להתראות לנין ביקורת סרט

Good bye Lenin Movie Review

תמונת כתבאלון רוזנבלום על "להתראות לנין":
""להתראות לנין" הוא סרט קומי עם אידיאולוגיה. תסריט מבריק, בימוי מהוקצע ורגיש וצוות שחקנים משובב הופכים את הסרט לחוויה אינטלקטואלית מרגשת."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Good bye Lenin
משחק צ'ולפן קמטובה, דניאל ברוהל, קתרין סאס, מריה סימון במאי/ת וולפגנג בקר  
זר
ביקורת סרט ללהתראות לנין מאת אלון רוזנבלום | מבקר קולנוע | כתב
ציון המבקר
""להתראות לנין" הוא סרט קומי עם אידיאולוגיה. תסריט מבריק, בימוי מהוקצע ורגיש וצוות שחקנים משובב הופכים את הסרט לחוויה אינטלקטואלית מרגשת."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע40.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש שיאמרו כי "להתראות לנין" הוא סרט על אידיאולוגיות שאבדו. ביקורת נוקבת על העולם הקפטיליסטי שבו אנו חיים וגעגועים למשטר קומוניסטי שהולך ונעלם. ואכן, יש בסרט ביקורת על התרבות האמריקאית שמשתלטת על כל חלקה טובה. ישנה ערגה לעולם פשוט יותר, תמים יותר שבו כל מה שאדם צריך זה את המלפפונים החמוצים אליהם הוא רגיל.אולם, בסופו של דבר, "להתראות לנין" הוא סרט קטן על אהבת בן לאמו. כוחו הגדול של הסרט הוא בשילוב המצוין של האידיאות הפוליטיות עם האהבה הפשוטה, הבסיסית, הראשונית של כולנו, אהבה לאמא שהביאה אותנו לעולם. הבמאי וולפגנג בקר מצליח לשלב את אהבת האם עם אהבת המולדת והוא עושה זאת בחן, הומור והרבה מאוד רגש.
אימא של אלכס היא סוציאליסטית נאמנה וחברת מפלגה פעילה במזרח גרמניה. באוקטובר 1989 היא רואה את אלכס בנה בהפגנה אנטי קומוניסטית, לוקה בלבה ושוקעת בתרדמת. בשמונת החודשים שחולפים עד שהיא מקיצה נופלת חומת ברלין, מזרח גרמניה הופכת לחברה קפיטליסטית ושתי הגרמניות מתכוננות לאיחודן. אלכס ואחותו, בהוראת הרופא, מנסים למנוע מאמם כל התרגשות מיותרת שעלולה לערער את מצבה הבריאותי, ומה יותר מרגש משינוי כה קיצוני במולדתה האהובה?על מנת להציל את אימא, אלכס הופך את בית המשפחה לאי של העבר, שם הוא ואחותו משלים את האם לחשוב שמאום לא השתנה. העניינים מסתבכים כאשר מצבה הבריאותי משתפר והיא רוצה לראות טלוויזיה ולצאת לטייל. משקרים לבנים קטנים, כמו הצורך להסביר את הימצאות כרזת הענק של "קוקה-קולה" מול חלון חדרה, הופך המצב להפקת ענק של שקרים ואשליות ויצירת מציאות חלופית, מציאות המשקפת במידה רבה את האוטופיה הסוציאליסטית.
השחקן הראשי, דניאל ברוהל, הוא אחד השחקנים השובים שנראו בקולנוע באחרונה. אהבתו לאימו, ניסיונותיו הרבים לשכנע אותה כי העולם עדיין קומוניסטי וכי שום דבר לא השתנה מרגשים ומצחיקים וקשה שלא לרצות לקחת את השחקן הצעיר והמוכשר הזה ולחבק אותו. בקר מצליח לשלב באופן אינטליגנטי את האירועים ההיסטורים עם האירועים המשפחתיים. הדמויות הראשיות כתובות בצורה כל כך טובה שקל לנו מאוד להתחבר אליהם ולהזדהות איתן כמעט מתחילת הסרט."להתראות לנין" הוא סרט קומי עם אידיאולוגיה. תסריט מבריק, בימוי מהוקצע ורגיש וצוות שחקנים משובב הופכים את הסרט לחוויה אינטלקטואלית מרגשת.לסיכום: "להתראות לנין" הוא סרט מצחיק, סרט עצוב אך מעל הכל סרט מרגש. חובה לראות. 9 בסולם אלון.
להתראות לנין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יעל גרטיגיל: 3416/03/2004 17:29:20
8/10אייקון ציון
סרט נחמד מאוד, הרעיון מקורי, עשוי ברגישות,
שם: אפריים אקרמןגיל: 1604/02/2004 16:56:35
10/10אייקון ציון
סקט יפה ממש אין מילים
שם: יעל רוביןגיל: 3319/01/2004 12:42:34
9/10אייקון ציון
סרט חזק שמעורר הרבה מאוד נושאים למחשבה,סרט מקורי ומרגש,מאוד מומלץ.
קישורים
חץ להתראות לנין (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט