הביוגרפיה של בן ביקורת סרט

Ben's Biography Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הביוגרפיה של בן":
"פשטות קולנועית קסומה."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Ben's Biography
משחק גל זייד, גני תמיר, אביגיל אריאלי, שרון אלכסנדר, רון גור אריה, רבקה גור, נועה קרול, יוסי טל, אמיר מוגרבי, תמר ירושלמי, תהל רן במאי/ת דן וולמן  
ישראלי
ביקורת סרט להביוגרפיה של בן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פשטות קולנועית קסומה."
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע20.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי דן וולמן לוקח אותנו בסרטו החדש למסע פרוע ועתיר דמיון אל עברו המטריד משהו של בן. בן הוא מנהל חשבונות שקולו אנמי ונטול חיים אבל התנהגותו חריגה ואינה תואמת לקודים החברתיים הרגילים. הוא לובש כדרך קבע כפפות, נושא שלל שקיות פלסטיק, דופק על דלתות בלי הפסקה ובעל חוש הומור ציני ויבש. תמר היא לקוחה שלו, והתנהגותו וחוש ההומור המיוחד שלו קוסמים לה. היא מתחילה לדובב אותו; בהתחלה זו משימה קשה אבל אז בן מחליט להשתחרר וחושף את ילדותו המוזרה עם הוריו המלומדים שכלל לא רצו ילדים. הוא מספר על אירועים טראומטיים שהשפיעו עליו ועל התנהגותו שהפכה עם השנים לבלתי שגרתית.וולמן בעדינות ובפשטות הכול כך אופייניים לו כבמאי ותסריטאי מייצר כאן את אחת הקומדיות הענוגות והמרגשות שנראו על מסך הקולנוע בשנה החולפת. הסרט מעלה את השאלה, האם בני אדם באמצע החיים יכולים להשתנות ולשנות את דפוסי החיים שלהם? בן עובר תהליך קשה מאדם שחי בבדידות ומסתיר מהסובבים אותו את עברו אל אדם המסוגל להיפתח ולגולל את סיפור חייו בפני אישה זרה, כפייתית אך חמודה. בן לא עושה זאת בלילה אחד, לוקח לו זמן עד שהאמת אודותיו נחשפת, הוא גם מנסה להתמודד עם העבר ועם אמו התובענית.
הסרט מעלה שאלה קשה נוספת: האם מותר להורים להכאיב לילדיהם מתוך כוונה להפיק מהם את המיטב? זו שאלה כואבת במיוחד בבתים שבהם ההורים מיעדים לילדיהם עתיד גדול כמוסיקאים או שהם מצפים מילדיהם להיות מחוננים ויהי מה, וזאת למרות שהילד לא בדיוק אומן המאה או גאון הדור. בן הוא דוגמה מצמררת לאותם ילדים הגדלים עם טראומה ונפש פגועה. ההורים השיגו בדיוק ההפך ממה שהם קיוו, במקום להפיק ממנו את המיטב, בן הולך ומסתגר בתוך עולמו ההזוי.גל זייד, שחקן הזוכה להצלחה גדולה עם ההצגה "אשה, בעל, בית" בתיאטרון הקאמרי, לוהק לתפקיד הראשי. הוא עושה את תפקידו באיפוק רב ולמרות שקל מאוד להפוך את בן לקריקטורה סטייל ג'ק ניקולסון ב"הכי טוב שיש" הוא נמנע מזה. גני תמיר, זמרת נפלאה מפתיעה כתמר. יש לה תפקיד מאתגר: היא דמות פסיבית, מרבית הסרט היא מקשיבה ועם זאת תמיר מצליחה להכניס אופי וחיים בדמות. אביגיל אריאלי ושרון אלכסנדר מספקים את הסחורה בשיא המקצועיות כהוריו של בן הילד. הילד רון גור אריה כבן הצעיר מקרין אינטליגנציה ותפקידו די סוריאליסטי לעיתים.
על אף שלא מדובר בהפקת ענק של 2 מיליון דולר ("סוף העולם שמאלה"), או מרובת כוכבים ("מדורת השבט") וכמעט נטולת יחסי ציבור ("אור") בהחלט מומלץ להגיע לבית הקולנוע וליהנות מהעדינות והפשטות הקומית כובשת הלב של "הביוגרפיה של בן".
הביוגרפיה של בן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רותי תמריגיל: 5211/11/2004 18:28:22
9/10אייקון ציון
פתיחות ורגישות בלי לגלוש למניפולציה סוחטת דמעות. משחק מצויין. מומלץ ביותר.
שם: ורדה מורגיל: 6305/11/2004 14:11:41
10/10אייקון ציון
הביוגרפיה של בן הוא אחד הסרטים המשובחים ביותר שראיתי בעשר השנים האחרונות. רגיש, מצחיק, מעורר מחשבה, ומותח את המציאות עד למקסימום. מומלץ בכל לשון.
קישורים
חץ הביוגרפיה של בן (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט