הזר ביקורת סרט

Young Adam Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הזר":
""הזר" - מותחן אפל על דילמות מוסריות כבדות משקל."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Young Adam
משחק יואן מקגרגור, טילדה סווינטון, פטר מולאן, אמילי מורטימר במאי/ת דיוויד מקנזי  
דרמה
ביקורת סרט להזר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
""הזר" - מותחן אפל על דילמות מוסריות כבדות משקל."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע33.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די44.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ג'ו חולם להיות סופר מצליח. הוא קורא בלי הפסקה בכל רגע פנוי שיש לו. אבל לג'ו השרמנטי יש צדדים קצת יותר אפלים: הוא נווד חסר שורשים העובד על דוברה השטה על מי מנוחות בין גלאזגו לאדינבורו. הוא גם אדם יצרי המנהל מערכת יחסים מינית סוערת עם אשת מעבידו. יום אחד הוא מוצא גופה של אישה צעירה צפה במים. לאט לאט הולך ונחשף הקשר בינו ובין הגופה. עכשיו הוא צריך להחליט האם לסכן את חייו ולספר למשטרה את מה שהוא יודע, או לתת להם להאשים ברצח אדם חף מפשע.שלושה אנשים בודדים על דוברה צפופה, ובגידה אכזרית אחת שיוצרת אווירה קלסטרופובית, המשורטטת בעזרת שוטים אפלים ומנכרים. פסקול מלנכולי ומעולה מאת דייוויד ביירן ("ראשים מדברים"), דיאלוגים קצרים ומדוייקים, עיצוב אומנותי מרשים של שנות החמישים בבריטניה ומשחק מאופק של צוות שחקנים מעולה. כולם יוצרים אווירה דחוסה שאינה מרפה זמן רב אחרי הצפייה בסרט.
יש לציין שהסרט כבר הספיק לעורר שערוריות זוטא בעקבות סצינות המין שחלקן בוטות, ולכן הוגבל מגיל 18 ומעלה. בארה"ב הצנזורה דרשה לחתוך מן הסרט את איבר מינו של יואן מקגרגור המככב על המסך למספר שניות.יואן מקגרגור, בתפקידו הרציני הטוב ביותר מזה זמן רב, מוכיח לכולם שלמרות הקריירה המצליחה בהוליווד, עדיין אפשר ואולי כדאי לכוכבים בסדר גודל כמו שלו לקחת סיכון ולהשתתף ביצירות עצמאיות ומגוונות. מקגרגור יוצר דמות שאינה מסוגלת לנהל קשר רגשי אמיתי ובמקום זאת הופכת את הסקס למרכיב בסיסי בחייה. ג'ו אינו מסוגל לקחת אחריות על מעשיו ועל הסובבים אותו מתוך מחשבה אגואיסטית שהם יפגעו בחלומותיו. מקגרגור מגלם דמות שקשה להזדהות איתה ועם זאת עומד בדרישות התובעניות של דמותו בכבוד רב, ומעניק הופעה בוגרת ומכובדת.
טילדה סווינטון ופיטר מולן מעולים כזוג הנשוי שג'ו חודר לחייהם ומשנה את סדרם. השניים מפגינים משחק מלא רגש. אמילי מורטימר הנפלאה הפכה למתפשטת סדרתית, אין סרט שהיא לא חושפת טפחיים."הזר" מצליח לתאר צדדים אפלים באופיו של ג'ו וגורם לקהל להבין שג'ו בעצם קיים בכל אחד. אין ספק שמדובר בסרט אווירתי כלל לא פשוט הדורש רבות מהקהל שלו, ועם זאת מדובר ביצירה נטולת פשרות ורבת עוצמה.בהחלט שווה לקחת את הסיכון ולתת לסרט "הזר" לחדור לחייכם.
הזר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דרורה מחלבגיל: 3024/02/2004 10:22:44
3/10אייקון ציון
סרט חסר ממשמעות לחלוטין. יש סרטים בהם הבמאי מנסה לעטוף את סרטו באיצטלא פילוסופית קיומית כזאת כשלמעשה אין לו מה לומר. מוסיף כמה סצינות סקס ועירום וחושב שככה הסרט יצליח. "הזר" הוא אחד הסרטים האלו. תחסכו לעצמכם את הטירחה...לא שווה צפיה. אלא אם כן אתן מעריצות של יואן מקרגור. (ועירום פרונטלי עושה לכן את זה).
שם: עמי צביאליגיל: 4017/02/2004 20:30:58
2/10אייקון ציון
סרט יומרני מעייף וחסר חן. "כאילו עמוק כזה" אבל לא!!!!!
שם: ארי דיטורהגיל: 3501/02/2004 02:02:09
8/10אייקון ציון
למחפשים אקשן עלילה ומתח..נו טוב לא זה הסרט שיעשה לכם את זה. יואן מקגרגור עושה פרצופים אה לה התפוז המיכני,מצלמה עם המון השראה,מוסיקה מהורהרת,משחק מצוין של הקאסט הנשי בסרט ו..מין הרבה מין וסיגריות ועשן ובכלל אתה יוצא מההקרנה ואומר לעצמך סקוטלנד,זו הארץ הראויה לגבר הפנוי..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט