כאילו אין מחר ביקורת סרט

In Bed Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "כאילו אין מחר":
"יצירה נוקבת ולא מתפשרת, גם אם לא שלמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר In Bed
משחק ישראל אוגלבו, דין מירושניקוב, מורן רוזנבלט, טום באום, דליה בגר במאי/ת ניצן גלעדי  
דרמה
ביקורת סרט לכאילו אין מחר מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"מראה שחורה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע24.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די66.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"כאילו אין מחר" הוא סרט שלא יכול להותיר את הקהל אדיש. הוא מנסה לזעזע (לעיתים בכוח), מכיל סצנות רבות של סקס, סמים, אלימות, ניצול רגשי וגופני, הרס עצמי וחרדה קיומית. הוא מציב מראה שחורה בפני הקהילה הגאה שעלולה שלא לאהוב את המשתקף מהמסך, אך זו גם מראה שחשוב להציב שמציגה את התפתחות הקולנוע הגאה בישראל שכבר לא חושש להציג דמויות גאות פגומות מוסרית, בוטות וחסרות מעצורים.סרטו של ניצן גלעדי (שזכה להצלחה עם הלהיט "חתונה מנייר" בכיכובה של מורן רוזנבלט, המשתתפת גם בסרט זה) עוקב אחר גיא (ישראל אוגלבו), אמן קעקועים, שחוגג עם חברתו הטובה ג'וי (רוזנבלט), סוחרת בעברה שנגמלה מקריסטל מת', במצעד הגאווה, כאשר מתנקש מגיע ומתחיל לירות במשתתפים (בהדהוד לרצח שירה בנקי ז"ל במצעד בירושלים ולרצח בברנוער).
השניים נמלטים אל הלופט התל אביבי של גיא, שם הם אוספים לחיקם את דן, בחור ממוצא רוסי שנמצא עדיין בארון. בין גיא לדן מתפתחת כימיה והם מתחילים לילה רווי בסקס וסמים שבו יתגלו אמיתות נסתרות על עברו של דן כשבמקביל יצופו אצל גיא קשיים, חרדות ומתחים שיערערו את שלוותו ואורח חייו ההדוניסטי ונטול הדאגות לכאורה.למרות שרובו מתרחש בחלל מצומצם אחד, הסרט מצליח לספק חוויה קולנועית בזכות הצילום של מתן רדין שנע בין הקלסטרופובי לטריפי, העריכה הקצבית וכמובן המוזיקה האלקטרונית של אלוהי הקהילה – עופר ניסים, שכתב לראשונה פסקול עבור סרט זה (למרות שהפסקול מכיל בעיקר את שיריו המוכרים וכולל רק שיר חדש אחד).
נקודת אור נוספת של הסרט היא ישראל אוגלבו, זוכה האח הגדול בעבר, שטורף את המסך בהופעתו הקולנועית הראשונה וניחן ביופי ובכריזמה יוצאי דופן שיש למעטים במדינה. גם מורן רוזנבלט מספקת הופעה מוצלחת כהרגלה, בעוד דין מירושניקוב לא מצליח לעמוד בסטנדרט של חבריו לקאסט ומספק הופעה פחות אמינה (יש לציין גם את טום באום בתפקיד אורח חביב)."כאילו אין מחר" יצא לאקרנים ממש עם השבעת ממשלת נתניהו השישית, שמסתמנת כהומופובית והקיצונית ביותר שידעה המדינה. מתנגדי הסרט יאמרו ודאי שהוא מספק להומופובים תחמושת בעיסוקו האובססיבי בסקס וסמים (ובמיוחד בסקס בהשפעת סמים - כמסקס), אך זו כמובן אינה מטרתו. גלעדי, חבר הקהילה, לא מייפה את המציאות ומראה את תופעת ההרס העצמי, ההתמכרות למראה חיצוני ולחומרים נרקוטיים ומין שרווחים בקהילה, בתקווה שהמראה העכור שמשתקף יוביל למחשבה ולשינוי בקרב הצופים בסרט.אמנם לא תמיד התסריט אמין וחלק מהדיאלוגים זקוקים לשיוף קל, הסרט לפעמים מכה בצופים במסריו בחוזקה רבה מדי ותצוגות המשחק בו לא אחידות, אך "כאילו אין מחר" הוא סרט מהסוג שראינו מעטים כמותו בישראל, כזה שמרתק לכל אורכו ונשאר עם הצופה הרבה לאחר סיומו. יצירה נוקבת ולא מתפשרת, גם אם לא שלמה, עם סצנת סיום מצוינת ולופתת.
כאילו אין מחר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מליגיל: 3915/05/2023 17:37:09
5/10אייקון ציון
איך אפשר לקבל לינק לצפיה/הורדה?
שם: עומרגיל: 4023/03/2023 00:17:17
5/10אייקון ציון
גייז, סקס, סמים.. אחרי שעה הסרט ממצה את עצמו והעלילה לא ממש מתפתחת.
שם: הודיה שפחוןגיל: 2313/01/2023 17:21:26
8/10אייקון ציון
אתחיל ואומר - הסרט לא מתאים לכל אחד. (ובמיוחד לא להומופובים) ישנם קטעים פורנוגרפים וגם אלימים. בנוסף, הסרט הוא לא סרט עלילתי במיוחד. אין כ״כ התחלה אמצע וסוף. מטרת הסרט להביא פרספקטיבה על סצנת המסיבות והגייז. השנאה שיש כלפי אותה קהילה ובעיקר השנאה העצמית שיש להם כלפי עצמם. על ההתמכרות לסמים , הרס עצמי ועל ההשפעה של משקעים מהעבר. מה שבעיקר הפתיע אותי היא יכולת המשחק הלא פחות מעולה מכל שלושת השחקנים הראשיים! הסרט אומנם לא מושלם אבל יש לו אמירה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט