הבריחה מכלא 77 ביקורת סרט

Prison 77 Movie Review

תמונת כתברותם שרון על "הבריחה מכלא 77":
"טעימה מסקרנת מפיסת היסטוריה שלא מוכרת לרבים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Prison 77
משחק מיגל הראן, חאבייר גוטיירז במאי/ת אלברטו רודריגז  
דרמה
ביקורת סרט להבריחה מכלא 77 מאת רותם שרון | כתב קולנוע
ציון המבקר
"מסר חשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע31.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די54.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הבריחה מכלא 77" הוא לא סרט קלאסי על בריחה מהכלא. מדובר באבחנה משמעותית כאשר ניגשים לצפות בסרט. האפשרות שלא מעט מהצופים יאבדו את הריכוז במחציתו היא אפשרית לחלוטין, אך אם תתנו לו צ'אנס אמיתי – אולי תזכו ליהנות מסרט נחמד, שטומן בתוכו היסטוריה עקובה מדם.עלילת הסרט מתרחשת בברצלונה, שנת 1977 – תקופת שלטון הגנרלים בספרד וסוף שלטונו האכזרי של הדיקטטור האימתני פרנסיסקו פרנקו. בתחילת הסרט אנחנו פוגשים את מנואל הצעיר, בגילומו של מיגל הראן, שמוכר לקהל הישראלי מהסדרה ''בית הנייר''. מנואל מובל לכלא בזמן שהוא ממתין למשפט בגין ביצוע מעילה שמעולם לא ביצע. בשל החוק בספרד, הוא מבין שהוא עלול לקבל בין 6 עד 8 שנים בין הסורגים. ככל שעובר הזמן – מתחיל מנואל להתרגל להווי בין כותלי בית הסוהר, ואט אט הופך האסיר הצעיר לדמות מרכזית במיוחד בכלא.
כיאה לסיום תקופת הדיקטטורה האסירים, אשר חלקם אסירים פוליטיים שנכלאו והואשמו בלא עוול בכפם, מנסים להשיג את החופש והזכויות להם הם מייחלים. הניסיונות השונים להשיג את תשומת ליבם של הסוהרים הסדיסטיים, ובמיוחד של העולם בחוץ – מוביל את מנואל וקומץ חבריו לנסות ולזעזע את מערכת הכלא הספרדית, הנוקשה במיוחד. המאבק העיקש הופך במהרה למדמם, שכן למרות שמדובר בסיומה של אחת התקופות החשוכות והאפלות בתולדות ספרד, וניצני הדמוקרטיה המערבית הראשונים מתחילים להופיע – דמויות רבות אשר היוו תקפיד משמעותי בממשל הישן, עדיין נמצאות בתפקידים חשובים, בהם נלקחות מירב ההחלטות שנוגעות לחיי האזרחים.בתור מעריץ מושבע של הקולנוע הספרדי בעשור וחצי האחרון, אי אפשר לומר באמת שמדובר בסרט מצוין. על אחת כמה וכמה שברקורד של במאי הסרט אלברטו רודריגז, ניתן למצוא שניים מהסרטים הטובים ביותר שיצאו בקולנוע הספרדי – "ארץ הביצות" ו"מראות ועשן". שני הסרטים האלו יחדיו, היו מועמדים ללא פחות מ-27 פרסי ''גויה'', כאשר הם זוכים ב-12 מהם. עם זאת, "הבריחה מכלא 77" מלמד שיעור חשוב עבורנו הצופים, במיוחד לאור המצב הנוכחי במדינת ישראל.
בזמן שבקרב רבים מהאזרחים פה בארצנו קיים חשש אמיתי להמשך קיום הדמוקרטיה, הסרט מזכיר לנו בדיוק על מה חשוב להילחם בעולם שלנו. הראן, לצידו של חאוויר גוטיירז המוכשר בטירוף, שהסצנות איתו מרימות את הסרט לגבהים שספק אם היה מגיע בלעדיו – נותנים הופעה מרשימה, מלאת אמוציות ותשוקה, זאת לנוכח הקשיים הרבים שעלילת הסרט מציבה מולם.העלילה שמה דגש רב דווקא על נפש האדם ולא על החומר, כלומר על האופן בו הוא מצליח להתגבר על המציאות בה הוא נמצא. בלא מעט רגעים יש חורים די משמעותיים בקו העלילתי. מדובר בבאג רציני, שמשפיע על הצפייה ומעמיד לעיתים את המסר החשוב שהסרט מנסה להעביר באור די מגוחך. עם זאת, המשחק של כל הקאסט, והאווירה הכללית של ברצלונה בשנות השבעים, לצד כמה רגעי קסם קולנועיים – הופכים את "הבריחה מכלא 77" בסופו של דבר לסרט די מהנה לצפייה. מומלץ לצופים להקדיש את זמנם לאחר הצפייה בקריאה על תקופת שלטונו של פרנקו בספרד. במשך עשרות שנים הדיקטטור הנורא עשה כל שעולה על רוחו, תוך שהוא מנפץ מוסד אחר מוסד, אזרח אחר אזרח. ב"בריחה מכלא 77" אנחנו מצליחים, ולו לרגע, להרגיש את חוסר האונים שרבים מאזרחי ספרד הרגישו בזמנו. חוסר אונים שאני מאחל שלא נגיע אליו לעולם כאזרחי מדינת ישראל. הסרט עלה השבוע בשירות ה-VOD של yes.
הבריחה מכלא 77 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5224/02/2024 10:01:36
7/10אייקון ציון
חשוב ומשמעותי אם כי נמרח יתר על המידה. באופן אישי כחובב הסטוריה אני אוהב סרטים שמשלבים בתוכם מימד אותנטי של העבר. כאן מדובר על התקופה שהחלה מיד עם מותו של הרודן פרנקו בספרד. מדיקטטורה ,המדינה עושה דרכה לעבר הדמוקרטיה. הבעיה היא שהצעדים איטיים מידי,בוודאי עבור האסירים בכלא שחלק גדול מהם הם פוליטיים או כאלו שהשילטון הישן לא חפץ ביקרם. אחד כזה הוא גיבור הסרט שנכלא על לא עוול בכפו. ציון 7.5.
שם: עומרגיל: 4019/06/2023 19:50:38
7/10אייקון ציון
הסיפור על האסירים בספרד מעניין והסרט בהחלט דרמה. אין בו את החלק של מותן ובטח שלא פעולה. שם הסרט אכן מטעה והבריחה מתרחשת ב 20 הדקות האחרונות שלו, כמעט בלי רקע לזה.
שם: אלוןגיל: 4416/04/2023 11:40:18
6/10אייקון ציון
כאחד שראה מספר סרטים מהז''אנר של בתי הכלא, אני יכול לאמר שזה הסרט הכי פחות מוצלח שראיתי. ולציין ששם הסרט הוא הבריחה מכלא 77 , וכל עניין הבריחה מתואר בסרט רק ב 10-15 דקות האחרונות של הסרט. מאכזב בעיניי....
קישורים
חץ הבריחה מכלא 77 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט