, מתקדם מאודדדד לאט - שקלנו לצאת. התנצלתי בפני אשתי שגררתי אותה לזה.
שם: גלעדגיל: 4327/06/2021 08:47:31
7/10אייקון ציון
סרט בהשראת עידן ה - me too. בהתחלה קצת מזכיר את הסרט Kill Bill גם במבחינת העלילה וגם בסגנון. בסך הכל סרט מהנה ומומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט