סיפור חצי רוסי ביקורת סרט

Half Russian Story Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "סיפור חצי רוסי":
"בילי אליוט אשדודי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Half Russian Story
משחק אבי קושניר, יבגניה דודינה, אוקסנה קורוסטיבסקיה, קיריל ספנוב, וולדימיר וולוב במאי/ת איתן ענר  
ישראלי
ביקורת סרט לסיפור חצי רוסי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בילי אליוט אשדודי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע7.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די78.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יאמר לזכותו של הבמאי והתסריטאי איתן ענר, שהוא למד היטב את הנוסחה של רוברט מקי לעשיית סרט הוליוודי מיינסטרימי. הוא עומד במשימתו בצורה מעוררת הערכה ומספק לקהל הישראלי מוצר קולנועי שיש בו אמירה אבל עוד יותר יש בו עלילה קלאסיציסטית שכול מטרתה היא לבדר את הקהל ולגרום לו לתענוג למשך 90 דקות ויהי מה. אולי זו גם הבעיה הגדולה ביותר של הסרט מבחינתי.העלילה נעה על גבי שני מישורים. חן בן ה-11 הוא חצי רוסי – חצי ישראלי. הוא גר באשדוד, (מוסקבה הישראלית), עם אביו, צלם ישראלי גס רוח (אבי קושניר) ואמו, מלצרית באולם אירועים (אוקנסה קורוסטיבשסקיה). ההורים חיים בריב מתמיד. ככה זה, הישראלי פרימיטיבי ואלים והרוסיה אלכוהוליסטית ופרחה. חן תקוע באמצע הריב ואיננו יודע מה לעשות. הוא כן יודע שחוג האגרוף לא עושה לו את זה ואילו דווקא חוג הריקודים הסלונים מאוד כן.
העלילה השנייה נעה סביב יוליה, המורה לריקוד, בגילומה של יבגניה דודינה. כוכבת תיאטרון גשר, שולטת במסך ויוצרת דמות מרשימה. יוליה היא רקדנית מפורסמת עם קריירה בינלאומית הלכודה בעיר ללא מוצא, עולם תרבותי שונה ממה שלו הורגלה, במערכת יחסים בעייתית עם בעל בוגדני. עכשיו כול מה שנותר לעשות זה לנחש מי יעזור למי להתגבר על כול המחסומים? מי ילמד את מי כמה דברים על אהבה, נאמנות, זהות וזוגיות."סיפור חצי רוסי" זכה להצלחה בינלאומית והציג בפסטיבלי קולנוע במוסקבה, רומא ועוד. הוא גם נמכר להפצה בינלאומית במספר מדינות. בהחלט בשורה משמחת ליוצרי הסרט והקרנות שהשקיעו בו. כאשר ישבתי באולם הקולנוע הצטערתי על כך שיוצריו נשענו יותר על אמצע הדרך. הדבר מתבטא בתסריט, בצילום הקיטשי להחריד, (הנוף של הגבעות לדוגמה בזריחה ובשקיעה כאשר הילד רוקד), ומגיע לשיא בסצנת הסיום שמבחינת הרעיון מאוד יפה אך מבוצעת ברישול ולא מצליחה לסחוף את הקהל.
אם מייצרים בידור קליל להמונים היה עדיף שהאמירה תתחבא בסאב טקסט ולא יהיו במהלך הסרט נגיעות קשות (רובן מתבטאות דרך דמותה של הילדה נטלי). או שהיוצר היה מספיק אמיץ ליצור דרמה ריאליסטית ביקורתית סטייל קן לואץ'. הריקוד על שתי החתונות לא עולה יפה ולכן הסרט נע באי נוחות מרצון עז לספק את הסחורה לקהל הצופים ההמוני ומצד שני קורץ גם לקהל האיכותי. גם הליהוק של הסרט פונה לשני הכיוונים מצד אחר שי את קושניר שממשיך בדיוק כמו ב"מטאליק בלוז" לגלם בהמה ישראלית שלא מעוררת סימפטיה ומצד שני את יבגניה דודינה האצילית עם פניה הכובשות את המסך.ההישג המרכזי של הסרט הוא בעבודת הבמאי עם הצוות הצעיר של הילדים/שחקנים כאשר לאף אחד מהם אין באמת ניסיון. וולדימיר וולוב מתוק ומקסים כחן. כאשר ניסיתי לחפש את שמות שתי הילדות באינטרנט פשוט לא מצאתי. הטריד אותי שיוצרי הסרט לא טרחו לציין בחומר יחסי הציבור שהגישו לעיתונאים ומבקרי הקולנוע את שמן של שתי הילדות המגלמות את הרקדניות הצעירות שחן מתלבט ביניהן. הן עושות עבודה הרבה יותר טובה מחלק מהשחקנים הבוגרים שהשתתפו בסרט, וזו כנראה הביקורת הקשה ביותר שיש לי על המוצר הבידורי החביב "סיפור חצי רוסי".
סיפור חצי רוסי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יערה מגיל: 1528/03/2007 00:26:06
10/10אייקון ציון
מקסים. בלי שום ספק. עלילה מקסימה, ושחקנים מדהימים. אבי קושניר מצחיק ,ויבגניה דודינה מלכה. כמו תמיד. היא מוכיחה מחדש כמה שהיא מוכשרת בכל סרט שיש.
שם: ברקגיל: 3319/11/2006 00:40:03
7/10אייקון ציון
סרט בסה"כ מאכזב היחסים קשה להאמין שהיחסים בין קושניר לאישתו (העולה מרוסיה) זה יחסים של זוג נשוי הרבה שנים בכלל משהו פה לא היה אמין , דווקא הילדים שיחקו לא רע יש פוטנציאל מהמבוגרים ניתן לציין רק את דודינה ששיחקה יפה .
שם: ויקיגיל: 2106/11/2006 11:07:06
10/10אייקון ציון
אהבתי מאוד ! סרט מצחיק, אבל בסופו גם מתגנבת דמעה לזווית העין. הסיפור על ילד שמתאהב בילדה מחוג לריקודים סלוניים ולכן מצטרף גם הוא לחוג הזה. אבל כמובן שהחיים לא קלים בכלל, הילדה רק רוצה להיות בטלויזיה ולהתפרסם, הוא מקבל מכות מבן זוגה של הילדה לריקוד, יש לו אבא מריר (אבל קורע מצחוק) ואמא שלא מוצאת את עצמה ועוד... המשחק שלו נהדר, כמו גם שאר השחקנים - בקיצור סיפור על תמימות ואהבה - מומלץ!
קישורים
חץ סיפור חצי רוסי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט