חדשות קולנוע וסרטים

חמישה כוכבים: הסרטים האהובים על עירית קפלן והלנה ירלובה

מדור חמישה * כוכבים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המדור מארח השבוע את כוכבת הסרט "בחורים טובים" עירית קפלן ("סיפור גדול") ואת השחקנית הלנה ירלובה ("כל מה שאני יכולה", "תא גורדין") שבוחרים את חמשת הסרטים האהובים עליהם
הבחירות של עירית קפלן

אושר (1998) - "סרט אמיץ מאוד ושנוי במחלוקת שהפנט אותי בשיח סביב האופל והחולי בחברה המערבית. אהבתי את הנסתר שרב על הגלוי. הקיצוניות בין מה שאנחנו רואים על אנשים בחוץ לבין מה שהם עושים בחדרי חדרים השאירה אותי פעורת עיניים ופה. כל המעוות הזה עטוף במשחק משובח. שם לראשונה הכרתי את פיליפ סימור הופמן ז״ל שהיה שחקן ענק. לא רזה במיוחד לא יפה במיוחד והנה הוא בפרונט עושה בית ספר למשחק לכולם. זה נגע בי בדיוק במקום הפרטי ומעורר התקווה".

על הסרט: הקומדיה השחורה של טוד סולונדז מספרת על החיפוש של מעמד הביניים האמריקאי אחרי אושר כפי שהוא בא לידי ביטוי דרך חייהן של 3 אחיות מניו ג'רזי.



סיפור גדול (2009) - "סרט הקולנוע הראשון שלי ואיתו פרס אופיר לשחקנית ראשית. זה לא סרט או הישג ששוכחים. הרגשתי שאני צועדת אל הלא נודע. האם אצליח לשחק מההתרגשות? האם אצליח לרגש? קאסט חלומות, צמד במאים מקסים שהביע בי את אמונו - ארז תדמור ושרון מיימון. לנצח יהיה לו מקום של אהבה וכבוד בליבי."

על הסרט: דרמה קומית שעוסקת בארבעה גברים שמנים מרמלה, שמאסו בדיאטות הרזיה, ומקימים קבוצת מתאבקי סומו, סרט היה מועמד ל-13 פרסי אופיר וזכה בשלושה.



ממזרים חסרי כבוד (2009) - "כל מה שטרנטינו מביים מרגיש לי כמו ילד שננעל בלונה פארק ומתחרע על המתקנים. הוא ססגוני, מוטרף, בועט ,בוטה, סליז… הוא כל כך יצירתי! 'ממזרים חסרי כבוד' לקח נושאים כמו מלחמת העולם השנייה והשואה שקרובים לליבי כדור שני והפך אותם לסוג של מערבון שבו לרגעים פנטסטיים הטובים מנצחים. זה עורר אצלי גלים של צחוק ושחרור מנושא שהיה טאבו בבית. אני מחכה לרגע שהמגורים של טרנטינו בישראל ישתלמו ואקבל טלפון שמבשר לי שלוהקתי לתפקיד חיי! אבל תזדרז יא קוונטין, כי אני לא נהיית צעירה יותר".

על הסרט: הסרט המתרחש בתקופת מלחמת העולם ה-2, עוקב אחר מספר קווי עלילה אשר לכל אחד מהם תפקיד בניסיון הפלתו של השלטון הנאצי. הסרט כולל מוטיבים החוזרים בסרטיו של טרנטינו - נקמה, אלימות והומור שחור, ומתחיל את קו שכתוב ההיסטוריה שלו ובריאתה מחדש בנרטיב הקולנועי.

בחירתה של סופי (1982) - "מריל סטריפ וכל מילה מיותרת. שחקנית מרתקת מדהימה, השראה. היא יכולה להיות הכל, זיקית מטורפת ואני לחלוטין נושאת אליה עיניים".

על הסרט: בשנת 1947 צעיר מדרום ארה"ב, שחולם להיות סופר, שוכר חדר בברוקלין. סמוך לחדרו גרים סופי (מריל סטריפ), צעירה ניצולת שואה ולנדאו (קווין קליין), אינטלקטואל יהודי. סופי מספרת לסופר את עברה הטרגי. סטריפ זכתה בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר.



סקילתה של סוראיה (2008) - "סרט שמבוסס על סיפור אמיתי וקשה. זה לא סתם סרט, זה הרגיש כמו דוקו מחריד. זה זעזע אותי, טלטל את עולמי, לא הרפה גם בלילות בחלומות. כמה בקלות אפשר להעלים אישה. כמה העולם הגברי יכול למחוץ לב וחיים של אישה. היום כאמא אני מפחדת לצפות בו שוב, בעיקר בגלל סצנת הסקילה. ברגע שהאב הרוצח הצליח לסובב ולהרעיל גם את ילדיה נגדה והם סוקלים אותה למוות ומקללים אותה על לא עוול בכפה. זאת החרב האמיתית. זה סרט כל כך חשוב בעיניי ונותן מקום לאכזריות שבו לטלטל את הצופה".

על הסרט: סיפורה האמיתי של סוראיה מנוצ'הרי, אישה פרסייה, שהוצאה להורג בסקילה ב-15 באוגוסט 1986. מבוסס על ספרו של העיתונאי הצרפתי ממוצא איראני פריידון סאהבג'אם. הספר נאסר לפרסום באיראן בגלל הביקורת כלפי מערכת המשפט האיראנית.



הבחירות של הלנה ירלובה

נקודת פריצה (1991) – "סרט קאלט. אקשן הוליוודי קלאסי שאני מוכנה לראות תמיד. התסריט הוא לא פחות מבית ספר למבנה של הז'אנר. הבמאית קת'רין ביגלו הצליחה ליצור אוירה קסומה ומיסטית שאפילו אצלי (ואני ממש מפחדת מהים) נותר רצון לתפוס איזה גל ולממש את ההבטחה – 'גלישה יכולה לשנות לך את החיים'".

על הסרט: קלאסיקת אקשן בכיכובם של פטריק סווייזי וקיאנו ריבס על סוכן FBI שמסתנן לשורות חבורת גולשים שהוא חושד כי עומדת מאחורי שורת מעשי שוד בנקים.

חזרת התזמורת (1978) - "פליני, בהיותו פילוסוף ומאסטר של פרדוקסים, יוצר סרט משל שבו התזמורת היא סמל של החברה והמוזיקה היא סמל של הרמוניה. בעולם לא אידיאלי של חוקים יבשים וחוסר צדק אולי רק המוזיקה היא נחמה ותקווה לאיזון".

על הסרט: תזמורת סימפונית והחזרות שהיא עורכת לקראת קונצרט מהווים עבור פליני משל לתוהו ובוהו הפוליטי שאפיין את החברה האיטלקית של שנות השבעים - מסע החיסולים האלים של כנופיות הטרוריסטים מימין ומשמאל.



הסנדק (1972) - "סאגה עוצמתית של קופולה שמעניקה הצצה אותנטית לעולם סודי של אנטי גיבורים והופכת את בטן הצופה תוך מעברים בין הזדהות ושאלות של מוסר".

על הסרט: אחד הסרטים הגדולים, האהובים והמצוטטים בכל הזמנים, עם הופעות בלתי נשכחות של מרלון ברנדו ואל פאצ'ינו, פסקול אייקוני והשפעות על מאות סרטים שבאו בעקבותיו. הסרט עוסק במשפחת קורליאונה, משפחת פשע איטלקית-אמריקאית שמושלת ביד רמה על רחובות ניו יורק.



צייד הצבאים (1978) - "מעבר להיותו יצירת מופת וסרט המלחמה הטוב בכל הזמנים, הסרט חוקר את גבולות האדם במישורים של חברות, נאמנות, אהבה, התמודדות עם טראומה ותקווה למרות הכל. אחד הסרטים הכי מדהימים שנעשו אי פעם".

על הסרט: סרטו האנטי מלחמתי של מייקל צ'ימינו עוסק ביחסי החברות והנאמנות של חמישה חברי ילדות מעיירה קטנה בפנסילבניה, ומלווה אותם לאורך שלוש תקופות שונות בחייהם כאשר צילה של מלחמת וייטנאם מרחף מעליהם. האם החיים באמת יכולים לחזור כפי שהיו לפני המלחמה?



כלבי אשמורת (1992) - "הסרט האהוב עליי מבין סרטיו של טרנטינו. חלוץ בדיאלוגים יומיומיים המסתירים משמעויות עמוקות יותר. המשחק מדהים, לוקיישן אפי בתקציב נמוך, מלא אווירה של מתח וסכנה, יחד עם קריצה של הומור ומודעות עצמית".

על הסרט: סרטו הראשון באורך מלא של טרנטינו הוא סרט שוד שמראה את כל ההתרחשויות האפשריות שלפני ואחרי השוד - מבלי להראות את השוד עצמו. הסרט מציג את הידרדרות השוד שתוכנן על ידי 8 פושעים, ופלאשבקים של האירועים שהובילו אותם לנקודה זו המוצגים בצורה השנונה וההומוריסטית שהפכה עם השנים למזוהה עם יצירותיו של טרנטינו.
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ ממזרים חסרי כבוד (עמוד סרט)
חץ סקילתה של סוראיה M (עמוד סרט)
חץ סיפור גדול (עמוד סרט)
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט