חדשות קולנוע וסרטים

גלובוס הזהב 2024: "אופנהיימר" ו"יורשים" הם הזוכים הגדולים

גלובוס הזהב 2024: אופנהיימר ויורשים הם הזוכים הגדולים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרטו שובר הקופות של כריסטופר נולאן גרף 5 פרסים בהם לסרט הדרמה, לבמאי ולשחקן הראשי. בפרס הסרט הקומי זכה "מסכנים שכאלה", שגם זיכה את אמה סטון בפרס השחקנית. בטלוויזיה "יורשים", "עצבים" ו"הדוב" גרפו את מרבית הפרסים. עורך האתר אלעד שלו, שהיה בין 300 מצביעי הטקס, עם כל הזוכים והרגעים הגדולים
טקס גלובוס הזהב ה-81 התקיים הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס עם שני זוכים גדולים: בתחום הקולנוע היה זה "אופנהיימר" של כריסטופר נולאן שגרף 5 פסלונים בהם לפרס סרט הדרמה, במאי, שחקן דרמה ושחקן משנה, בטלוויזיה התכבדה בבכורה עונת הסיום של "יורשים" שזכתה ב-4 פרסים בהם לדרמה הטובה ביותר ואחריה המיני סדרה "עצבים" (Beef) והסדרה "הדוב" שזכו ב-3 פרסים כל אחת.

זהו הטקס הראשון שבו הורחב מספר המצביעים משמעותית על מנת לאפשר גיוון גדול יותר של צוות השופטים ולאחר שבשנים עברו כוכבים גדולים ורשתות טלוויזיה החרימו את הטקס בשל חוסר הגיוון של שופטיו. כך לראשונה אני, עורך האתר אלעד שלו, נמניתי על 300 המצביעים מרחבי העולם לצד מבקר האתר הוותיק רון פוגל ועוד 11 נציגים מישראל.



(כריסטופר נולאן עם גלובוס הזהב. צילום: רשתות חברתיות)

לאחר מספר סירובים של קומיקאים מובילים נבחר ג'ו קוי האלמוני להגיש את הטקס והיה אנמי למדי. התחרות נפתחה עם זכייה מוצדקת של דאווין ג'וי רנדולף בפרס שחקנית המשנה בסרטו של אלכסנדר פיין "נשארים לחג". הסרט זכה בהמשך גם בפרס השחקן הקומי לפול ג'יאמטי שהודה ל"אלכנסדר הגדול" ש"מסיבה לא מובנת ממשיך להאמין בי" וציין כי זה "סרט על מורה וכל המשפחה שלי הם מורים. צריך לכבד את זה, זו עבודה קשה והפרס הזה הוא עבור המורים".

רוברט דאוני ג'וניור זכה על "אופנהיימר" בפרס שחקן המשנה והודה לסוכן שלו שהציע לו לאתחל מחדש את הקריירה אחרי סרטי "הנוקמים". בפרס התסריט גבר הסרט הצרפתי זוכה דקל הזהב "אנטומיה של נפילה" של ז'סטין טרייה על "אופנהיימר". "שעתיים וחצי של זוג מתווכח וכלב מקיא, חשבתי שאף אחד לא יצפה בזה. תודה רבה שתמכתם בי לעשות בדיוק את מה שאני אוהבת", אמרה הבמאית. בהמשך גבר הסרט הצרפתי על הסרטים המדוברים "אזור העניין" ו"חברת השלג" וזכה גם בפרס הסרט הבינלאומי. באופן מעניין הוא לא יוכל להיות מועמד לפרס זה באוסקר מאחר וצרפת בחרה בסרט "הקדירה" לייצג אותה.



סרט הקאמבק ואולי סרטו האחרון של מאסטר האנימציה היפני הייאו מיאזאזקי "הילד והאנפה" זיכה אותו בקטגוריית האנימציה שבה גבר על המתחרים מדיסני, פיקסאר וספיידרמן החדש. אמה סטון זכתה בפעם השנייה בגלובוס הזהב מתוך 8 מועמדויות על תפקידה הנפלא כבלה, אישה בה מושתל מוח של תינוק בסרט "מסכנים שכאלה". "אני רואה את הסרט כקומדיה רומנטית שבו בלה מתאהבת בחיים עצמם וזה גרם לי להסתכל על החיים באופן שונה. היא נשארה איתי באופן עמוק", אמרה סטון. קיליאן מרפי זכה לנשיקה על אפו לפני הזכייה בפרס השחקן הדרמטי על דמותו של ממציא פצצת האטום רוברט אופנהיימר ועלה לבמה עם אף אדום במיוחד. "יש לי ליפסטיק על האף? שאל את הקהל ששאג "כן". "טוב, אשאיר אותו". כריסטופר נולאן זכה בפרס הבימוי על "אופנהיימר" והודה ל"שותפי לפשע מזה 20 שנה" קיליאן מרפי.



לילי גלדסטון, השחקנית ממוצא אינדיאני, זיכתה את "רוצחי פרח הירח" של מרטין סקורסזה בפרס היחידי להערב כשחקנית הטובה ביותר ודיברה קצת בשפתה כדי לשמר אותה. "זה ניצחון היסטורי, תודה למרטי שאפשר לנו לספר את הסיפור שלנו במילותינו", אמרה. "מסכנים שכאלה" זכה בפרס הסרט הקומי והבמאי היוווני יורגוס לנתימוס הודה לגיבור הילדות שלו ברוס ספרינגסטין שישב בקהל כשסיפר לו שהם חוגגים יום הולדת באותו יום.

בטקס הוצגו גם 2 קטגוריות חדשות שנועדו למשוך קהל רחב יותר – "הישג קולנועי" לסרטים קופתיים שהכניסו מעל 150 מיליון דולר בקופות ומופע הסטנדאפ הטוב ביותר. "ברבי" של גרטה גרוויג זכה בפרס ההישג הקולנועי כשמרגו רובי הקדישה אותו "לכל מי שהתלבש והלך למקום הטוב ביותר שיש – אולם הקולנוע". סרטה של גרטה גרוויג גם גרף את פרס השיר הטוב לבילי אייליש. המופע המאוד לא פוליטיקלי קורקט של ריקי ג'רוויס זכה בתואר מופע הסטנדאפ.

בגזרה הטלוויזיונית השחקנית ג'יי סמית' קמרון, ג'רי מהסדרה "יורשים", הגיעה עם סיכת סרט צהוב כאות סולידריות עם החטופים ומשפחותיהם. על אף מחווה זו המלחמה בין ישראל לעזה לא הוזכרה כלל במהלך הטקס. קמרון לא זכתה בפרס שחקנית המשנה שהלך לאליזבת' דביקי שגילמה את הנסיכה דיאנה בעונה האחרונה של "הכתר", אולם שאר חבריה לקאסט זכו בקטגוריות המקבילות.



מתיו מקפדיין זכה בפרס שחקן המשנה על "יורשים" על תפקידו כטום. קייירן קאלקין זכה בפרס השחקן הדרמטי וצעק "Suck it" לפדרו פקסל שהתחרה איתו בקטגוריה. "הייתי מועמד לפני 20 שנה ולא חשבתי שאי פעם אחזור לכאן ובטח שלא אעמוד על הבמה", סיפר בהתרגשות. שרה סנוק זכתה בפעם השנייה על תפקידה כשיב רוי ב"יורשים", שלבסוף זכתה גם בתואר סדרת הדרמה הטובה על עונתה האחרונה והמצוינת.
סדרה נוספת שזכתה בגדול היא "עצבים" של אולפני A24 ונטפליקס. אלי וונג זכתה בפרס השחקנית במיני סדרה וסטיבן יאון זכה בפרס השחקן, כש"עצבים" זכתה גם בפרס מיני סדרה/אנתולוגיה הטובה ביותר. בקטגוריה הקומית גרפה את הפרס העונה השנייה של "הדוב", כשכוכבה ג'רמי אלן וייט זכה בפרס השחקן בפעם השנייה ולצדו השחקנית איו אדבירי שזכתה בפרס המקביל. סדרות שנותרו בידיים ריקות הן הלהיט "האחרונים בינינו" וגם "רק רציחות בבניין" כשאפילו מריל סטריפ הצליחה להפסיד בקטגוריה שלה באופן נדיר.



רשימת הזוכים

קולנוע

סרט דרמה: "אופנהיימר"

סרט קומי/מוזיקלי: "מסכנים שכאלה"

בימוי: כריסטופר נולאן, "אופנהיימר"

תסריט: "אנטומיה של נפילה"

סרט בינלאומי: "אנטומיה של נפילה"

סרט אנימציה: "הילד והאנפה"

ההישג הקולנועי: "ברבי"

שחקנית קומדיה: אמה סטון, "מסכנים שכאלה"

שחקן דרמה: קיליאן מרפי, "אופנהיימר"

שחקנית דרמה: לילי גלדסטון, רוצחי פרח הירח

שחקן קומי: פול ג'יאמטי, "נשארים לחג"

שחקן משנה: רוברט דאוני ג'וניור, "אופנהיימר"

שחקנית משנה: דאווין ג'וי רנדולף, "נשארים לחג".

שיר מקורי: בילי אייליש, what was i made for, "ברבי"

פסקול: לוודויג גורנסון, "אופנהיימר"



טלוויזיה

סדרת דרמה: "יורשים"

סדרה קומית: "הדוב"

מיני סדרה: "עצבים"

שחקנית בדרמה: שרה סנוק, "יורשים"

שחקנית במיני סדרה: אלי וונג, "עצבים"

שחקן במיני סדרה: סטיבן יאון, "עצבים"

שחקן בדרמה: קיירן קאלקין, "יורשים"

שחקן בקומדיה: ג'רמי אלן וייט, "הדוב"

שחקנית בקומדיה: איו אדבירי, "הדוב"

שחקן משנה: מתיו מקפיידן, "יורשים"

שחקנית משנה: אליזבת דביקי, "הכתר"

סטנדאפ: ריקי ג'ארוויס, "ארמגדון"
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית פול ג'יאמטי
 
חיפוש בארכיון 2013
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט