השף ביקורת סרט

Boiling Point Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "השף":
"חלום בלהות ריאליסטי בדרמה קולינרית מטלטלת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Boiling Point
משחק סטיבן גראהם, ריי פנטאקי, חנה וולטרס, וינט רובינסון במאי/ת פיליפ ברנטיני  
דרמה
ביקורת סרט להשף מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יוצא דופן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מסוף שנות השמונים הפכה הקולינריה למטבע עובר לסוחר בקולנוע. מסצנות בודדות על אוכל החלו להופיע סרטים שהאוכל הפך בהם לכוכב הסרט. "החגיגה של באבט" ו"טמפופו" היו הסנוניות הראשוניות למהפך זה. מאז, במיוחד במאה הנוכחית, נדמה שהקהל אינו יודע שובע מסרטי קולינריה והביטוי (המעט מזלזל) "פורנו אוכל" הפך לשם נרדף לאותם סרטים שבהם הקהל בעצם מגיע כדי לראות בישולים שונות ולהטוטים קולינריים במטבח.סרטו של פיליפ ברנטיני "השף" (ששמו המקורי והמוצלח יותר הינו "נקודת רתיחה") המבוסס על סרטו הקצר באותו שם, מגיע למסכים בישראל סוף כל סוף לאחר שנתיים מאז צאתו למסכים בבריטניה. הסרט' שהיה להצלחה גדולה בארץ מולדתו, אף הפך לאחרונה לסדרת טלוויזיה המבוססת על הקריירה של הבמאי כשף וגם על מקרים שאירעו לחבריו של הבמאי בעולם הקולינריה.
אהדי גרהאם הוא שף של מסעדה יוקרתית שבערב נמהר אחד צריך להתמודד עם כל הרעות החולות שנפלו על המסעדה שלו. בתחילת הסרט פקח תברואה מוריד את דירוג הסניטציה של המסעדה. בהמשך הערב יגיעו לבקר שף ידוע שהגיבור חייב לו כסף, מבקרת מסעדות ידועה, לקוח גזען, לקוחה שתחטוף התקפת אלרגיה חריפה, יתגלה שהעוזר בגזרת המתוקים בעל נטיות התאבדות והסו-שף הנאמנה כביכול של הגיבור תחליט שנמאס לה.הבמאי מצלם את סרטו בלי כחל וסרק של רומנטיקה והאדרה של העושים במלאכה הקולינרית. הסרט מצולם בוואן שוט מסחרר (שוט אחד רציף ללא חיתוכים) ועושה הכל כדי להבהיר לנו הצופים כמה מלאכת תפעול וניהול מסעדה היא קשה וכל הסרט נדמה כסצנות מהגיהינום, כאשר כל הזמן ההתרחשויות מגיעות (כמעט) לנקודת רתיחה. במהלך הצפייה נזכרתי בסרט "דינר רש" שבו גם תואר ערב במסעדה לחוצה ,אולם בניגוד ל"דינר רש" המתחכם והשמח, לפעמים במטבח של "השף" אין שמחה, אין חמלה ואין חדוות חיים. רק מאבק סיזיפי להשביע את רצון הסועדים.
סטיבן גראהם שתמיד מרשים משכנע גם הפעם כשף שעסוק במלחמות אין סופיות עם הצוות שלו ועם הקליינטים ובעיקר מנסה לשמור את ראשו מעל המים. גרהאם גילם את התפקיד גם בסרט הקצר המקורי והוא ליהוק מצוין לתפקיד השף הלחוץ תמידית, שנדמה יותר כאיש צווארון כחול מאשר כשף מהולל שכולם אפר לרגליו."השף" הוא סרט אמיץ שעל פניו כורת את הענף שעליו הוא יושב. הוא מציג בפני הצופה את התופת של דנטה בדמות מסעדה יוקרתית שאולי הסועדים נהנים בה, אבל מי שמשרת אותם סובל קשות. תודה לאל על סרט קולינריה שמצליח לשבור את התבנית.
השף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יהודהגיל: 7225/01/2024 08:58:52
8/10אייקון ציון
סרט חביב על התמודדות עם קשיים . מצולם בצורה מיוחדת ומצליחים להעביר את הלחץ בצורה כזאת . שווה צפיה , בגלל המיוחדות
שם: ananiגיל: 3328/12/2023 07:07:35
6/10אייקון ציון
לא מזמן יצאה הסדרה Boiling Point. התחלתי לראות והיה קצת מתיש. התעייפתי אחרי שני פרקים, למרות שבניגוד לסרט - היא לא מצולמת בשוט ארוך מסחרר. היה נראה לי שהסרט בטח דומה לסדרה, ואז התברר שהסרט יצא כבר לפני שנתיים והסדרה לגמרי מבוססת על הסרט - אותם יוצרים וחלק מהשחקנים..
שם: מוג''יגיל: 7721/12/2023 09:04:21
3/10אייקון ציון
סרט משעמם ללא כל מסר מצולם בתוככי הקרביים של מסעדה בגוון כהה כמעט שחור לבן כאשר גיבור הסרט מתגלה כאדם מכור לאלכוהול ולסמים שכל הצרות נדבקות אליו.לא מומלץ.
קישורים
חץ השף (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט