כפרה ביקורת סרט

Atonement Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כפרה":
"קלאסיקה בהתהוות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Atonement
משחק קירה נייטלי, ג'יימס מקאבוי, סירשה רונן, רומולה גארי, ברנדה בלתין, ונסה רדגרייב, ג'ינה מקי, ג`רמי ריינר במאי/ת ג'ו רייט  
דרמה
ביקורת סרט לכפרה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלאסיקה בהתהוות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע30.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גם אם "כפרה" הוא לא סרט מושלם, הוא עדיין בעל פוטנציאל להפוך לקלאסיקה שתגרום לצופים רבים במשך עשרות שנים להתרגש ממנו עד דמעות בכל פעם מחדש. היצירה הקולנועית המבוססת על ספרו המעולה של איאן מקיואן, ("אהבה עיקשת", "הגן המאובן"), הוא אחד העיבודים הקולנועים היפים ליצירה פרי עטו. סרט שנעזר באמצעים קולנועים בצורה מרשימה כדי להעביר את אופיו הייחודי של הרומן ואף מצליח בעזרתם לפתח אותה למימדים אפים מרשימים.קול ההקלדה על המקלדת פותח את הסרט וימשיך ללוות אותו לכול אורכו. התקתוקים ששולבו בפסקול המעולה של דריו מאריאנלי, נשמעים כמו יריות הוצאה להורג. "כפרה" עוסק בכוחה של מילה וכיצד אותן מילים הנאמרות או נכתבות על ידינו בלי הרבה מחשבה או במחשבה תחילה, יכולים לשנות חיים. בראיוני טאליס היא ילדה בת 13 שאוהבת לכתוב סיפורים רומנטיים זולים ומחזות ילדותיים. היא בת עשירים, נטולת ניסיון חיים, המתגוררת באחוזה ויקטוריאנית מרשימה. היא עתידה לשנות את גורלם של כול הסובבים אותה.
כמו כול ילד, לא משנה אם הוא גדל בתקופתנו או בשנת 1935 (רגע לפני מלחמת העולם השנייה), גם בראיוני בטוחה שהיא מכירה את עובדות החיים. הסיפורים והמחזות שלה הן ערבוביה המושפעת בעיקר מרכילויות של המשרתות, מחזות ואגדות. היא צופה באחותה ססיליה וברובי, בן הטיפוחים של המשפחה, שהוא אף בנה של המשרתת. בראיוני מוצאת את עצמה ממציאה לעצמה פרשנויות למעשיהם וכדי להעניש את הצעיר החצוף המעז להשפיל את אחותה, היא מאשימה אותו בפשע שלא ביצע. כאמור, ילדים יכולים להיות מאוד הרסניים.ערב קייצי אחד, שקר לבן אחד, ורובי נשלח את בית הכלא וססיליה מחליטה לנטוש את משפחתה העשירה ולהפך לאחות. רק כעבור ארבע שנים כאשר בראיוני תגדל היא תבין את משמעות מעשיה. הרצון שלה להחזיר את ההיסטוריה אחורה יוכל להתגשם רק אם תלך בעקבות אחותה ובמקביל תחזור בה מעדותה. בעוד בראיוני רוצה להחזיר את הזמן אחורה ולכפר על מעשיה, ססיליה אחותה רוצה שאהובה יחזור מהמלחמה אל זרועותיה.
רובי נשלח אל בית הכלא בעקבות השקר של בראיוני והוא משוחרר על מנת שיוכל להשתתף במלחמה נגד הנאצים על אדמת צרפת. חלקו השני של הסרט מתאר את עלילותיו של רובי ושני חבריו, חיילים הנמלטים על נפשם מפני הנאצים שהצליחו גם לחלוטין לחסל את הצבא הבריטי. בעזרת one shot מצמרר ומדהים בעוצמתו, מתוארת הנסיגה של אלפי החיילים הבריטים המתמקמים על חוף הים, מחכים לספינות חיל הים שיבואו לחלץ אותם מהתופת.את בראיוני מגלמות שתי שחקניות: בגיל 13 סירשה רונן, שגם מגלמת את בתה של מישל פייפר בקומדיה החביבה, "אף פעם לא אהיה שלך". סירשה אף היתה מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה בסרט זה ובקרוב נראה אותה בסרטו החדש של פיטר ג'קסון. אין ספק שהיא ילדת פלא אמיתית. רומולה גארי מגלמת את בראיוני הבוגרת שנוטשת את הבית והופכת לאחות רחמניה. גם היא מעולה והסצנה שלה עם החייל הצרפתי, (ג`רמי ריינר - "הילד"), היא אחת הסצנות המסעירות והבלתי נשכחות של השנה החולפת.הבמאי ג'ו רייט (גאווה ודעה קדומה) חוזר לשתף פעולה עם קירה נייטלי ומספק לה עוד תפקיד נפלא. ג'יימס מקאבוי מבסס את מעמדו כגבר השרמנטי האולטימטיבי וגם ככוכב קולנוע בינלאומי. אחרי שהשתתף לפני כשנה בסרט "המלך האחרון של סקוטלנד" בתפקיד שכמעט ונעלם מול העוצמות של פורסט וויטקר כאן הוא כבר שולט במסך ביד רמה. בקרוב הוא עומד לככב לצדה של אנג'לינה ג'ולי, בסרט "Wanted", כך שמעמדו בתעשיית הקולנוע הולך ומתחזק במהירות הבזק ובצדק רב. תשיגו את הסרט Starter for 10 שלא הגיע ארצה לקולנוע וממש לא בצדק, אתן/ם עומדות להתאהב.

"כפרה" הוא אפוס תקופתי רומנטי מסעיר ומרגש, מבוים בתנופה, בעל רגעים קולנועים מפעימים ובלתי נשכחים, משחק מעולה, צילום מרהיב, ופסקול מקורי שמסרב לצאת מהראש. אז כול מי שמחפש דרמה תקופתית רומנטית גדולה מהחיים אבל אנושית באותה המידה, חייב לעצמו את הסרט הזה.
כפרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 2829/12/2019 14:00:13
6/10אייקון ציון
הסרט חביב ולא יותר. נראה שהחלקים השונים בסרט, לא מצליחים להתחבר לכדי יצירה אחת. יש לעיתים קטעים ארוכים יותר, קצת מתישים.
שם: .MOR Rגיל: 1507/07/2018 03:13:09
8/10אייקון ציון
סרט מרשים ומעולה. המשחק משובח, הצילום מרהיב, הפס-קול יוצא מן הכלל ויפהפה, העריכה נהדרת, הדיאלוגים מרשימים ועשויים היטב והתסריט והעלילה מרגשים ומקצועיים במיוחד עם זאת שהם בעלי קצב איטי, לעיתים (בעיקר במערכה הראשונה) משעמים ולפעמים מרגישים טיפה יומרניים. בקיצור, כדאי לראות.
שם: anipoגיל: 4418/02/2016 21:38:00
8/10אייקון ציון
אתחיל דווקא מהסוף, במילה אחת: וואו ! עוצמתי ומכה בבטן . הסרט מקבל תפנית חדה בערך במחציתו ומשם ממריא עד הסוף המצמרר. מה שרוע יכול לגרום ואיך הוא יכול להרוס חיים שלמים וחלומות של אנשים. תוך כדי נכנס גם הסיפור של מלחמת העולם השנייה ,משתלב בעלילה ומעצים את הטרגדיה. משהו קטן שלא קשור לעלילה ששמחתי לדעת, לא ידעתי שהשיר The white cliffs of dover ששרו The righteous brothers בשנות השישים ,מקורו עוד בזמן מלחמת העולם השנייה.
קישורים
חץ כפרה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט